JYSK_logo.jpg

Η εταιρία JYSK ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα το 2015 και έχει κατακτήσει ένα μεγάλο μέρος της αγοράς λιανικών ειδών. Η κα Ντόρα Αντωνάτου, HR business partner της εταιρίας, μάς ενημερώνει για την κουλτούρα, τους στόχους και το όραμα της εταιρίας αλλά και για τον τρόπο που ένας υποψήφιος θα πετύχει την ένταξή του στην οικογένεια της JYSK.

Η JYSK είναι μία διεθνής αλυσίδα λιανικής πώλησης που έχει κάνει σχετικά πρόσφατα την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά. Ποια πιστεύετε ότι είναι τα συστατικά της επιτυχίας και της ολοένα και αυξανόμενης εμπιστοσύνης του καταναλωτικού κοινού προς την εταιρία;

H JYSK ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα το 2015, οπότε και άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα. Ωστόσο πρόκειται για μία πολυεθνική εταιρία που ιδρύθηκε το 1979 και αυτή τη στιγμή έχει παρουσία σε 50 χώρες, με δίκτυο που ξεπερνάει τα 2.500 καταστήματα. Σίγουρα πρόκειται για έναν πολύ επιτυχημένο οργανισμό με μεγάλη εμπειρία στον χώρο της λιανικής και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα είδη ύπνου και τα είδη σπιτιού. Κάποιοι από τους λόγους που κάνουν τη JYSK να ξεχωρίζει παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, είναι οι εξαιρετικές εβδομαδιαίες προσφορές, η εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων, η δυνατότητα να κάνει κάποιος εύκολα τις αγορές του και η εξαιρετική εξυπηρέτηση. Για εμάς στη JYSK ο πελάτης έχει πάντα προτεραιότητα.

Ποιες είναι οι πιο σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας εργαζόμενος στη JYSK;

Στη JYSK συχνά λέμε ότι «προσλαμβάνουμε τη διάθεση και εκπαιδεύουμε τις δεξιότητες». Το απαραίτητο στοιχείο που πρέπει να διαθέτει κάποιος για να εργαστεί στη JYSK είναι η διάθεση και η όρεξη. Θα πρέπει αρχικά να υπάρχει ενδιαφέρον για τη λιανική πώληση -για όλα τα υπόλοιπα οι εργαζόμενοι εκπαιδεύονται εκτενώς. Ειδικότερα στα καταστήματα, το αντικείμενο της δουλειάς αφορά κυρίως την εξυπηρέτηση πελατών, την πώληση και φυσικά τη στενή συνεργασία με τα μέλη της ομάδας, η οποία αποτελείται από 8 με 10 άτομα. Συνεπώς οι δεξιότητες που θα διαθέτει ή θα αναπτύξει κάποιος, συνδέονται με αυτά.

Κατά την αξιολόγηση των βιογραφικών ποια είναι η τύχη όσων απορρίπτετε; Για παράδειγμα, ενημερώνετε τους υποψηφίους, αιτιολογείτε με κάποιο τρόπο την απόρριψή τους ή δεν κάνετε τίποτα περαιτέρω;

Στη JYSK ενημερώνονται όλοι ανεξαιρέτως οι υποψήφιοι για την πορεία της αίτησής τους και φυσικά ενημερώνονται και σε περίπτωση που δεν υπάρχει θετική εξέλιξη. Η επικοινωνία γίνεται με δύο τρόπους, είτε γραπτώς (με e-mail), είτε προφορικά (μέσω τηλεφώνου). Συνήθως ενημερώνουμε γραπτά τους υποψηφίους με τους οποίους δεν έχουμε έρθει σε προσωπική επαφή, έχουμε δηλαδή αξιολογήσει μόνο την αίτησή τους και προφορικά τους υποψηφίους οι οποίοι έχουν περάσει και από τη διαδικασία της συνέντευξης.

bathroom articles instore

Πόση βαρύτητα δίνετε στην εκπαίδευση του προσωπικού; Ποια θα μπορούσε να είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα που αποδεικνύουν το ενδιαφέρον το δικό σας και κατ’ επέκταση της επιχείρησης για την εκπαίδευση του προσωπικού;

Η εκπαίδευση παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη ενός εργαζομένου. Μέσω της εκπαίδευσης παρέχονται στους νεοπροσληφθέντες οι απαραίτητες γνώσεις και τα εφόδια για να μπορέσουν να αναλάβουν τα καθήκοντά τους, μειώνεται η σύγχυση και το άγχος που μπορεί να προκαλέσει ένα νέο περιβάλλον, ενώ αντίστοιχα ενισχύεται και η αυτοπεποίθηση. Από την άλλη πλευρά, η εκπαίδευση δεν είναι κάτι που αφορά μόνο τους νέους, αλλά και τους παλιότερους. Όταν το προσωπικό μας είναι καλά εκπαιδευμένο γνωρίζουμε ότι είναι και έτοιμο να εξυπηρετήσει τους πελάτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Για τους σκοπούς της εκπαίδευσης χρησιμοποιούμε διάφορα εργαλεία, όπως εκπαίδευση στην αίθουσα, e-learnings και εκπαίδευση on-the-job. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι εκπαιδεύονται απευθείας από τους προμηθευτές μας για να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή προϊοντική γνώση. Το 2017 οργανώσαμε πολλές εκπαιδεύσεις στα κεντρικά μας γραφεία, καθώς και εκπαίδευση στο εργοστάσιο του βασικού προμηθευτή μας σε στρώματα στο εξωτερικό, ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι οι πωλητές μας είναι καλά ενημερωμένοι. Επίσης αποκτήσαμε ένα νέο εργαλείο το οποίο λέγεται «MyLearn». Ουσιαστικά πρόκειται για μία σύγχρονη εκδοχή e-learning που επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να παρακολουθήσουν την εκπαίδευσή τους όποτε και όπου επιθυμούν, όπως στο κατάστημα, στο γραφείο, στο σπίτι, στη διαδρομή από και προς τη δουλειά, καθώς είναι προσβάσιμο από όλες τις συσκευές, όπως για παράδειγμα από smartphones, tablets και Η/Υ.

Σε ποιες αρχές στηρίζονται η συνεργασία τόσο μεταξύ των υπαλλήλων στη JYSK, όσο και μεταξύ των υπαλλήλων και της διοίκησης της επιχείρησης;

Η JYSK είναι μία σκανδιναβική εταιρία με έντονα σκανδιναβική κουλτούρα. Μία από της επιτυχίες της JYSK είναι ότι έχει καταφέρει να διατηρήσει την κουλτούρα της παρά το γεγονός ότι έχει παρουσία σε 50 διαφορετικές χώρες σε όλο τον κόσμο. Βασικός λόγος γι’ αυτό είναι οι αξίες και αρχές της εταιρίας, οι οποίες πηγάζουν από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη της κ. Lars Larsen. Οι αξίες αυτές ακολουθούνται από όλους τους εργαζομένους σε όλα τα επίπεδα στον οργανισμό και αφορούν τη σχέση μας με τους πελάτες, με τους συναδέλφους, αλλά και με την εταιρία. Όσον αφορά τη συνεργασία, τόσο μεταξύ των υπαλλήλων όσο και με τα μέλη της διοίκησης, χαρακτηριστικά είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η ευελιξία, η ευθύτητα η ειλικρίνεια και η θετική διάθεση, ενώ πάντα προσπαθούμε να προσφέρουμε τη βοήθειά μας στους συναδέλφους, ακόμα και χωρίς να μας ζητηθεί.

Από τη στιγμή που μιλάμε για μία διεθνή αλυσίδα καταστημάτων, κατά πόσο είναι δυνατή η μετακίνηση του ανθρωπίνου δυναμικού μεταξύ αυτών των καταστημάτων και με ποιους τρόπους; Γενικότερα, υπάρχει συνεργασία μεταξύ των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται σε άλλες χώρες εκτός της Ελλάδας;

Από τη στιγμή που η εταιρία βρίσκεται σε μεγάλο στάδιο ανάπτυξης και αναμένεται να ανοίξουν περισσότερα καταστήματα, μας ενδιαφέρει οι εργαζόμενοι να είναι ευέλικτοι και να έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης. Στην περίπτωση που κάποιος ενδιαφέρεται να μετακινηθεί, είτε σε άλλο κατάστημα, είτε σε άλλη πόλη μπορεί να το ζητήσει και η εταιρία θα προσπαθήσει να ικανοποιήσει το αίτημα. Ένας άλλος λόγος για να μετακινηθεί κάποιος είναι να πάρει προαγωγή και να αναλάβει καθήκοντα σε άλλο κατάστημα. Σε κάθε περίπτωση οι μετακινήσεις οριστικοποιούνται πάντα κατόπιν συζήτησης με τους ενδιαφερομένους. Όσον αφορά τις διεθνείς μετακινήσεις και αυτό είναι φυσικά εφικτό, από τη στιγμή που δεν υπάρχει το «εμπόδιο» της γλώσσας. Στην Ελλάδα έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε με μία συνάδελφο που εργαζόταν προηγουμένως στη JYSK Πολωνίας.

Για ποιο λόγο να θελήσει ένας υποψήφιος να εργαστεί στη JYSK; Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε ως εργοδότες στον κλάδο της λιανικής πώλησης;

Για πολλούς λόγους. Η JYSK επενδύει πραγματικά στο προσωπικό της. Η φύση της δουλειάς θα έλεγα ότι είναι απαιτητική, από την άλλη πλευρά ωστόσο, προσφέρεται ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον, οργανωμένο και με πολλές διαδικασίες, στο οποίο ο καθένας έχει τη δυνατότητα να συνεργαστεί και να εκφράσει ελεύθερα την άποψή του. Παρέχεται εκπαίδευση σε όλους τους εργαζομένους, κίνητρα και δυνατότητες επαγγελματικής και προσωπικής εξέλιξης. Όπως λέμε στη JYSK: «Bring dedication, meet possibilities». Θεωρώ ότι είναι το ιδανικό περιβάλλον για τους υποψηφίους που τους ενδιαφέρει o κλάδος της λιανικής.

Δώρα Γρηγορίου,

Σύμβουλος εξυπηρέτησης πελατών

«Στέντορας»

jyskphoto1Η Ντόρα Αντωνάτου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε ναυτιλιακά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το 2008 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη διοίκηση ανθρωπίνου δυναμικού στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η πρώτη της επαγγελματική εμπειρία ήταν στο recruiting department της Citibank, όπου ξεκίνησε να εργάζεται το 2007 ως HR administrative assistant.

Απασχολείται στον κλάδο της λιανικής για περίπου μία δεκαετία. Από το 2008 μέχρι το 2015 απασχολήθηκε στη Media Μarkt ως HR specialist και από το 2015 μέχρι και σήμερα εργάζεται στη JYSK ως HR business partner. Όλα αυτά τα χρόνια έχει ασχοληθεί με το recruiting, την εκπαίδευση, την αξιολόγηση προσωπικού, τις εργασιακές σχέσεις και την εργατική νομοθεσία ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη λιανική.

Στη JYSK ξεκίνησε από την ίδρυση της εταιρίας στην Ελλάδα και έκτοτε συνεργάζεται στενά με όλα τα τμήματα, αλλά ειδικότερα με το εμπορικό τμήμα, για θέματα, όπως είναι η προσέλκυση υποψηφίων, η στελέχωση των καταστημάτων, η εκπαίδευση και η ανάπτυξη των εργαζομένων σε όλες τις βαθμίδες, η αξιολόγηση και το feedback, καθώς επίσης και το employer branding.

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn