stentoraslogonew400px

1_profile_photo.jpg

Το ξενοδοχείο Fodele Beach & Water Park Holiday Resort βρίσκεται 25 χιλιόμετρα δυτικά του διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου, σε μία ξεχωριστή τοποθεσία, με θέα που κόβει την ανάσα. Aπλώνεται πάνω από τη μοναδική αμμώδη παραλία μήκους 400 μέτρων της περιοχής του Φόδελε, γενέτειρα του διεθνούς φήμης ζωγράφου, Δομίνικου Θεοτοκόπουλου, γνωστού και ως Ελ Γκρέκο.

Σύμφωνα με την κα Καλλιόπη Βασιλάκη, Chief Financial & Accounting Officer, της εταιρίας οι ανθρώπινοι πόροι αποτελούν την κινητήρια δύναμη για την παροχή υπηρεσιών και αγαθών στην ξενοδοχειακή βιομηχανία. Για το ξενοδοχείο Fodele Beach & Water Park Holiday Resort, με υψηλά πρότυπα λειτουργίας και με βάση την ανθρωποκεντρική του πολιτική, ο ρόλος του ανθρωπίνου δυναμικού είναι εξαιρετικά σημαντικός.

Η διαχείριση του ανθρωπίνου δυναμικού στον τουριστικό τομέα είναι γενικά ιδιόμορφη με την έννοια ότι οι εργαζόμενοι στον τουρισμό αντιμετωπίζουν συχνά την εποχικότητα του επαγγέλματος. Πώς διαχειρίζεστε αυτή την ιδιομορφία;

Η διαχείριση του προσωπικού σε μια εποχική τουριστική επιχείρηση έχει αρκετές δυσκολίες. Δυστυχώς, είναι εξαιρετικά δύσκολο να διασφαλίσεις υψηλά ετήσια εισοδήματα από εποχική απασχόληση. Απασχολώντας το προσωπικό για διάστημα μεγαλύτερο της μέσης τουριστικής σεζόν, διασφαλίζοντας μισθούς, ασφάλιση, στέγαση, μεταφορά, σίτιση και άριστες συνθήκες εργασίας, θεωρούμε ότι διαχειριζόμαστε την ιδιομορφία της εποχικότητας αρκετά αποτελεσματικά.

Τι αναλογία μόνιμου και εποχικού προσωπικού υπάρχει στο Fodele Beach Hotel και πώς νομίζετε ότι αυτή η αναλογία επηρεάζει τις σχέσεις μεταξύ του προσωπικού;

Η αναλογία του μόνιμου έναντι του εποχικού προσωπικού είναι μόλις 15%. Η αναλογία αυτή δεν επηρεάζει τις σχέσεις του προσωπικού καθώς είναι διακριτοί οι ρόλοι μόνιμου και εποχικού προσωπικού. Άλλωστε, με την «επιμήκυνση» της απασχόλησης σε διάστημα μεγαλύτερο του εξαμήνου, προσπαθούμε να εξαλείψουμε τις διαφορές μεταξύ μόνιμου και εποχικού προσωπικού.

Κατά την αξιολόγηση των βιογραφικών ποια είναι η τύχη όσων απορρίπτετε; Για παράδειγμα, ενημερώνετε τους υποψηφίους, αιτιολογείτε με κάποιον τρόπο την απόρριψή τους ή δεν κάνετε τίποτε περαιτέρω;

Όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχει μεγάλη «δεξαμενή» βιογραφικών. Η εταιρία μας διαθέτει οργανωμένο γραφείο προσωπικού το οποίο ενημερώνει συνήθως τηλεφωνικώς τους υποψηφίους, οι οποίοι έχουν καταθέσει αίτηση στα γραφεία μας, για κάθε εξέλιξη στην αίτησή τους. Δεν λείπουν δε και οι περιπτώσεις που οι υποψήφιοι κατά τη διάρκεια της συνέντευξης έχουν ενημερωθεί για την εξέλιξη της συνεργασίας μας. Είναι δικαίωμα του κάθε εργαζομένου να γνωρίζει για την εξέλιξη της αίτησής του, το οποίο σεβόμαστε και πράττουμε αναλόγως.

DSC 9736

Σε ποιες αρχές στηρίζονται η συνεργασία τόσο μεταξύ των υπαλλήλων στο Fodele Beach Hotel, όσο και μεταξύ των υπαλλήλων και της διοίκησης του ξενοδοχείου;

Η βασική αρχή που διέπει την εταιρία είναι η συνέπεια, η οποία αποτελεί και τη θεμελιώδη αρχή των σχέσεων της διοίκησης με το προσωπικό και όλους τους συνεργάτες της. Είναι πολύ σημαντικό ο κάθε εργαζόμενος να γνωρίζει από την πρώτη μέρα τα καθήκοντά του, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, τον τρόπο και τη συχνότητα με το οποίο θα αμείβεται. Για τον λόγο αυτό, κατά την πρόσληψή του, λαμβάνει εκτός από το αντίγραφο της πρόσληψής του και τη γνωστοποίηση των όρων ατομικής σύμβασης, αναλυτική περιγραφή των καθηκόντων του, τις διαδικασίες λειτουργίας του τμήματος και τον εγκεκριμένο κανονισμό λειτουργάς της επιχείρησης.

Πόση βαρύτητα δίνετε στην εκπαίδευση του προσωπικού; Ποια θα μπορούσε να είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα που αποδεικνύουν το ενδιαφέρον το δικό σας και κατ’ επέκταση της επιχείρησης για την εκπαίδευση του προσωπικού;

Η εκπαίδευση του προσωπικού έχει αυξημένη βαρύτητα για την επιχείρησή μας. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που παρακολουθεί το προσωπικό αφορούν τόσο εσωτερικές εκπαιδεύσεις διαδικασιών όσο και εκπαιδεύσεις από εξωτερικούς φορείς. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, χρηματοδοτούνται εκπαιδευτικά προγράμματα στελεχών, ακόμα και εκτός Κρήτης. Ως υπεύθυνη του τμήματος διαχείρισης προσωπικού εγκρίνω στο μεγαλύτερο μέρος εκπαιδευτικά προγράμματα και ενθαρρύνω το προσωπικό να συμμετέχει σε αυτά. Θεωρώ ότι η γνώση που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι είναι προς όφελος των ίδιων και κατ’ επέκταση της επιχείρησης. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα εκπαίδευσης του προσωπικού αποτελούν οι συμμετοχές με πλήρη κάλυψη των εξόδων σε εκπαιδευτικά σεμινάρια στελεχών και η συμμετοχή σε forum στην Αθήνα, καθώς και τα ταχύρρυθμα μαθήματα γερμανικής γλώσσας σε εκπαιδευτικό οργανισμό, καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα.

Ποιες είναι οι τρεις πιο σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας εργαζόμενος στην επιχείρησή σας; 

Υπάρχουν κάποιες δεξιότητες οι οποίες αξιολογούνται θετικά, όπως τουριστική εκπαίδευση, προϋπηρεσία στον χώρο και γνώση ξένων γλωσσών. Ωστόσο, η ιστορία έχει δείξει ότι εργαζόμενοι με θέληση και ομαδικό πνεύμα εργασίας, κατά περίπτωση, αποδίδουν και παράγουν περισσότερο και από εργαζομένους με τα προηγούμενα προσόντα. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πλέον τυπικά προσόντα. Στόχος μας είναι να έχουμε κοντά μας εργαζομένους με συνδυασμό προσόντων, προκειμένου να επιτύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα.

Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι υποψήφιοι τόσο στη διαδικασία αποστολής των βιογραφικών όσο και κατά τη διαδικασία της συνέντευξης;

Όπως έχω αναφέρει, έχουμε μία πολύ μεγάλη «δεξαμενή» βιογραφικών. Πολλές φορές είναι αδύνατο να απαντάμε σε όλα αυτά τα βιογραφικά. Αυτό όμως δεν είναι πάντα κατανοητό από τους υποψηφίους που στέλνουν κατ’ επανάληψη βιογραφικό ακόμα και σε διάστημα λίγων ημερών. Κατά τη διάρκεια μίας συνέντευξης μπορούν να συμβούν διάφορα λάθη. Είναι κατανοητό ότι το στρες και η αγωνία ενός υποψηφίου μπορεί να τον φέρει σε μία δύσκολη κατάσταση. Ωστόσο, υπάρχουν συμπεριφορές οι οποίες δείχνουν σημεία έλλειψης επαγγελματικής συμπεριφοράς και υποδηλώνουν ότι μία πιθανή συνεργασία δεν θα ευδοκιμήσει. Τέτοια στοιχεία μπορεί να είναι η ασυνέπεια στο ραντεβού, η αγένεια στους συνομιλητές, η ατημέλητη εμφάνιση, η διάθεση να κατηγορούν προηγούμενους εργοδότες και άλλα όμοια στοιχεία.

Λένε «ουδείς αναντικατάστατος». Εσείς από τη θέση σας ποια άποψη έχετε;

Ο κάθε άνθρωπος έχει την αξία του, πρώτα ως άνθρωπος και έπειτα ως εργαζόμενος. Σίγουρα η απόφαση αποχώρησης των εργαζομένων είναι απολύτως σεβαστή. Σαφώς και υπάρχουν περιπτώσεις που οι αποχωρήσεις εργαζομένων μπορεί να δημιουργήσουν πρόσκαιρα ζητήματα στην ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του εκάστοτε τμήματος, αλλά ενεργοποιούνται άμεσα οι μηχανισμοί αντικατάστασής τους.

Γιατί νομίζετε ότι θέλει κάποιος να γίνει μέλος του Fodele Beach Hotel;

Κάθε εργασιακό περιβάλλον έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Θεωρώ ότι τα πλεονεκτήματα του να εργάζεται κάποιος για το Fodele Beach είναι πολλά: σταθερό εργασιακό περιβάλλον, συνέπεια πληρωμών και γενικότερων παροχών, προοπτικές ανάπτυξης και εξέλιξης, εργασία σε ένα πραγματικό ξενοδοχείο 5 αστέρων αλλά και οι προσωπικές σχέσεις με τη διοίκηση.

Γρηγορίου Δώρα,

Σύμβουλος εξυπηρέτησης πελατών

«Στέντορας»

 

vasilakhΗ Καλλιόπη Βασιλάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Πτυχιούχος του οικονομικού τμήματος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στη διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων εργάζεται από το 2002 σε τουριστικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Κρήτης. Από το 2010 κατέχει υψηλές θέσεις σε μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και από το 2014 εργάζεται ως Chief Financial & Accounting Officer στην εταιρία που εκμεταλλεύεται, έχοντας στην ιδιοκτησία της το ξενοδοχείο 5 αστέρων Fodele Beach & WaterPark Holiday Resort.

 

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.