classic1.png

Ένα νεανικό όνειρο έγινε πραγματικότητα: το ιστορικό Porsche 911 SC 1978 έγινε δικό του. Μετά από αυτό το νερό μπήκε στο αυλάκι και το κλασικό όχημα βγήκε από τη μνήμη των πολλών και τα γκαράζ των λίγων για να παρουσιαστεί σε εκθέσεις και να συγκεντρώσει χιλιάδες βλέμματα θαυμασμού. Ο Μιχάλης Ρασιδάκης διατηρεί επιχείρηση  γραφικών τεχνών επί 25 χρόνια. Τα τελευταία 12 χρόνια ασχολείται με τα κλασικά αυτοκίνητα και την παλαιά εποχή. Η ενασχόλησή του άρχισε όταν το 2006 απέκτησε το ιστορικό Porsche 911 SC 1978.

Στη συνέχεια από τη θέση του προέδρου στη Λέσχη Κλασικών Οχημάτων Ηρακλείου Κρήτης (ΛΕ.Κ.Ο.), την οποία ίδρυσε με φίλους το 2007, και με την έκδοση του περιοδικού «Classic Century», του μοναδικού συλλεκτικού εξαμηνιαίου περιοδικού στην Ελλάδα, αλλά και τις εκθέσεις κλασικών οχημάτων Classic Festival ο Μιχάλης Σαριδάκης δίνει δρόμους στους λάτρεις του κλασικού αυτοκινήτου. Παθιασμένος με το χόμπι του, δημιούργησε έναν μουσειακό χώρο στο Ηράκλειο Κρήτης με το όνομα Κλασικός Πολυχώρος Ηρακλείου, ο οποίος λειτουργούσε για πέντε χρόνια, επισκέφθηκε –και εξακολουθεί– δεκάδες εκθέσεις και πολλά μουσεία κλασικών οχημάτων στο εξωτερικό, ενώ έχει ασχοληθεί και με ανακατασκευές 22 κλασικών αυτοκινήτων.

Έχετε στην ιδιοκτησία σας κλασικό αυτοκίνητο;

Στην ιδιοκτησία μου έχω σήμερα 9 κλασικά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα διαθέτω: Cadillac Eldorado 1961 Cabrio, Rolls Royce Silver Shadow 1972, Mercedes 126 SEL 380 1985, Fiat Camper 600T 1972, Toyοta Corola 1975, Scoda 110L 1972,  Sunbeam Talbot 1972, Fiat 126 1980, VW Beetle 1969. Από τα χέρια μου έχουν περάσει 55 κλασικά αυτοκίνητα και 12 κλασικές μοτοσυκλέτες τα τελευταία 12 χρόνια που ασχολούμαι με αυτό το χόμπι.

Τι σας έκανε να ασχοληθείτε με το Classic Festival;

Η ενασχόλησή μου με το Classic Festival ήρθε το 2011 στο Ηράκλειο Κρήτης και στη συνέχεια στην Αθήνα, όταν σκέφτηκα να διοργανώσω μία συνάντηση φίλων των κλασικών οχημάτων με σκοπό τη μεταξύ μας γνωριμία. Βέβαια προηγήθηκε από το 2009 η έκδοση του μοναδικού πανελλήνιου συλλεκτικού περιοδικού «Classic Century», μέσα από το οποίο αποκτήσαμε την απαραίτητη εμπειρία και τις γνωριμίες σε όλη την Ελλάδα.

Από πότε γίνεται αυτό το φεστιβάλ, κάθε πότε και σε ποιες πόλεις;

Το φεστιβάλ διοργανώθηκε συνολικά 15 φορές, εκ των οποίων 5 στο Ηράκλειο Κρήτης, 7 στην Αθήνα, 1 στην Τρίπολη Αρκαδίας, 1 στην Καρδίτσα και 1 στη Θεσσαλονίκη. Συνολικά συγκεντρώθηκαν πάνω από 1.200 κλασικά οχήματα και πέρασαν πάνω από 50.000 επισκέπτες.

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τις τοποθεσίες των φεστιβάλ;

Η επιλογή των πόλεων όπου έχουν διεξαχθεί τα Classic Festivals έγινε έπειτα από μελέτη της δυναμικότητας σε κλασικά οχήματα των φίλων-μελών των λεσχών, αλλά και της δυναμικής των επισκεπτών.

classic2

Πόσο δύσκολο είναι να στηθεί το Classic Festival, πόσο κοστίζει και πώς αντιμετωπίζεται το κόστος;

Στις πρώτες διοργανώσεις υπήρχαν αρκετές δυσκολίες στην οργάνωση, αλλά με τη βοήθεια άξιων συνεργατών αποκτήσαμε χρήσιμη εμπειρία για τις επόμενες εκθέσεις. Το κόστος της οργάνωσης του Classic Festival αντιμετωπίζεται από χορηγίες επιχειρήσεων, αλλά και τη συμμετοχή των επισκεπτών με ένα συμβολικό εισιτήριο.

Τα αυτοκίνητα που εκτίθενται ανήκουν σε ιδιώτες ή και σε φορείς;

Τα αυτοκίνητα που εκτίθενται ανήκουν κυρίως σε ιδιώτες, φίλους και αναγνώστες του περιοδικού «Classic Century».

Είναι εύκολο ή δύσκολο να συγκεντρώσετε τα αυτοκίνητα των φεστιβάλ; Ποιες δεκαετίες, μάρκες κυριαρχούν;

Η συγκέντρωση των κλασικών οχημάτων είναι σχετικά εύκολη υπόθεση, αφού το αρχείο των συνδρομητών-φίλων του περιοδικού «Classic Century» ξεπερνά τα 3.000 άτομα και τα περισσότερα από αυτά διαθέτουν ένα ή περισσότερα κλασικά οχήματα. Σε κάθε Classic Festival κυριαρχεί η Γερμανία με Mercedes Benz, VW Beetle και BMW και ακολουθούν τα ιταλικά με Alfa Romeo και Fiat. Σημαντική είναι η παρουσία αμερικανικών αυτοκινήτων, τα οποία ξεχωρίζουν με το μέγεθός τους. Βέβαια δεν λείπουν και τα γαλλικά, και τα βρετανικά αυτοκίνητα. Σπανιότερα είναι τα γιαπωνέζικα, της ανατολικής Γερμανίας και της Ρωσίας. Οι δεκαετίες που κυριαρχούν είναι των 1960 και 1970.

Στα χρόνια του Classic Festival ποιο ή ποια αυτοκίνητα είχαν την πιο εντυπωσιακή ιστορία;

Στη διάρκεια των εκθέσεων φιλοξενήσαμε εκατοντάδες κλασικά αυτοκίνητα, ανάμεσά τους και αρκετά επωνύμων, όπως το Mini Moke της Ρένας Βλαχοπούλου, η Plymouth του Τζον Τραβόλτα και η Mercedes της Μαρίας Κάλλας. Βεβαίως κάθε κλασικό όχημα έχει τη δική του ιστορία και εμείς τα αγαπάμε όλα ανεξάρτητα από το προφίλ του πρώτου ιδιοκτήτη.

Πρόκειται για αυτοκίνητα που μπορούν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και της επαρχίας ή είναι κλεισμένα σε γκαράζ;

Όλα τα αυτοκίνητα που φιλοξενήσαμε τα 7 χρόνια των εκθέσεων Classic Festival μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά, χωρίς μηχανικά προβλήματα σε όλους τους δρόμους, όμως, επειδή δεν διαθέτουν συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, είναι επιβεβλημένη η περιορισμένη κυκλοφορία τους.

Πόσο κοστίζει η συντήρησή τους;

Εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες, όπως η κατηγορία, η ηλικία και το μοντέλο. Για παράδειγμα, ένας σκαραβαίος ή Mini Cooper ή Citroen 2cv ή Fiat 500 έχει πολύ μικρή έως μηδαμινή συντήρηση σε αντίθεση με ένα μεγάλο βρετανικό ή αμερικανικό ή γερμανικό αυτοκίνητο, όπως μία Rolls Royce ή μία Cadillac ή προπολεμικές Mercedes. Σε κάθε περίπτωση, όπως σε όλα τα χόμπι, έτσι και σε αυτό πρέπει κανείς να δίνει χρήματα, χρόνο και αγάπη, αλλά βεβαίως εισπράττει ικανοποίηση και στιγμές συγκίνησης.

Πρόκειται για ένα χόμπι που απαιτεί υψηλά εισοδήματα;

Το χόμπι αυτό έχει οπαδούς που ανήκουν σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, από φοιτητές μέχρι εφοπλιστές! Στη δωδεκαετή πορεία μου έχω γνωρίσει πάνω από 3.000 άτομα, που ανήκουν σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Κοινός παρονομαστής η αγάπη τους για τα κλασικά αυτοκίνητα και την παλαιά εποχή.

Θυμηθείτε την ιστορία ενός ιδιοκτήτη κλασικού αυτοκινήτου που σας έχει εντυπωσιάσει.   

Όλα τα κλασικά οχήματα κρύβουν κάποια ιστορία. Μια συγκινητική ιστορία άκουσα από έναν εικοσάχρονο νεαρό, ο οποίος, όταν ήταν παιδί, του άρεσε να πηγαίνει βόλτα με τον σκαραβαίο (VW Beetle 1970) του παππού του. Ήταν τέτοιο το δέσιμο με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ώστε μετά τον θάνατο του παππού του αποτέλεσε γι’ αυτόν το καθημερινό αυτοκίνητό του για τις μετακινήσεις του και η αγάπη και το πάθος καθημερινά μεγάλωνε. Τελικά τα κλασικά οχήματα έχουν ψυχή!

Πότε ένα αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται κλασικό;

Ένα αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται ως ιστορικό όταν έχει κλείσει τα 30 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής και βρίσκεται σε καλή κατάσταση χωρίς μετατροπές και στην αυθεντική εργοστασιακή κατάστασή του.

Για να είναι κάποιος συλλέκτης κλασικών αυτοκινήτων, πρέπει να ανήκει στην υψηλή κοινωνία ή να έχει πολύ βαθιά τσέπη;

Δεν είναι απαραίτητο να ανήκει στην υψηλή εισοδηματικά κοινωνία. Μπορεί να ξεκινήσει το χόμπι αυτό με ένα ταπεινό αυτοκινητάκι, το οποίο βέβαια θα του δίνει χαρά και συγκίνηση και αυτό θα ζητά αγάπη μόνο.

Το στερεότυπο λέει ότι το αυτοκίνητο είναι χόμπι για άνδρες. Ισχύει ή πρόκειται για παρωχημένη νοοτροπία; 

Βεβαίως το χόμπι αυτό δεν απευθύνεται μόνο σε άνδρες, αφού η πράξη έχει δείξει ότι τα καταφέρνουν εξίσου καλά και οι γυναίκες. Μάλιστα πολλές γυναίκες συμμετέχουν και σε ράλι ιστορικών αυτοκινήτων με θεαματικά αποτελέσματα.

Τι σημαίνει για εσάς η λέξη «νοσταλγία»;

Η νοσταλγία για μένα αποτέλεσε την κινητήρια δύναμη για να ασχοληθώ με τα κλασικά οχήματα και την εποχή τους τα τελευταία 12 χρόνια. Πράγματι οι εικόνες μέσα από το περιοδικό «Classic Century», από τις εκθέσεις κλασικών οχημάτων, από τις επισκέψεις μας σε μουσεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αλλά και από τις αποκαταστάσεις των ιστορικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών είναι μοναδικές και μόνο νοσταλγικά συναισθήματα για την παλιά καλή εποχή μπορούν να ξυπνήσουν.

Sites: www.ClassicCentury.gr και www.ClassicFestival.gr

Κυβέλη Χατζηζήση,
Δημοσιογράφος – «Στέντορας»

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn