Άρθρα

Το φαινόμενο του έφηβου «συνταξιούχου»

Περισσότερα...

 

«Έλα bro, πού θ' αράξουμε σήμερα;»

Σήμερα, παρατηρούμε μια ανησυχητική τάση ανάμεσα στους νέους (ευτυχώς όχι σε όλους) οι οποίοι μοιάζουν να έχουν χάσει τη διάθεση και την όρεξη για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη. Αντί να επενδύουν στην εκπαίδευση και την καριέρα τους, πολλοί ακολουθούν τον δρόμο της αδιαφορίας, περνώντας ώρες χωρίς στόχο.

Λες και είναι συνταξιούχοι που δεν έχουν πια έννοιες, δεν τρέχουν να βρουν δουλειά, δεν αγωνίζονται να αποδείξουν τίποτα γιατί ήδη το έχουν κάνει.

Είναι σημαντικό να αναρωτηθούμε: ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από αυτή την κατάσταση;

Πτυχές της σύγχρονης ζωής κάνουν τους νέους να φαίνονται λιγότερο δραστήριοι σε σύγκριση με το

Περισσότερα...

Ο ρόλος της διά βίου μάθησης στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Περισσότερα...

 

Στον σημερινό «γρήγορο» κόσμο, γεμάτο τεχνολογικές εξελίξεις και μια σαρωτική πλημμύρα πληροφοριών, η διά βίου μάθηση είναι απαραίτητη.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) μεταμορφώνει ήδη κάθε κλάδο, και η εκθετική αύξηση των δεδομένων απαιτεί συνεχώς την προσαρμογή. Οι παραδοσιακοί ρόλοι αλλάζουν ή μπορεί ακόμα και να εκλείψουν, καθιστώντας τη διά βίου μάθηση βασική στρατηγική για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.

Κατανόηση της διά βίου μάθησης

Η διά βίου μάθηση δεν είναι απλώς μια παροδική τάση. Είναι μια αναγκαιότητα στον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο μας. Περιλαμβάνει όλες τις μορφές μάθησης –επίσημες, ανεπίσημες, αυτοκατευθυνόμενες και

Περισσότερα...

Επαγγελματικός προσανατολισμός το 2025: Προκλήσεις και προοπτικές

Περισσότερα...

 

Με το βλέμμα στο 2025, μπορούμε να πούμε ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός θα συνεχίσει να είναι ένα πολυεργαλείο για μαθητές/σπουδαστές και επαγγελματίες γιατί οι νέες τεχνολογίες και οι συνεχείς κοινωνικές αλλαγές επηρεάζουν τις εργασιακές προοπτικές.

Σε αυτό το άρθρο αναλύουμε τις πιθανές τάσεις και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές/σπουδαστές/εργαζόμενοι και οι επιχειρήσεις, και θα μιλήσουμε για τη συμβολή του επαγγελματικού προσανατολισμού σε αυτές.

Τάσεις στο εργασιακό τοπίο

1. Τεχνητή Νοημοσύνη (AI): Η χρήση της AI θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο σε διάφορους τομείς, αναγκάζοντας τους εργαζόμενους να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές

Περισσότερα...

Δεν ξέρω γιατί σπουδάζω

Περισσότερα...

 

Στον σημερινό κόσμο, γεμάτο ατελείωτες δυνατότητες, πολλοί νέοι εξακολουθούν να βρίσκονται χαμένοι όταν πρόκειται να επιλέξουν σπουδές, ή κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, αλλά και αργότερα όταν λένε: «Και τώρα τι κάνω;».  

Παρά τις προσπάθειες των γονέων και του σχολείου, αμέτρητοι νέοι παραμένουν αβέβαιοι για το μέλλον τους. Πολλοί δείχνουν ελάχιστο ενδιαφέρον να αναλογιστούν τις επιλογές τους ή να βρουν απαντήσεις. Προτιμούν να μείνουν στο «εδώ και τώρα» παρά να μπουν σε διαδικασία σχεδιασμού – γιατί πιστεύουν ότι δεν έχει νόημα. Αυτό εγείρει σημαντικά ερωτήματα: τι προκαλεί αυτή την αναποφασιστικότητα μεταξύ των νέων και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά;

Περισσότερα...

Απουσίες μαθητών: Είναι πρόβλημα;

Περισσότερα...

 

«Ρόδα, τσάντα και κοπάνα»

Η δεκαετία του ’90 στην Ελλάδα χαρακτηρίστηκε από μια παιχνιδιάρικη κουλτούρα που συμπυκνώνεται στη φράση: «ρόδα, τσάντα και κοπάνα». Αυτό το σύνθημα συμβόλιζε μια εποχή που πολλοί μαθητές και φοιτητές επέλεξαν την περιπέτεια αντί των σπουδών, γεγονός που επηρέασε καθοριστικά το μέλλον τους.

Σήμερα, η απουσία συνεχίζει να αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα στα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο αυτές οι απουσίες επηρεάζουν την ακαδημαϊκή επίδοση και τις μελλοντικές προοπτικές σταδιοδρομίας είναι ζωτικής σημασίας, και ο επαγγελματικός προσανατολισμός παίζει βασικό ρόλο στην ενθάρρυνση των μαθητών να κάνουν συνειδητές επιλογές σχετικά με την εκπαίδευσή τους.

Περισσότερα...

JA Greece: «Εκπαιδευτικός της χρονιάς» στην Ευρώπη η Ελληνίδα Γιώτα Χατζοπούλου

Περισσότερα...

 

Πανευρωπαϊκή διάκριση για το εξαιρετικό έργο της στη μαθητική επιχειρηματικότητα του Junior Achievement Greece κατέκτησε η εκπαιδευτικός Γιώτα Χατζοπούλου, μαθηματικός στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης και υπεύθυνη του ομίλου επιχειρηματικότητας των λυκείων της. Η κυρία Χατζοπούλου, η οποία είναι κάτοχος ΜΒΑ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, αναδείχθηκε «JA Europe Teacher of the Year 2024 – JA Europe Εκπαιδευτικός της Χρονιάς 2024» μαζί με άλλους δύο συναδέλφους της, την Edita Naidate από τη Λιθουανία και τον Georg Frauscher-Emler από την Αυστρία.

Τις υποψηφιότητες για το βραβείο «JA Europe Teacher Of The Year 2024» αξιολόγησαν στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΟΟΣΑ, του

Περισσότερα...