Leroy_merlin-proteraiothta_mas.jpg

Η LEROY MERLIN Ελλάδας και Κύπρου, δραστηριοποιείται από το 2005 και διαθέτει επτά καταστήματα, έξι στην Ελλάδα και ένα στην Κύπρο. Άνοιξε το πρώτο της κατάστημα τον Μάρτιο 2007 στο εμπορικό πάρκο του διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας. Η αποστολή της εταιρίας είναι να εμπνεύσει και να είναι συνεχώς δίπλα σε κάθε άνθρωπο, για να κάνει το σπίτι των ονείρων του πραγματικότητα. Είναι δίπλα του από τη στιγμή που θα συλλάβει την ιδέα, μέχρι τη στιγμή που θα την υλοποιήσει. Η στρατηγική ανάπτυξης στην Ελλάδα βασίζεται στη γνώση των συνηθειών των πελατών, καθώς και στην προσαρμογή της γκάμας και της οργάνωσης των καταστημάτων στις ανάγκες τους.

Σύμφωνα με την κα Βανέσα Ράφτη, Recruitment & Hr Planning Manager, για να επιτευχθεί το όραμα της εταιρίας, η ενσωμάτωση συνεργατών που ταιριάζουν στην κουλτούρα και τη φιλοσοφία της εταιρίας και που επιθυμούν να αναπτυχθούν, αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα. Για αυτό και στη LEROY MERLIN αναζητούν ανθρώπους με ανθρωποκεντρικό, εμπορικό και επιχειρηματικό πνεύμα.

Ποιες είναι οι τρεις πιο σημαντικές δεξιότητες που θέλετε να έχει ένας εργαζόμενος στην εταιρία σας; Γενικότερα τι ψάχνετε σε ένα βιογραφικό και πώς το αξιολογείτε;

Στη LEROY MERLIN είμαστε μια εταιρία που δίνουμε μεγάλη έμφαση στην κουλτούρα. Έτσι λοιπόν, πρώτα απ’ όλα αναζητούμε συνεργάτες που να ταιριάζουν στην κουλτούρα και τη φιλοσοφία μας. Η έννοια του «μοιράζομαι» για παράδειγμα είναι καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή του κάθε υποψηφίου.

Οι δεξιότητες που αναζητούμε, ανεξάρτητα με τον ρόλο οποιουδήποτε μέσα στην εταιρία, είναι η ομαδικότητα και η συνεργασία, η επικοινωνία, η επίλυση προβλημάτων, η προσαρμοστικότητα και ο προσανατολισμός στο αποτέλεσμα. Σε πιο διευθυντικές θέσεις αναζητούμε επιπλέον δεξιότητες, όπως καθοδήγηση ομάδας, ηγεσία και στρατηγική σκέψη. Ειδικά το τελευταίο διάστημα είμαστε σε μια διαδικασία μεταμόρφωσης ως οργανισμός και είναι σημαντικό για εμάς να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ευέλικτες agile και self-organized ομάδες.

Το βιογραφικό αποτελεί το «personal branding», την ταυτότητα του κάθε υποψηφίου. Θα πρέπει συνεπώς να είναι σωστά δομημένο, ορθογραφικά άρτιο, με σαφείς πληροφορίες και να αντικατοπτρίζει τις δεξιότητες και την προσωπικότητα του υποψηφίου όσο καλύτερα γίνεται, χωρίς να έχει μεγάλη έκταση. Να είναι δηλαδή σύντομο και περιεκτικό, ώστε να μπορεί κανείς να πάρει όλες τις πληροφορίες αναφορικά με τις ευθύνες και το επαγγελματικό-μορφωτικό υπόβαθρό του.

Τι θα συμβουλεύατε τους υποψηφίους τόσο κατά τη διαδικασία αποστολής του βιογραφικού όσο και κατά τη διαδικασία της συνέντευξης;

Η προετοιμασία είναι το κλειδί της επιτυχίας. Ο υποψήφιος θα πρέπει να χτίσει την παρουσίασή του πάνω σε όσα έχει καταφέρει και τον κάνουν να ξεχωρίζει, γεγονός που θα κάνει σίγουρα θετική εντύπωση.

Κάθε εταιρία αναζητά σχεδόν τις ίδιες δεξιότητες, οπότε σκεφτείτε στιγμές και project που συμμετείχατε και που να αναδεικνύουν ότι τις κατέχετε.

Αν κάποια ερώτηση σας δυσκολεύει, ζητήστε χρόνο για να σκεφτείτε.

Μελετήστε σχετικά με την εταιρία ή επισκεφτείτε κάποιο κατάστημά της, ώστε να έχετε προσωπική άποψη.

Η θετική σας διάθεση κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ανεξάρτητα από τις όποιες δύσκολες συνθήκες στην αγορά εργασίας, δεν μπορεί πάρα να λειτουργήσει υπέρ σας.

Η ενεργή σας παρουσία στα social media και ιδίως ένα ενημερωμένο προφίλ στο LinkedIn θα αποτελέσει επιπλέον παράγοντα για την επιλογή σας σε συνέντευξη.

garden team

Πόση βαρύτητα δίνετε στην εκπαίδευση του προσωπικού; Ποια θα μπορούσε να είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα που αποδεικνύουν το ενδιαφέρον το δικό σας και κατ’ επέκταση της επιχείρησης για την εκπαίδευση του προσωπικού;

Η εκπαίδευση και η εξέλιξη των συνεργατών μας αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για τη LEROY MERLIN. Στοχεύουμε στη βελτίωση των δεξιοτήτων των συνεργατών μας τόσο σε προσωπικό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.

Κάθε νέος συνεργάτης παρακολουθεί έναν κοινό εκπαιδευτικό κύκλο ενσωμάτωσης 3 μηνών και στη συνέχεια ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα επαγγέλματος, με στόχο να ανακαλύψει την κουλτούρα και τη φιλοσοφία της εταιρίας αλλά και να έχει όλες τις απαραίτητες γνώσεις με την ανάληψη του ρόλου του. Οι ευκαιρίες και οι δυνατότητες εκπαίδευσης δεν σταματούν εκεί αλλά συνεχίζονται μέσω του LEROY MERLIN Academy και του κέντρου ανάπτυξης καριέρας. Η ακαδημία είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας 10 μηνών, με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων management, προκειμένου να καλυφθούν άμεσα οι στελεχιακές θέσεις που προκύπτουν, μέσω δομημένων πλάνων ανάπτυξης. Παράλληλα, το κέντρο ανάπτυξης καριέρας έχει σκοπό να εδραιώσει μια κουλτούρα customer experience και να αναπτύξει τις σχετικές δεξιότητες πώλησης στους συνεργάτες μας. Η ακαδημία και το κέντρο ανάπτυξης επιτελούν διαφορετικούς ρόλους, για αυτό και οι ρόλοι τους είναι διακριτοί.

Στη LEROY MERLIN, αναζητούμε ανθρώπους με ανθρωποκεντρικό, εμπορικό και επιχειρηματικό πνεύμα, που τους αρέσει να μαθαίνουν, να εξελίσσονται και να εργάζονται σε ομάδες και σε project.

Ποιες είναι οι μέθοδοι αξιολόγησης που χρησιμοποιείτε κατά τη διαδικασία επιλογής στελεχών και προαγωγών;

H χρήση της δομημένης συνέντευξης, η οποία εστιάζει σε εργασιακές συμπεριφορές, είναι ο κυριότερος τρόπος επιλογής συνεργατών, μιας και είναι από τις πλέον έγκυρες μεθόδους αξιολόγησης. Επίσης, χρησιμοποιούμε τεστ προσωπικότητας, όπως το PPA και soft skills assessment με gamification της εταιρίας Owiwi, εστιασμένα σε εργασιακές συμπεριφορές, με στόχο να προσφέρουμε μια διαφορετική εμπειρία στον υποψήφιο. Για τη στελέχωση των καταστημάτων χρησιμοποιούμε ειδικά παραμετροποιημένα εργαλεία επιλογής, όπως εργασιακές προσομοιώσεις πώλησης (role plays) και ερωτηματολόγια εντοπισμού του δείκτη απόδοσης στην πώληση και στην εξυπηρέτηση, που έχει αναπτύξει για εμάς η συμβουλευτική εταιρία Secret Key.

Οι προαγωγές είναι αποτέλεσμα ετήσιας αξιολόγησης, δομημένου πλάνου ανάπτυξης και 360 feedback. Οι συνεργάτες συμμετέχουν επιπλέον σε assessment centers τα οποία συμπεριλαμβάνουν ομαδική άσκηση, role play, case study και συνέντευξη πάνω σε εργασιακές συμπεριφορές, προκειμένου να αναδειχθούν οι διοικητικές τους δεξιότητες.

Από τον όγκο των βιογραφικών που συλλέγετε, παρατηρείτε κάποια ομοιογένεια στο εκπαιδευτικό και επαγγελματικό background των υποψηφίων;

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στις κατευθύνσεις, όπως είναι το marketing και τα οικονομικά. Επιπλέον, τμήματα όπως το ανθρώπινο δυναμικό, τα logistics και η πληροφορική ενδιαφέρουν εξίσου τους υποψηφίους.

Αυτό που θα κάνει όμως έναν υποψήφιο να ξεχωρίσει από κάποιον άλλον είναι η συνεχής ανάπτυξή του μέσω της συμμετοχής του σε σεμινάρια, σε forums ή ακόμη και η ενημέρωσή του από ανάγνωση άρθρων σε επίσημα sites.

Σε ποιες αρχές στηρίζονται η συνεργασία τόσο μεταξύ των υπαλλήλων στη LEROY MERLIN, όσο και μεταξύ των υπαλλήλων και της διοίκησης της επιχείρησης;

Η συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων της LEROY MERLIN ανεξάρτητα από το ιεραρχικό επίπεδο καθοδηγείται από τις 7 αξίες μας: Ειλικρίνεια, Σεβασμός, Συνέπεια, Συνοχή, Γενναιοδωρία, Αποδοτικότητα και Εγγύτητα.

Με βάση αυτές τις αξίες, η εταιρία έχει χτίσει τη φιλοσοφία του «μοιραζόμαστε». Μοιραζόμαστε τη γνώση μας, τις αποφάσεις, τις επιθυμίες, καθώς και το όραμα και τη δέσμευσή μας για το μέλλον, την εκπαίδευση και την κοινή μας εξέλιξη.

Λένε «ουδείς αναντικατάστατος». Εσείς από τη θέση σας ως υπεύθυνη επιλογής ανθρωπίνου δυναμικού τι πιστεύετε;

Αναμφισβήτητα ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και μπορεί να προσφέρει κάτι μοναδικό. Αυτό οφείλεται στις εμπειρίες που έχουμε αποκτήσει, στο όραμα του καθενός μας αλλά και τις προκλήσεις που χρειάστηκε να διαχειριστούμε στο παρελθόν. Όλα αυτά χτίζουν την εμπειρία του κάθε συνεργάτη και τον καθιστούν πολύτιμο μέλος της ομάδας. Αν χρειαστεί να αντικατασταθεί ένας παλιός συνεργάτης με έναν νέο, τότε οφείλουμε να δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο για να αποδώσει τα μέγιστα που μπορεί να προσφέρει, σύμφωνα με τη δική του προσωπική εμπειρία και προσωπικότητα. Άρα ναι, ουδείς αναντικατάστατος μέσα σε δεδομένα πλαίσια και συνθήκες.

Γρηγορίου Δώρα,

Σύμβουλος εξυπηρέτησης πελατών,

«Στέντορας»

vanesa 003

 Η Βανέσα Ράφτη απασχολείται στο τμήμα του ανθρωπίνου δυναμικού, σε εταιρίες retail τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Η πρώτη της επαγγελματική εμπειρία ήταν ως Hr Generalist στην εταιρία Fnac και τα τελευταία 8 περίπου χρόνια απασχολείται στην εταιρία LEROY MERLIN αρχικά ως HR Manager και στη συνέχεια ως Recruitment & Hr Panning Manager.

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn