Neurogenesis.jpg

Νέα ισπανική επιστημονική έρευνα του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Μαδρίτης, σύμφωνα με δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό «Nature Medicine» και ύστερα από ανάλυση δειγμάτων εγκεφαλικών ιστών από 58 ανθρώπους, υποστηρίζει πως νέα εγκεφαλικά κύτταρα (νευρώνες) αναπτύσσονται έως την ένατη δεκαετία της ζωής ενός ανθρώπου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν το βάζει κάτω ακόμα κι αν έχει περάσει τα 80. Όμως η δημιουργία νέων νευρώνων μειώνεται σημαντικά στους ασθενείς με νόσο Αλτσχάιμερ, ακόμα και στο αρχικό στάδιο της νόσου, από 30.000 σε 20.000 νέους νευρώνες ανά χιλιοστόλιτρο εγκεφαλικού ιστού, δηλαδή μια μείωση άνω του 30%.

Η πλειονότητα των νευρώνων έχει δημιουργηθεί στον εγκέφαλο έως τη στιγμή της γέννησης. Όμως ο σχηματισμός νέων κυττάρων συνεχίζεται στον εγκέφαλο των ενηλίκων, κυρίως σε περιοχές όπως ο ιππόκαμπος, καθώς εκεί διαπιστώθηκε ότι παρ’ όλο που με το πέρασμα του χρόνου υπάρχει μια μείωση στον ρυθμό της νευρογένεσης, ωστόσο η ανάπτυξη συνεχίζεται καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής, π.χ. από 40.000 νέους νευρώνες ανά χιλιοστόλιτρο εγκεφαλικού ιστού στην ηλικία των 40 ετών σε 30.000 στα 70 έτη.