Συνεντεύξεις

Έργα τέχνης σε διαστάσεις βιβλίου

Περισσότερα...

Για κάθε έργο τέχνης μπορεί κανείς να πει πολλά και να γράψει ακόμα περισσότερα. Επίσης μπορεί, εφόσον το ίδιο το έργο το «επιτρέπει», απλώς να το θαυμάσει. Σιωπηλά. Με πληρότητα που δεν χρειάζεται τις λέξεις. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβεί και με μια χειροποίητη καλλιτεχνική βιβλιοδεσία, θαυμαστό ένδυμα ενός προσεκτικά επιλεγμένου επίσης θαυμαστού προφανώς  βιβλίου. Όπως, για παράδειγμα, «Τα ποιήματα» του Σουηδού λογοτέχνη Τούμας Τράνστρεμερ και το δέσιμο διά χειρός Θάλειας  Μιχελάκη, που προκαλεί επιφωνήματα θαυμασμού.

Η Θάλεια Μιχελάκη είναι βιβλιοδέτρια χειροποίητης επιλογής και καλλιτεχνικής διάστασης. Είναι, ακόμα, πρόεδρος της ARA Ελλάδας, του σωματείου Φίλων της

Περισσότερα...

Η προστασία της φύσης με δύο λέξεις: staramaki και kaφsimo

Περισσότερα...

Το όνομα «staramaki» προήλθε από τον συνδυασμό των λέξεων «σιτάρι» και «καλαμάκι». Το όνομα «kaφsimo» από δύο άλλες: «καφές» και «καύσιμο». Η έμπνευση και τα προϊόντα ανήκουν σε μια ομάδα από το Κιλκίς και τον Στέφανο Καμπέρη, που με οικολογική συνείδηση προτείνουν καινοτόμες λύσεις.

Staramaki: περί τίνος πρόκειται;

Το σταραμάκι προέρχεται από το μεσογονάτιο, μέρος του φυσικού στελέχους του σιταριού. Αποτελεί υποπροϊόν της καλλιέργειας σιτηρών. Δεν κατασκευάζεται από σιτάλευρο.

Πόσο εύχρηστο είναι ένα καλαμάκι από σιτάρι; Οι αδαείς νομίζουμε πως θα έχει παράξενη υφή, γεύση, θα διαλύεται. Ισχύει;

Το στέλεχος του

Περισσότερα...

Οι κώδικες της επικοινωνιακής συμπεριφοράς

Περισσότερα...

Η προφορική επικοινωνία μεταξύ δύο ανθρώπων για τη μετάδοση και ανταλλαγή ενός μηνύματος, μιας πληροφορίας ή μιας ιδέας περιλαμβάνει την ικανότητα της ενεργής ακοής, της παρατήρησης, της εσωτερικής αποκωδικοποίησης και του συγχρονισμού των ομιλητών, σωματικά και λεκτικά.

«Η επικοινωνία με άλλους ανθρώπους είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, η οποία βασίζεται λιγότερο στη λεκτική της πλευρά και περισσότερο στα μηνύματα και στους κώδικες που χρειάζεται να υπάρχουν μεταξύ των ομιλητών. Η ενσυναίσθηση, η γλώσσα του σώματος, ο τόνος της φωνής και η οπτική επαφή που υπάρχει μεταξύ των ομιλητών μπορεί να βελτιώσει ή να χαλάσει την επικοινωνιακή τους σύνδεση»  δηλώνει ο συγγραφέας και επικοινωνιολόγος DavidO’Regan, ο οποίος ζει και εργάζεται στη

Περισσότερα...

«Trajectory of an idea»: Μια διαφορετική παράσταση χορού

Περισσότερα...

Το «Trajectory of an idea» είναι μια διαδραστική παράσταση σύγχρονου χορού που αξιοποιεί την τεχνολογία, τη μουσική, το βίντεο και, φυσικά, την κίνηση των χορευτών μέσω της εφαρμογής Intermedia, παρουσιάζοντας συνθήκες της ανθρώπινης ζωής μέσω της διαδρομής, της τροχιάς, μιας ιδέας στον χρόνο. Τα σώματα των χορευτών στη σκηνή μεταμορφώνονται σε ιδέες, οι οποίες γεννιούνται, αναπτύσσονται, ωριμάζουν και αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους.

«Ο κόσμος προσπαθεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογική εξέλιξη στη δημιουργία τέχνης από τότε που υπάρχει τεχνολογία, κάποιοι φτιάχνουν μουσική μέσω υπολογιστών, κάποιοι προσπαθούν να ελέγξουν ήχους με διάφορες κινήσεις του σώματος, εμείς θέλαμε να

Περισσότερα...

Το παιχνίδι πιάνει δουλειά

Περισσότερα...

Η εμπειρία του πολύχρονη και πολύτιμη. Έχει τη βάση της στις σπουδές του (Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και στην εξέλιξή της στα 30 χρόνια επαγγελματικής διαδρομής στη διοίκηση ανθρώπινων πόρων, την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, αλλά και την ανάπτυξη ίδιας επιχειρηματικής δραστηριότητας σε πολυεθνικές και ελληνικές εταιρίες, καθώς και ως ανεξάρτητος σύμβουλος.

Ο Γιάννης Σιδηρόπουλος από το 2016 απασχολείται στον τομέα απασχόλησης και αγοράς εργασίας του ΣΕΒ ως policy expert σε θέματα συστημάτων διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, παραγωγικότητας της εργασίας και επίδρασης της ψηφιακής οικονομίας στην εργασία. Στις 9 Μαΐου

Περισσότερα...

Open House Athens: Όμορφα κτίρια, όμορφα αναδεικνύονται

Περισσότερα...

 

Η κρυμμένη ομορφιά της πόλης αποκαλύπτεται κάθε χρόνο χάρη στον διεθνή θεσμό Open House. Κτίρια αρχιτεκτονικής μαεστρίας, με ιστορίες ανθρώπων άξιες να ειπωθούν, «συνδέονται» μια φορά τον χρόνο, αλλά και μέσα στη χρονιά, σε σαράντα πόλεις σε όλο τον κόσμο, αποδεικνύοντας περίτρανα την αξία της αρχιτεκτονικής και του δομημένου περιβάλλοντος, την αξία της ιστορικής μνήμης, την αμφίδρομη σχέση κτιρίου-ενοίκου και, ίσως τελικά, το κατά πόσο ένα κτίριο καθορίζει τον τρόπο ζωής των ενοίκων του. Η ιδέα του Open House ξεκίνησε από το Λονδίνο το 1992. Το Open House Athens, αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, όπως εξηγεί η Ρενάτα Δούμα άρχισε τη δράση του το 2014:  

 Ο

Περισσότερα...