×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 733

mwraki.jpg

Κυρία που πίστεψε στην αγάπη κάποιου μένει έγκυος. Εκείνος την εγκαταλείπει. Αυτή βοηθιέται από την Αγκαλιά. Ύστερα από χρόνια ομολογεί: «Δεν θυμάμαι την εγκατάλειψή του. Τώρα έχω το αγγελούδι μου, την κορούλα μου».

Μοιάζει βγαλμένο από ρομαντικό μυθιστόρημα, αλλά δεν είναι. Αντιθέτως, είναι μία από τις αμέτρητες αληθινές περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν χιλιάδες γυναίκες ακόμη και σήμερα. Είναι μία από τις χιλιάδες περιπτώσεις που βρίσκουν θαλπωρή στην Αγκαλιά, στον Σύλλογο Φροντίδας Αγέννητου Παιδιού, του οποίου πρόεδρος είναι η Βαρβάρα Μεταλληνού.

Ποιος είναι ο σκοπός της Αγκαλιάς;

Ο σκοπός της Αγκαλιάς είναι διπλός: Πρώτον, να ενημερώνει, κυρίως τους νέους ανθρώπους, για την αξία της ανθρώπινης ζωής, καθώς η ζωή αρχίζει από τη στιγμή της σύλληψης. Αυτό το πραγματοποιεί με ομιλίες και επιστημονικά κείμενα. Δεύτερον, σε περίπτωση που λόγοι εγκατάλειψης μιας γυναίκας, ακόμα και από την οικογένειά της, την ωθούν στην άμβλωση, η Αγκαλιά αναλαμβάνει να συμπαρασταθεί ψυχολογικά και υλικά στις ανάγκες της, φροντίζοντάς την ποικιλοτρόπως κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά τον τοκετό, καλύπτοντας και τις ανάγκες του παιδιού της σε γάλα, πάνες, ρουχισμό, γενικά στις ανάγκες που η ηλικία του παιδιού απαιτεί.

Πόσες οικογένειες έχουν ωφεληθεί από τον σύλλογο και με ποιους τρόπους;

Ήδη έχουν ωφεληθεί από την Αγκαλιά περισσότερες από 7.600 οικογένειες, πνευματικά ή πρακτικά, έχουν δε γεννηθεί κοντά της πάνω από 2.300 παιδιά.

Ποιες προϋποθέσεις χρειάζεται να πληροί κάποιος για να ωφεληθεί από την Αγκαλιά;

Το ανδρόγυνο ή η εγκυμονούσα γυναίκα που λόγοι οικονομικοί ή εγκατάλειψης τους ωθούν στην αφαίρεση της ζωής του παιδιού τους. Η Αγκαλιά συμπαραστέκεται τότε καλύπτοντας τις ψυχολογικές και υλικές ανάγκες τους.

baby 1

Σας απευθύνονται κατά κύριο λόγο ανύπαντρες μητέρες;

Κατά κύριο λόγο παλαιότερα απευθύνονταν στην Αγκαλιά οικογένειες με χαμηλό εισόδημα. Τα τελευταία όμως χρόνια έχει αυξηθεί ο αριθμός των ανύπαντρων μητέρων, αλλά και των νεαρών κοριτσιών, ακόμα και ανήλικων. Ενδεικτικά, το 50% των ωφελούμενων οικογενειών της Αγκαλιάς είναι μονογονεϊκές.

Πόσο έντονο είναι το πρόβλημα στην Ελλάδα; Υπάρχει καταγεγραμμένος ο υψηλός αριθμός της υπογεννητικότητας στη χώρα, αλλά μέσα από την εμπειρία σας στον σύλλογο πώς θα το περιγράφατε;

Tα τελευταία χρόνια είναι γεγονός ότι η χώρα έχει να αντιμετωπίσει ένα σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., οι γεννήσεις το 2010 που καταγράφηκαν άγγιξαν περίπου στις 115.000, ενώ το 2017 καταγράφηκαν 88.500, σημειώνοντας μια μείωση της τάξεως του 30%. Το 2011 ήταν η χρονιά όπου για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας καταγράφηκε αρνητικό ισοζύγιο γεννήσεων σε σχέση με τους θανάτους, με σχεδόν 5.000 περισσότερους θανάτους απ’ ό,τι γεννήσεις. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι με βάση τις τελευταίες μελέτες της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και της Eurostat εκτιμάται ότι ο πληθυσμός της Ελλάδας το 2050 θα μειωθεί σημαντικά, δηλαδή περίπου κατά 3 εκατομμύρια. Συγχρόνως υπάρχει και η έντονη μετανάστευση των νέων μας, κυρίως επιστημόνων, των οποίων οπωσδήποτε οι περισσότεροι θα παραμείνουν μακριά από την πατρίδα μας, με όλες τις συνέπειες που αυτό σημαίνει.

Η επιθυμία να αποκτήσει ένα ζευγάρι παιδί δεν είναι αρκετή για να αποφασίσει να το φέρει στον κόσμο τη σημερινή εποχή;

Πιστεύω ότι είναι αρκετή η επιθυμία και ο πόθος να εκφραστεί ο άνδρας ως πατέρας και ιδιαίτερα η γυναίκα ως μητέρα. Η οικονομική όμως δυσπραγία και η ανεργία κλονίζουν, περισσότερο τον άνδρα, και αναβάλλουν. Όμως με λιγότερες υλικές απαιτήσεις και περισσότερη φροντίδα και αγάπη του ανδρόγυνου μεταξύ τους και προς τον καρπό της αγάπης τους, το παιδί τους, μπορούν να προχωρήσουν και να βιώσουν το θαύμα της αγάπης τους, το παιδί τους. Συμπαραστάτες υπάρχουν, όπως η Αγκαλιά και πολλοί άλλοι.

Τι έχετε δει να αλλάζει στα είκοσι χρόνια της Αγκαλιάς;

Η στάση, κυρίως της γυναίκας, ως προς τη συνάντηση με το άλλο φύλο. Ο πανσεξουαλισμός επικρατεί, οι επιπόλαιες ολοκληρωμένες σχέσεις φέρνουν κάποιο καρπό, το έμβρυο, το οποίο οι πολλοί το θεωρούν ότι είναι απλώς ένα ζελέ και απαλλάσσονται –εύκολα;– απ’ αυτό με την άμβλωση. Επίσης η ηλικία των ολοκληρωμένων σχέσεων όλο και περισσότερο συναντάται και μεταξύ ανηλίκων. Ευτυχώς κυρίως η οικογένεια του κοριτσιού πολλές φορές υποδέχεται τον νέο άνθρωπο και συμπαρίσταται, όπως συμπαρίσταται και η Αγκαλιά.

Για ποιους λόγους δεν έχετε πάρει ποτέ κάποια επιχορήγηση για τη στήριξη του συλλόγου σας;

Ίσως να μην αρέσει σε κάποιους η δράση μας. «Αφού δεν μπορεί να αντιμετωπίσει οικονομικά την ύπαρξη παιδιού, γιατί να το γεννήσει», είναι η θέση κάποιων. Αλλά και κάποιες φεμινίστριες διαμαρτύρονται όταν ακούσουν ότι κάποια επιχείρηση ενισχύει σποραδικά την Αγκαλιά. Μόνο αυτή τη χρονιά η Περιφέρεια Αττικής από ιδίους πόρους χρηματοδότησε το πρόγραμμά μας «Προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών για μια καλύτερη ζωή: Μεγαλώνουμε Αγκαλιά».

Τι κοστίζει ένα παιδί τόσο σε οικονομικό, όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο; Θέλω να πω, εκτός της οικονομικής δυσπραγίας, μήπως οι κοινωνικές αλλαγές έχουν φοβίσει γυναίκες, αλλά και άνδρες, ώστε να γίνουν γονείς; Κάποτε το να γίνει κάποιος γονιός ήταν αυτονόητο, σκοπός ζωής. Τώρα;

Ο ερχομός ενός παιδιού πιστεύω ότι καταρχάς και κυρίως «κοστίζει» πολλή και υπεύθυνη αγάπη. Είναι όμως πολλές φορές προτιμότερη η καριέρα. Είναι δε πραγματικότητα ότι πολλοί είναι εκείνοι, άνδρες και γυναίκες, που προτιμούν μια ζωή ανέμελη, χωρίς υποχρεώσεις, ευθύνες και κούραση. Ο ατομισμός κυριαρχεί, η επαγγελματική εξέλιξη προτιμάται σε σύγκριση με τη μητρότητα ή την πατρότητα, οι ελεύθερες σχέσεις εύκολες. Ισχύει και η αρχή πολλών: «Ναι στην παραγωγή, όχι στην αναπαραγωγή». Έπειτα όμως από κάποια χρόνια αντιλαμβάνονται την αξία της πατρότητας και της μητρότητας. Παράδειγμα: Κυρία που πίστεψε στην αγάπη κάποιου μένει έγκυος. Εκείνος την εγκαταλείπει. Αυτή βοηθιέται από την Αγκαλιά. Ύστερα από χρόνια ομολογεί: «Δεν θυμάμαι την εγκατάλειψή του. Τώρα έχω το αγγελούδι μου, την κορούλα μου».

Κυβέλη Χατζηζήση,
Δημοσιογράφος-stentoras.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn