Άρθρα

Νέα πνοή στην Ίμβρο δίνει η επαναλειτουργία των σχολείων

Περισσότερα...

 

Σχεδόν πεντέμισι χιλιάδες Ρωμιούς κατοίκους είχε η Ίμβρος στα μέσα της δεκαετίας του 1960, δηλαδή πριν 60 χρόνια, όταν και η τουρκική κυβέρνηση εφάρμοσε μια σειρά μέτρων σε βάρος της προστατευόμενης από τη Συνθήκη της Λοζάνης μειονότητας. Με την απόφαση 35/27.3.1964 του εθνικού συμβουλίου ασφαλείας της Τουρκίας ξεκίνησαν μαζικές απαλλοτριώσεις καλλιεργήσιμης γης, ιδρύθηκαν ανοικτές αγροτικές φυλακές για βαρυποινίτες, ενώ με ειδική νομοθετική ρύθμιση απαγορεύτηκε η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Τα επτά μειονοτικά σχολεία με τους σχεδόν 700 μαθητές και τους 30 δασκάλους, έκλεισαν. Πολύ σύντομα το νησί άδειασε από τους νέους που έφυγαν, οι λιγότεροι με κατεύθυνση της Κωνσταντινούπολη και οι περισσότεροι για την Ελλάδα και χώρες

Περισσότερα...

Πέντε -συν μια- συμβουλές για τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου

Περισσότερα...

 

Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι υποψήφιοι στρέφουν, πλέον, το ενδιαφέρον τους στη διαδικασία συμπλήρωσης και υποβολής του Μηχανογραφικού Δελτίου. Η σχετική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας αναμένεται να ανοίξει την ερχόμενη εβδομάδα.

Εκτός από την έρευνα για τις σχολές και τα προγράμματα σπουδών, τι πρέπει να λάβουν υπ' όψιν τους οι υποψήφιοι; Υπάρχουν κάποιες σχολές ή τμήματα που ανταποκρίνονται καλύτερα στις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς; Ποιες είναι αυτές; Τι επιλογές προσφέρει το Παράλληλο Μηχανογραφικό;

Για την απάντηση των ερωτημάτων αυτών, που απασχολούν συχνά τους υποψηφίους και τους γονείς τους, το ΑΠΕ-ΜΠΕ απευθύνθηκε

Περισσότερα...

Συμπλήρωση Μηχανογραφικού Δελτίου

Περισσότερα...

 

Τι είναι «τυπικά» το Μηχανογραφικό;

Το μηχανογραφικό είναι ένα έγγραφο το οποίο πρέπει να καταθέσουν όσοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις από τα ΓΕ.Λ. και τα ΕΠΑ.Λ. της χώρας. Η συμπλήρωσή του γίνεται ηλεκτρονικά από την ειδική ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Η διαδικασία γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του μοναδικού κωδικού υποψηφίου.

Ο υποψήφιος μπορεί να εισέλθει στο σύστημα και να προβεί σε τροποποιήσεις των επιλογών του Μηχανογραφικού Δελτίου του –όσες φορές επιθυμεί μέσα στις προβλεπόμενες ημερομηνίες– και κάνει «Προσωρινή Αποθήκευση».

Όταν ο υποψήφιος κρίνει πως το Μηχανογραφικό Δελτίο του είναι οριστικό, έτοιμο για καταχώριση στο υπουργείο και εντός των

Περισσότερα...

Προσοχή στα επαγγελματικά δικαιώματα

Περισσότερα...

 

Συχνή παρανόηση

Πολλοί γονείς αλλά και φοιτητές λανθασμένα πιστεύουν πως, αν πάρουν πτυχίο σε ένα ακαδημαϊκό αντικείμενο, την επόμενη μέρα θα μπορέσουν να ασκήσουν το επάγγελμά τους. Στην πραγματικότητα, δεν αρκεί ένα πτυχίο για να καταφέρει κάποιος να ασκήσει το επάγγελμα που σπούδασε στο πανεπιστήμιο. Αυτό γίνεται εφικτό μόνο με την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.

Δεν αρκεί κάποιος να τελειώσει, για παράδειγμα, μια σχολή οικονομικών για να ανοίξει λογιστικό γραφείο. Πρέπει και οι σπουδές του να έχουν πιστοποιηθεί έτσι ώστε να μπορεί να πάρει άδεια από το Οικονομικό Επιμελητήριο.

Τι εννοούμε με τον όρο «επαγγελματικά δικαιώματα»;

Περισσότερα...

Call Εθελοντών FIRST Global Challenge 2024

Περισσότερα...

 

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε ότι το FIRST Global Challenge 2024 θα διεξαχθεί στην Αθήνα από τις 26 έως τις 29 Σεπτεμβρίου με Εθνικούς Συνδιοργανωτές το MellonLab & το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Πληροφορίες για την διοργάνωση εδώ).

Οι εθελοντές αποτελούν κρίσιμο μέρος του FIRST Global Challenge και υπάρχουν διάφορες τεχνικές και μη τεχνικές θέσεις. Οι ημερομηνίες εθελοντισμού είναι: 25-29/09/2024 (μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την θέση). Όλοι οι εθελοντές θα έχουν πρόσβαση στο event, τις τελετές και θα λάβουν Certificate of Excellence και Εθελοντισμού από το FIRST Global (IFCA).

Το MellonLab, ως Εθνικός Συνεργάτης Διεξαγωγής του FIRST Global Challenge

Περισσότερα...

Προβληματισμός για τις κοινές σχολές στα Επιστημονικά Πεδία

Περισσότερα...

 

Υπάρχει λόγος ύπαρξης τεσσάρων Επιστημονικών Πεδίων (ΕΠ);

Εννοείται ότι υπάρχει λόγος

Για παράδειγμα, οι μαθητές του 1ου ΕΠ, ήδη από το τέλος της Α΄ Λυκείου, ξεχνάνε την ύπαρξη των μαθηματικών, της φυσικής και της χημείας, και το μόνο τους μέλημα είναι τι είπαν ο Πλάτωνας και ο Θουκυδίδης και αν το ρήμα «άγομαι» ανήκει στα ανώμαλα.

Αντίστοιχα, οι μαθητές των υπόλοιπων ΕΠ δεν ξέρουν να κλίνουν το «ειμί» και ούτε θέλουν να το μάθουν. Προτιμούν τα θεωρήματα των μαθηματικών και τους νόμους της φυσικής.

Η λογική των ΕΠ είναι προφανής. Υπάρχουν μαθητές που έχουν μεγαλύτερη έφεση, για παράδειγμα, στα μαθητικά ή τη φυσική και τους είναι εύκολο να τα κατανοήσουν, ενώ υπάρχουν και αυτοί που έχουν πιο

Περισσότερα...