64dB για την εργασία, την επιχειρηματικότητα, την προσωπική ανάπτυξη & την κοινωνική αντίληψη
Η εφημερίδα
κυκλοφορεί
κάθε Σάββατο
και παραμένει
μέχρι την
Πέμπτη στα
περίπτερα.

run.jpg

Foodathlon: Ένα project γαστρονομίας και αθλητισμού που θα τρέξει στην Αθήνα από τις 4 έως τις 11 Νοεμβρίου, μία εβδομάδα πριν από τον Αυθεντικό Μαραθώνιο.

Η ιδέα μοσχοβολά υγεία. Η προετοιμασία για την υλοποίησή της υπόσχεται συνδυασμό αθλητικού ιδεώδους και γευστικής απόλαυσης. Ο στόχος είναι η έμπρακτη υποστήριξη δύο εννοιών, της αειφορίας και της ευζωίας, που όσο υιοθετούνται στην καθημερινότητα, τόσο η ζωή γίνεται καλύτερη.

Το Foodathlon είναι ένα project γαστρονομίας και αθλητισμού που ετοιμάζουν τρεις start-ups: η  Truevoyagers, που εξειδικεύεται στον τομέα του experiential tourism, η Sustainable Food Movement in Greece, που εξειδικεύεται σε θέματα αειφορίας και βιώσιμης γαστρονομίας με στόχο τη μείωση του food waste, και η Healthyclub, που εξειδικεύεται σε θέματα διατροφής.

Το Foodathlon, όπως εξηγούν με μια φωνή οι άνθρωποι της ομάδας Πασχάλης Παναγιωτίδης (project director), Βη Μπουγάνη (PR & fund raising στέλεχος) και Κώστας Κολιούσης (digital marketing manager), είναι μια εβδομάδα προάγγελος για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας με αθλητικά και γαστρονομικά  events που, αν μη τι άλλο, μοιάζει να ευφραίνουν την καρδιά.

Τι ακριβώς είναι το Foodathlon;

Eίναι ένα project γαστρονομίας και αθλητισμού με επίκεντρο τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, που πραγματοποιείται στις 11/11/2018. Για μία εβδομάδα εστιατόρια στην Αθήνα φτιάχνουν ειδικά μενού για αθλητές και foodies, ενώ παράλληλα διεξάγονται μοναδικά events με θέμα τη γαστρονομία. Αθλητικές δραστηριότητες, προγράμματα διατροφής και ευεξίας και μαθήματα μαγειρικής θα είναι επίσης διαθέσιμα για όλους τους ενδιαφερομένους, επισκέπτες ή ντόπιους, σε μια γιορτή του ευ ζην και της βιωσιμότητας.  Έτσι, το concept του Foodathlon στηρίζει την αειφορία και την ευζωία (sustainable living).

Ποια η διάρκειά του και ποιες οι δράσεις του;

Λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Μαραθωνίου, το Foodathlon προτείνει πλήθος δραστηριοτήτων γαστρονομικού και αθλητικού ενδιαφέροντος την εβδομάδα που προηγείται του Μαραθωνίου (4/11/2018 έως 11/11/18). Στόχος των δραστηριοτήτων αυτών είναι να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τον Μαραθώνιο, προσφέροντας ένα πλαίσιο από μοναδικές εμπειρίες σε ντόπιους και ξένους επισκέπτες, όπως μενού ειδικά σχεδιασμένα για τους αθλητές σε συνεργασία με εστιατόρια της πόλης, special  pop-up events, εξειδικευμένα workshops, γευστικές διαδρομές μέσα στην πόλη, αλλά και αθλητικές υπηρεσίες, όπως  running  tours με τη συνοδεία επαγγελματιών trainers. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν εμπειρίες μοναδικού ενδιαφέροντος που θα τρέχουν την προαναφερόμενη εβδομάδα.

Τι χρειάζεται για να συμμετάσχει κάποιος ως υποστηρικτής και δέκτης της ιδέας;

Η συμμετοχή είναι ανοιχτή για όλους, το μόνο που έχει να κάνει κάποιος είναι να μπει στο www.thefoodathlon.com και να διαλέξει το pop-up event που τον ενδιαφέρει ή το μενού που θέλει να δοκιμάσει στο αντίστοιχο εστιατόριο που το παρέχει. Οι κρατήσεις θα είναι διαθέσιμες από τα μέσα Οκτωβρίου.

Γιατί επιλέξατε την περίοδο του Μαραθωνίου για τη διεξαγωγή του project;

Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας, που λαμβάνει χώρα κάθε Νοέμβριο στην Ελλάδα, συγκαταλέγεται εδώ και χρόνια στα κορυφαία αθλητικά γεγονότα του πλανήτη, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό επισκεπτών από το εξωτερικό. Γι’ αυτό έπειτα από προσεκτική έρευνα καταλήξαμε πως δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής κάποια πρωτοβουλία –ιδιωτικού ή δημόσιου χαρακτήρα– η οποία να συνυπολογίζει αλλά και να εκμεταλλεύεται με θετικό και αποδοτικό τρόπο τη δυναμική ενός τέτοιου σημαντικού αθλητικού και τουριστικού γεγονότος.

Συμμετέχετε τρεις start-ups. Ποια ήταν τα κριτήρια επιλογής για την κάθε μία από αυτές;

Fitness, nutrition και wellness. Είναι οι 3 πυλώνες πάνω στο οποίους βασίστηκε το Foodathlon. Τα κριτήρια επιλογής για τη σύμπραξη ήταν η γνώση του αντικειμένου και οι κλάδοι δραστηριοποίησης. Ο κάθε πυλώνας από τους παραπάνω αντιπροσωπεύεται από τις start-ups που έχουν αναλάβει την οργάνωση και τη διεξαγωγή του project: την Truevoyagers, που εξειδικεύεται στον τομέα του experiential tourism και απαρτίζεται από τον Ευθύμιο Κράγκαρη και τον Πασχάλη Παναγιωτίδη, τη Sustainable Food Movement in Greece, που εξειδικεύεται σε θέματα αειφορίας και βιώσιμης γαστρονομίας με στόχο τη μείωση του food waste και απαρτίζεται από τη Βη Μπουγάνη και την Ευαγγελία Βοριά, και τη Healthyclub, που εξειδικεύεται σε θέματα διατροφής και απαρτίζεται από τον Κώστα Κολιούση και τον Αλέξανδρο Ίτσιο.

Τουρισμός, υγεία, αειφορία. Πώς συνδυάζονται αυτές οι  τρεις λέξεις;

Το Foodathlon συνδυάζει τη σπουδαία αθλητική υπόσταση ενός παγκόσμιου γεγονότος, όπως ο Μαραθώνιος της Αθήνας, με τη διαχρονική αξία του «ευ» και ειδικότερα τη διάσταση της ευζωίας και της σωστής διατροφής στην κοινωνική ζωή και φυσικά στον αθλητισμό, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.  Συγκεκριμένα:

  • την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας μέσα από ειδικά σχεδιασμένα μενού
  • την προβολή μικρών ανεξάρτητων παραγωγών και των προϊόντων τους
  • την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της τοπικής εστιατορικής σκηνής και των εκπροσώπων της
  • την ευαισθητοποίηση και την επιμόρφωση κοινού και επαγγελματιών σχετικά με την ορθολογική διαχείριση της τροφής αλλά και τη  μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος (CO2 & sustainability)
  • την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες της πόλης
  • την ενίσχυση της προσπάθειας επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου
  • την ενεργή εμπλοκή πολλαπλών φορέων/επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση του city branding της Αθήνας 
  • τη διασύνδεση του τουρισμού και με άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας μέσα από σημαντικές συνέργειες
  • την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών με τη δημιουργία ενός νέου, μοναδικού brand στον τομέα του τουρισμού/αθλητισμού

Έχετε απευθυνθεί σε κάποιο φορέα για το project; Εάν όχι, γιατί;

Το Foodathlon είναι μια καθαρά ιδιωτική πρωτοβουλία και τουλάχιστον μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουμε επίσημη συμμετοχή κάποιου φορέα στο project. Έχουν γίνει οι πρώτες επαφές με σκοπό να δούμε αν υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον από επίσημους φορείς για στήριξη και προβολή. Εφόσον υπάρξει ανταπόκριση, είμαστε ανοιχτοί για οποιαδήποτε συνεργασία.

Είμαστε ένας λαός με υψηλό ποσοστό παχυσαρκίας, που δεν αθλούμαστε, πετάμε τόνους σκουπιδιών. Ποια ανταπόκριση νομίζετε πως θα έχει το Foodathlon σε μας και ποια στους τουρίστες;

Τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες συμμετέχουν όλο και περισσότερο σε αθλητικές δραστηριότητες και αυτό αντικατοπτρίζεται στα υψηλά ποσοστά συμμετοχής στον Μαραθώνιο και σε άλλα running events. Πιστεύουμε ότι η νοοτροπία αρχίζει και αλλάζει, ενώ παράλληλα ο Έλληνας έχει αρχίσει να ευαισθητοποιείται και γύρω από περιβαλλοντολογικά θέματα. Όσο για τους τουρίστες που επισκέπτονται την Αθήνα την περίοδο του Μαραθωνίου, σίγουρα ενδιαφέρονται να ανακαλύψουν τη γαστρονομική σκηνή της πόλης παράλληλα με τη συμμετοχή τους σε ένα τόσο μεγάλο αθλητικό γεγονός.

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί». Κατά πόσο μπορεί να έχει ουσιαστική σημασία και εφαρμογή στη σημερινή Ελλάδα;

Αναμφισβήτητα υπάρχουν πολλά ρητά, όπως αυτό που μας έχουν αφήσει οι πρόγονοί μας ως παρακαταθήκη σοφίας, ενώ παράλληλα έχουμε την τύχη να ζούμε σε μια χώρα με ιστορία που χάνεται στα βάθη των αιώνων. Είναι στο χέρι μας να προσαρμόσουμε τον τρόπο ζωής μας έτσι ώστε να εκφράζει ιδεώδη όπως αυτό.

Οι συνθήκες φυσικά έχουν αλλάξει και πολλές φορές η καθημερινότητα και τα θέματα που μας απασχολούν αποτελούν τροχοπέδη στην εφαρμογή μιας ιδεολογίας που έχει ως επίκεντρο την πνευματική και σωματική υγεία. Ωστόσο αποτελεί μια πρόκληση και ένα στοίχημα που όλοι μας μπορούμε να κερδίσουμε, αρκεί να το θέλουμε και να το προσπαθήσουμε.

Κυβέλη Χατζηζήση,
Δημοσιογράφος-«Στέντορας»

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.