tsioutraphotonewq.jpg

Η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει στην κατασκευή αμέτρητων υπερπολυτελών καταλυμάτων που υπόσχονται στιγμές χαλάρωσης και αγαλλίασης για τους επισκέπτες. Το Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa, ένα ξενοδοχείο εμπνευσμένο από την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, αποτελεί το νέο στολίδι του ομίλου επιχειρήσεων Μεταξά. Αρκούν όμως οι υπερπολυτελείς εγκαταστάσεις για να ικανοποιήσουν τον κάθε απαιτητικό επισκέπτη; Και τι είναι αυτό που χρειάζεται για τη λειτουργία τους; Κατά πόσο η πολυτέλεια μπορεί να συνδυαστεί με την επιδίωξη για «πολυτελείς» συνθήκες εργασίας όλων των ανθρώπων που δουλεύουν εκεί; Σύμφωνα με τη διευθύντρια ανθρωπίνου δυναμικού του ομίλου, κα Σοφία Τσιούτρα, ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας των ξενοδοχείων του ομίλου. Από τα λεγόμενά της διαφαίνεται ότι η διοίκηση υπολογίζει και σέβεται τον κάθε εργαζόμενο και τον θεωρεί βασικό συστατικό της επιτυχίας.

Λένε «ουδείς αναντικατάστατος». Εσείς από τη θέση σας ως διευθύντρια του τμήματος ανθρώπινου δυναμικού τι λέτε;

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι όσο πιο απλή είναι μια θέση και όσο πιο απλά τα καθήκοντα που απαιτεί η εκτέλεσή της, τόσο πιο εύκολο είναι να εκπαιδευτεί κάποιος αντικαταστάτης, άρα και τόσο πιο εύκολα μπορεί να γίνει η αντικατάσταση. Από την άλλη πλευρά, όσο πιο πολύπλοκες είναι οι απαιτήσεις μιας θέσης (σε εκπαίδευση, εμπειρία, δεξιότητες, ταλέντο κ.λπ.), τόσο πιο δύσκολη η διαδικασία αντικατάστασης. Πώς όμως μπορείς να αντικαταστήσεις λιγότερο απτά στοιχεία, όπως το χαμόγελο, τη φιλοξενία και την υπομονή της κας Ευαγγελίας, που εργαζόταν στο πόστο της σερβιτόρας στο ξενοδοχείο μας, Creta Maris Beach Resort επί 34 σεζόν και συνταξιοδοτείται φέτος; Ξέρεις ότι θα κάνεις την καλύτερη δυνατή επιλογή, αλλά τόσο οι συνάδελφοί της όσο και οι τακτικοί πελάτες μας θα την αναζητούν και η απουσία της, όσο καλά οργανωμένη και μεγάλη να είναι μια επιχείρηση μας, θα είναι αισθητή. Πιστεύω ακράδαντα στη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου και του κάθε εργαζόμενού μας! Άλλωστε από πλευράς HR δεν θα είχε νόημα να μιλάμε για επιλογή προσωπικού και talent management ή να ανησυχούμε για το turnover, αν πιστεύαμε ότι «ουδείς αναντικατάστατος». Το «ουδείς αναντικατάστατος» είναι μάλλον παρηγοριά για εκείνες τις στιγμές που χάνουμε έναν «αναντικατάστατο», αλλά πρέπει, παρ' όλα αυτά, να βρούμε το κουράγιο να συνεχίσουμε.

Η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στον τουριστικό τομέα είναι γενικά ιδιόμορφη με την έννοια ότι οι εργαζόμενοι στον τουρισμό αντιμετωπίζουν συχνά την εποχικότητα του επαγγέλματος. Πώς διαχειρίζεστε αυτή την ιδιομορφία;

Η εποχικότητα είναι όντως μια πραγματικότητα που μας επηρεάζει όλους, τόσο τους εργαζόμενους όσο και τις επιχειρήσεις. Οι τουριστικές επιχειρήσεις θα ήθελαν ιδανικά να λειτουργούν όλο τον χρόνο και οι εργαζόμενοι σε αυτές να απασχολούνται αντίστοιχα όλο τον χρόνο. Η λειτουργία μας όμως, και αντίστοιχα τα διαστήματα απασχόλησης καθορίζονται από την πληρότητά μας. Ευτυχώς, η Οία της Σαντορίνης έχει γενικά μια μακρά σε διάρκεια σεζόν με το ξενοδοχείο μας να λειτουργεί τουλάχιστον 7 μήνες τον χρόνο με στόχο την περαιτέρω επιμήκυνση της σεζόν. Ως εποχική επιχείρηση, διαχειριζόμαστε την εποχικότητα, στοχεύοντας στην προσεκτική επιλογή προσωπικού, ώστε να μειώνουμε όσο το δυνατό περισσότερο το turnover μας από σεζόν σε σεζόν, ενώ παράλληλα προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών και κινήτρων σε ένα ανθρωποκεντρικό περιβάλλον εργασίας, όπου υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης. Έτσι προσπαθούμε να διατηρήσουμε την ελκυστικότητά μας ως εργοδότες στα μάτια των υποψηφίων.

Τι αναλογία μόνιμου και εποχικού προσωπικού υπάρχει στο Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa και πώς νομίζετε ότι αυτή η αναλογία επηρεάζει τις σχέσεις του προσωπικού;

Το ποσοστό μόνιμου προσωπικού στο Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa είναι μόλις 8%. Η αναλογία αυτή μόνιμου και εποχικού προσωπικού δεν επηρεάζει καθόλου τις σχέσεις του προσωπικού, καθώς δεν αφορά θέσεις ίδιων ειδικοτήτων που ανήκουν σε πολυάριθμα τμήματα operations του ξενοδοχείου και που απασχολούνται κατά τη διάρκεια της σεζόν (π.χ. housekeeping, F&B, κ.λπ.). Αντιθέτως, αφορά θέσεις που λειτουργούν εντός και εκτός σεζόν με ένα ή δύο άτομα και θέσεις που λόγω αντικειμένου δεν θα μπορούσαν να διακόπτονται τον χειμώνα (π.χ. κρατήσεις, marketing, λογιστήριο).

Πόσα από τα βιογραφικά των υποψηφίων που αιτούνται εργασία φτάνουν στα χέρια σας;

Η επιλογή προσωπικού αποτελεί σημαντικότατη λειτουργία της διεύθυνσης ανθρώπινου δυναμικού, ειδικά από τον μήνα Νοέμβριο και μέχρι τον Μάρτιο. Στη διαδικασία αυτή το σημαντικότερο βήμα παραμένει η διαλογή των βιογραφικών, η αρχική τηλεφωνική επικοινωνία και η πρώτη συνέντευξη, που γίνεται προσεκτικά από το τμήμα μας. Εφόσον λοιπόν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση επιλογής προσωπικού, φτάνει στα χέρια μου ένα ποσοστό περίπου 10% των βιογραφικών από αυτά που έχουμε λάβει συνολικά.

Κατά την αξιολόγηση των βιογραφικών ποια είναι η τύχη όσων απορρίπτετε; Για παράδειγμα ενημερώνετε τους υποψηφίους, αιτιολογείτε με κάποιο τρόπο την απόρριψή τους ή δεν κάνετε τίποτα περαιτέρω;

Η ενημέρωση των υποψηφίων που απορρίπτονται είναι σημαντική τόσο γιατί θα πρέπει να συνεχίσουν να αναζητούν εργασία, όσο και γιατί η τυχόν μη ενημέρωσή τους μπορεί να έχει συνέπειες στην ανθρωποκεντρική εικόνα της εταιρίας μας, την οποία χτίζουμε ευλαβικά και με προσπάθεια. Συνεπώς, κατά την πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία ή την πρώτη συνέντευξη μαζί τους, το τμήμα μας ενημερώνει πάντα τους υποψηφίους, ότι αν δεν τους έχουμε καλέσει μέχρι μία συγκεκριμένη μέρα (συνήθως μέσα σε 5 εργάσιμες μέρες), δεν έχουν περάσει στη δεύτερη φάση επιλογής, δηλαδή στη συνέντευξη μαζί μου, συνεπώς θα πρέπει να συνεχίσουν να αναζητούν εργασία. Έτσι, έχουμε το περιθώριο να δούμε τα βιογραφικά και να επικοινωνήσω πράγματι εντός της προθεσμίας με όσους πέρασαν τη διαδικασία. Όσοι τελικά περάσουν από συνέντευξη μαζί μου ενημερώνονται προσωπικά από εμένα πάντα, είτε το αποτέλεσμα είναι θετικό είτε αρνητικό, συνήθως μέσα σε 2-3 μέρες. Σε κάθε περίπτωση, η απόρριψη δεν είναι εύκολη υπόθεση για τον υποψήφιο, συνεπώς προσπαθώ να είμαι πάντα ευγενική στην επικοινωνία μου. Δεν θεωρώ πάντως, ότι η στιγμή της ενημέρωσης είναι μια ιδανική στιγμή να δώσεις feedback στον υποψήφιο, παρ’ όλα αυτά, αν ο υποψήφιος μου το ζητήσει, το δίνω.

Σε ποιες αρχές στηρίζονται η συνεργασία τόσο μεταξύ των υπαλλήλων στο Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa, όσο και μεταξύ των υπαλλήλων και της διοίκησης του ξενοδοχείου;

Πιστεύω ότι οι βασικές αρχές στις οποίες στηρίζονται οι σχέσεις μας είναι ο σεβασμός, η αυθεντικότητα και η επικοινωνία μεταξύ όλων των βαθμίδων της ιεραρχίας. Κάθε προϊστάμενος οφείλει να είναι εκεί για την ομάδα του και ο γενικός διευθυντής οφείλει να είναι εκεί για τα στελέχη του. Παράλληλα εγώ βρίσκομαι εκεί για όλους. To Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa είναι πολύ καλά οργανωμένο ως προς τη λειτουργία του, συνεπώς καθένας γνωρίζει καλά τον ρόλο του και τα πλαίσια στα οποία μπορεί να κινηθεί η συμπεριφορά του τόσο απέναντι στον πελάτη μας, όσο και απέναντι στις μεταξύ μας σχέσεις σε όλα τα επίπεδα, ώστε να υπάρχει ένα κλίμα συνεργασίας. Το κλίμα συνεργασίας είναι όμως κάτι δυναμικό, χτίζεται καθημερινά και σίγουρα δεν το αφήνεις στην τύχη του καμία στιγμή. Μόλις διαπιστωθεί ότι κάτι δεν πάει όπως θα θέλαμε, πρέπει να δράσουμε άμεσα, να το συζητήσουμε, και να κάνουμε follow - up. Ας μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του προσωπικού μας βρίσκεται μακριά από την οικογένειά του, τους φίλους του και τον μόνιμο τόπο κατοικίας τους και η ζωή του εντός και εκτός ξενοδοχείου είναι λίγο πολύ οι ίδιοι άνθρωποι, οπότε οι σχέσεις γίνονται φιλικές και μπορεί, αν διαταραχθούν εν τέλει, να επηρεάσουν το εργασιακό κλίμα. Αυτό που μας ενώνει πάντως και μας επαναφέρει στη συνεργασία, όταν αυτή κινδυνεύει να διαταραχθεί, είναι ο κοινός μας σκοπός, δηλαδή η παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών φιλοξενίας στον πελάτη μας, και όπως λέει η αγαπημένη συνάδελφος που θα αναλάβει ως Rooms Division Manager του Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa το 2018 «είμαστε “εκπληρωτές” ονείρων» και το ταξίδι στην Οία της Σαντορίνης είναι κυριολεκτικά όνειρο ζωής για πολλούς πελάτες μας!

Πώς ενδυναμώνετε το κίνητρο αγαστής συνεργασίας με τους εργαζομένους;

Αναζητάμε την ικανότητα συνεργασίας στο προσωπικό μας και την αξιολογούμε ήδη κατά τη διαδικασία επιλογής προσωπικού. Συνεπώς το κίνητρο αγαστής συνεργασίας ήδη υπάρχει στους εργαζομένους μας για να το καλλιεργήσουμε περαιτέρω μετά την πρόσληψη. Ο ρόλος του γενικού διευθυντή του Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa και των προϊσταμένων των τμημάτων, που διοικούν «by example» στην καθημερινή λειτουργία του ξενοδοχείου, είναι πολύ σημαντικός σε αυτή την προσπάθεια. Για την εταιρία μας πρώτο μέλημα και προϋπόθεση είναι η εντός του κάθε τμήματος συνεργασία, την οποία διασφαλίζει περισσότερο ο προϊστάμενος του κάθε τμήματος. Η μεταξύ των τμημάτων συνεργασία είναι ένα απαιτητικό στοίχημα για τον γενικό διευθυντή του ξενοδοχείου μας κυρίως, ο οποίος συντονίζει και καθοδηγεί την ομάδα στελεχών. Παράλληλα, βρίσκομαι προσωπικά στο πλευρό των προϊσταμένων στα πλαίσια μηνιαίων συναντήσεων coaching, κατά τη διάρκεια της σεζόν, αλλά και στην επίλυση τυχόν έκτακτων προβλημάτων, ακόμη και με στοχευμένες ενέργειες, όπως εμβόλιμες εκπαιδεύσεις ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος. Εξάλλου, όταν έχεις στο μυαλό σου το οικογενειακό εργασιακό κλίμα και την αγαστή συνεργασία ως στόχο, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες ενίσχυσής τους με απλές ενέργειες, όπως π.χ. η διοργάνωση ενός τραπεζιού το Πάσχα για το προσωπικό, που συνήθως βρίσκεται μακριά από την οικογένειά του, ή η ετήσια εταιρική εκδρομή πριν την έναρξη της σεζόν.

Πόση βαρύτητα δίνετε στην εκπαίδευση του προσωπικού; Ποια θα μπορούσε να είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα που αποδεικνύουν το ενδιαφέρον το δικό σας και κατ’ επέκταση της επιχείρησης για την εκπαίδευση του προσωπικού, αλλά και για την προσωπική ανάπτυξη ενδεχομένως μέσα από coaching και mentoring;

Η εκπαίδευση του προσωπικού μας είναι εξαιρετικά σημαντική για την επιτυχίας της εταιρίας μας και συνεπώς δίνουμε μεγάλη βαρύτητα σε αυτή. Εκπαιδεύσεις οργανώνονται εντός και εκτός σεζόν σε πολλές θεματικές. Τις περισσότερες ανάγκες κατά τη διάρκεια της σεζόν τις καλύπτουν οι προϊστάμενοι των τμημάτων και το τμήμα διεύθυνσης ανθρώπινου δυναμικού, ενώ εκτός σεζόν επιλεκτικά εξειδικευμένες εξωτερικές εταιρίες εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια της σεζόν όλοι οι εργαζόμενοί μας εκπαιδεύονται (ή επανεκπαιδεύονται), ενώ τον χειμώνα η βαρύτητα πέφτει κυρίως στα στελέχη μας. Για το νέο συνάδελφό μας υπάρχει on-the-job training που τον βοηθά να μάθει τα καθήκοντά του, να αποδώσει γρήγορα και να ακολουθήσει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της επιχείρησης. Με τις εισαγωγικές εκπαιδεύσεις που αναλαμβάνει το τμήμα μας, ενημερώνεται για τους κανόνες λειτουργίας μας, για θέματα εμφάνισης, την εταιρική μας κουλτούρα, θέματα ασφάλειας, υγιεινής, περιβαλλοντικής συνείδησης, συμπεριφοράς στον εργασιακό χώρο και στα staff houses κ.λπ. Πιο ειδικές θεματικές αναλαμβάνουν εξειδικευμένες εταιρίες (π.χ. υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων, πιστοποίηση επόπτη κολυμβητικών δεξαμενών, βασική καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση και χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδιστή, WSET level 2 award in wines, θεματικές management προσωπικού κ.λπ.). Προς το τέλος της σεζόν οργανώνουμε εκπαίδευση στο εργαλείο αξιολόγησης απόδοσης, που εφαρμόζουμε, στην οποία όλοι κάνουμε την αυτo-αξιολόγησή μας. Επιπλέον, υπάρχουν θεματολογίες που ζητούνται από τον γενικό διευθυντή του ξενοδοχείου μας, ανάλογα με τις ανάγκες, και στις οποίες συνεργαζόμαστε ως διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού με τους προϊσταμένους των τμημάτων, όπως η εκπαίδευση στο μενού του εστιατορίου και τις πωλήσεις, που ανέλαβε το τμήμα μας και η δοκιμή αντίστοιχα των πιάτων του μενού μας, που διοργανώθηκε από τον executive chef και τον maître d’ hotel μας. Παράλληλα, όπως ανέφερα και παραπάνω, βρίσκομαι προσωπικά δίπλα στους προϊσταμένους των τμημάτων στη μηνιαία one-to-one συνάντηση coaching, κατά τη διάρκεια της σεζόν. Γενικά ως τμήμα προσπαθούμε να είμαστε εκεί για το προσωπικό μας, υποστηρίζοντάς το σε θέματα προσωπικής ανάπτυξης.

santomaris1

Έχουν υπάρξει φορές που θελήσατε να εφαρμόσετε μία συγκεκριμένη στρατηγική ως διευθύντρια του τμήματος ανθρώπινου δυναμικού και ήρθατε αντιμέτωπη με τη διοίκηση της επιχείρησης;

Πρωταρχική αποστολή μου ως διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού είναι να βρίσκομαι πάντα δίπλα στον επιχειρηματία, να αφουγκράζομαι το όραμά του και να συνδράμω με τον σχεδιασμό και την εφαρμογή στρατηγικών HR στην πραγμάτωσή του. Το τμήμα HR δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό, αν λειτουργεί αποκομμένα από τη διοίκηση της επιχείρησης και αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπο με αυτή. Ο ρόλος του είναι σαφώς εξισορροπητικός, καθώς πρέπει να ισορροπεί από τη μία τα συμφέροντα των εργαζομένων και από την άλλη τα συμφέροντα της διοίκησης. Μπορεί σαφώς να συμβουλεύει, να προειδοποιεί και να προτείνει, αλλά όχι να λειτουργεί αυτόνομα ή επιπόλαια, διακινδυνεύοντας την εμπιστοσύνη της διοίκησης. Οι στρατηγικές HR οφείλουν να είναι αποτέλεσμα σκέψης και σύσκεψης και να αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης εταιρικής στρατηγικής.

Ποιες είναι οι πιο δύσκολες στιγμές και οι πιο δύσκολες αποφάσεις που χρειάστηκε να πάρετε σε αυτή τη θέση;

Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό στη συγκεκριμένη φάση της καριέρας μου, καθώς οι αρχές και η νοοτροπία μου συμπίπτουν με τις αρχές και τη νοοτροπία του εργοδότη μου και την κουλτούρα της εταιρίας μας. Συνεπώς, κάνω ακριβώς τη δουλειά που μου αρέσει και μάλιστα σε μία εταιρία που παρέχει υπηρεσίες, έχει καλό εργασιακό κλίμα, απασχολεί αντιπροσωπευτικά όλες τις ηλικίες, ενισχύει με πράξεις την εργασιακή ικανοποίηση των εργαζομένων της, είναι υγιής, αναπτύσσεται και κάνει συνεχώς επενδύσεις. Σε ένα τέτοιο, μάλλον ιδανικό περιβάλλον εργασίας, οι δύσκολες στιγμές και οι δύσκολες αποφάσεις είναι εξαιρετικά σπάνιες. Αν έπρεπε παρ΄ όλα αυτά να επιλέξω θα έλεγα, ότι δύσκολες στιγμές παραμένουν αυτές που πρέπει να απορρίψω έναν υποψήφιο που έχει τη διάθεση, το κίνητρο και την ανάγκη να εργαστεί, αλλά υστερεί σημαντικά σε εμπειρία και τυπικά προσόντα, όταν όμως αυτά είναι απολύτως απαραίτητα για να μπορέσει να εκτελέσει με επιτυχία τα καθήκοντα της θέσης για την οποία κάνει αίτηση.

Γιατί νομίζετε ότι θέλει κάποιος να γίνει μέλος του Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa;

Το Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa είναι ένα ξενοδοχείο που κάθε εργαζόμενος θα ήθελε να αναφέρει στο βιογραφικό του. Κατ’ αρχάς είναι ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο, χτισμένο σε έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς στον κόσμο αυτή τη χρονική στιγμή, την Οία της Σαντορίνης. Παρόλο που είναι ένα φρέσκο ξενοδοχείο, με μόλις δύο χρόνια λειτουργίας στο ενεργητικό του, έχει αποσπάσει σημαντικά βραβεία και διακρίσεις, όπως το βραβείο Greece's Best Resort Spa 2017 στα World Spa Awards! Επίσης, ανήκοντας στον όμιλο Maris, τον όμιλο επιχειρήσεων Μεταξά, που δραστηριοποιείται στην Κρήτη από το 1975, έχει όλα τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνει και το προσωπικό των άλλων δύο ξενοδοχείων μας στην Κρήτη, ήτοι το οικογενειακό εργασιακό κλίμα, τις ευκαιρίες εξέλιξης, τις εκπαιδεύσεις, την άρτια οργάνωση λειτουργίας, την ξενοδοχειακή κουλτούρα κρητικής φιλοξενίας, τον ανθρωποκεντρισμό, την αξιοπιστία μας ως προς τις πληρωμές, το αίσθημα ασφάλειας και εταιρικής περηφάνιας, καθώς και το γεγονός ότι είμαστε ένας υγιής όμιλος που συνεχώς εξελίσσεται με νέες επενδύσεις. Θα ήθελα να προσθέσω, ότι στο Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa το management team του ξενοδοχείου μας αποτελείται από πολύ νέους ανθρώπους, οπότε αποπνέει μια ζωντάνια, μια δύναμη και μια φρεσκάδα στην ατμόσφαιρα. Σημαντικό είναι επίσης, ότι στο προσωπικό μας παρέχεται διαμονή σε staff houses, τη στιγμή που δυστυχώς το νησί της Σαντορίνης αντιμετωπίζει πρόβλημα στο κομμάτι της διαμονής, διατροφή στο staff restaurant και δωρεάν μετακίνηση με εταιρία μεταφοράς προσωπικού, ειδικά για το προσωπικό μας, για όλες τις βάρδιες προς και από το ξενοδοχείο μας.

Η Σοφία Τσιούτρα είναι διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού (Group HR Manager) του ομίλου ξενοδοχείων Maris Hotels (όμιλος επιχειρήσεων Μεταξά) που δραστηριοποιείται στην Κρήτη και τη Σαντορίνη. Διαθέτει πολυετή εμπειρία στον τομέα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, έχοντας εργαστεί κυρίως ως διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού σε μεγάλες ελληνικές και πολυεθνικές εταιρίες. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Οργανωτική και Οικονομική Ψυχολογία (Πάντειο Πανεπιστήμιο), διδάσκει θεματολογίες HRM και μιλάει τρεις ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά και Ιταλικά).

Δώρα Γρηγορίου
Σύμβουλος Εξυπηρέτησης Πελατών
Skywalker.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn