stentoraslogonew400px

Praktiker-Logo.png

H Praktiker Hellas αποτελεί το Νo. 1 ελληνικό δίκτυο καταστημάτων DIY & home improvement. Βρίσκεται στο πλευρό των Ελλήνων καταναλωτών από το 1991. Διαθέτει ένα ταχέως αναπτυσσόμενο e-shop, εξειδικευμένο τμήμα Β2Β και πανελλαδικό δίκτυο 15 καταστημάτων συνολικής έκτασης 90.000 τ.μ.

Σκοπός της Praktiker είναι η άριστη και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελατών της, προσφέροντάς τους ολοκληρωμένες ιδέες και λύσεις που ανταποκρίνονται σε όλες τις ανάγκες και ξεπερνούν τις προσδοκίες τους.

Σύμφωνα με τους κ.κ. Μποζοβίτη Ιωάννη, Sales & HR Director, Praktiker Hellas και Γεμενιτζόγλου Νίκο, HR Manager, Praktiker Hellas, η εταιρία έχει ως προτεραιότητα τη συνεχή βελτίωσή της και τη διαμόρφωση των τάσεων της αγοράς, με κινητήριο δύναμή της σε αυτή την πορεία τους ανθρώπους της.

Ποια χαρακτηριστικά ψάχνετε στους υποψηφίους όταν επιλέγετε νέο προσωπικό;

Στην Praktiker θεωρούμε ότι ο άνθρωπος αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα ανάπτυξης και ευημερίας της επιχείρησης. Για τον λόγο αυτό η εταιρία μας έχει υιοθετήσει μία σειρά από μεθόδους προσέλκυσης και αξιολόγησης υποψηφίων, οι οποίες εξετάζουν τόσο τις δεξιότητες του υποψηφίου όσο και χαρακτηριστικά τα οποία θεωρούμε βασικά και αναγκαία για μια αρμονική και επιτυχημένη συνεργασία.

Το περιβάλλον εργασίας τόσο στα καταστήματα, όσο και στα κεντρικά μας γραφεία απαιτεί:

  • Ανεπτυγμένο αίσθημα ομαδικότητας, στοιχείο το οποίο αποτελεί τη βάση για μια καλή συνεργασία σε ένα σύνολο ανθρώπων.
  • Ευγένεια και καλή συμπεριφορά απέναντι σε πελάτες και συναδέλφους, στοιχείο το οποίο υποστηρίζει τη διατήρηση καλών εργασιακών σχέσεων.
  • Διαφάνεια, αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στις σχέσεις που αναπτύσσονται με εξωτερικούς και εσωτερικούς πελάτες, στοιχεία τα οποία υποστηρίζουν την ανάπτυξη και τη διατήρηση περιβάλλοντος αξιοπιστίας και αυξάνουν την αφοσίωση στους στόχους.
  • Φιλομάθεια, στοιχείο το οποίο χαρακτηρίζει τον άνθρωπο που αναζητά διαρκώς τη βελτίωση και την ανάπτυξη, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

Πώς αξιολογείτε τους ανθρώπους που κάνουν αίτηση για μία θέση στην εταιρία σας;

Στο πλαίσιο των ίσων ευκαιριών και της δίκαιης αντιμετώπισης όλων των υποψηφίων για την κάλυψη κάθε θέσης, η Praktiker έχει υιοθετήσει μεθοδολογίες οι οποίες διέπονται από τις βασικές αρχές της αξιοκρατίας και της αντικειμενικότητας. Η επιλογή των μεθόδων και των πρακτικών που εφαρμόζει η εταιρία, διασφαλίζουν τις αρχές αυτές σε όλα τα επίπεδα της διαδικασίας στελέχωσης. Η διεύθυνση ανθρωπίνου δυναμικού αποφασίζει για τη μέθοδο ή τον συνδυασμό μεθόδων που θα χρησιμοποιηθούν ανάλογα με τη θέση που πρέπει να καλυφθεί. Ενδεικτικά, οι μέθοδοι που διαθέτει η εταιρία μας είναι:

  • Τηλεφωνικές συνεντεύξεις,
  • τεστ προσωπικότητας,
  • τεστ δεξιοτήτων,
  • τεστ γνώσεων,
  • κέντρα αξιολόγησης,
  • προσωπικές συνεντεύξεις.

Πόση βαρύτητα δίνετε στην εκπαίδευση του προσωπικού; Ποια θα μπορούσαν να είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα που αποδεικνύουν το ενδιαφέρον της επιχείρησης για την εκπαίδευση του προσωπικού;

Για εμάς, στην Praktiker Hellas, η εκπαίδευση των ανθρώπων μας αποτελεί πρωταρχικό μας μέλημα, καθώς πιστεύουμε ότι «αναπτύσσοντας τους ανθρώπους μας, αναπτύσσεται και η εταιρία μας». Η εμπειρία εκπαίδευσης στην Praktiker ξενικά από την πρώτη ημέρα εργασίας μέσα από το πρόγραμμα ένταξης, το οποίο απευθύνεται σε κάθε νέο συνάδελφο που αναλαμβάνει καθήκοντα στα κεντρικά γραφεία ή στα καταστήματα, εισάγοντας τον στην κουλτούρα του οργανισμού και στη δομή οργάνωσης των διευθύνσεων/τμημάτων.

Μετά το induction program, οι νεοπροσληφθέντες εκπαιδεύονται στο αντικείμενο εργασίας τους μέσω εξατομικευμένου προγράμματος on the job training.

Στην Praktiker Hellas, επενδύουμε στην ανάπτυξη του προσωπικού μας σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα, φροντίζοντας όλοι οι εργαζόμενοί μας να εκπαιδεύονται κάθε χρόνο σε δύο τουλάχιστον εκπαιδευτικά θέματα, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι διαφορετικές θέσεις και διαφορετικοί ρόλοι χρειάζονται διαφορετικές ικανότητες, δεξιότητες, γνώσεις και επαγγελματικές συμπεριφορές.

Έμπρακτη απόδειξη της σημαντικότητας της εκπαίδευσης στην εταιρία μας, αποτελεί η δημιουργία του Praktiker Academy, το έτος 2002. Πρόκειται για τη δημιουργία μιας δικής μας ακαδημίας, που έχει ως βασικό στόχο να αναπτύσσει και να εμπλουτίζει τα προγράμματα εκπαίδευσης με θεματολογίες ανά ιεραρχικό επίπεδο και αντικείμενο εργασίας.

Από το 2011, συστάθηκε και δρα ένα δίκτυο 25 πιστοποιημένων εσωτερικών εισηγητών, που υλοποιούν σεμινάρια πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών στο δίκτυο καταστημάτων μας. Επιπρόσθετα, έχουμε αναπτύξει δυναμικές συνεργασίες με τις προμηθεύτριες εταιρίες σχετικά με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε ζητήματα εφαρμογής υλικών και τεχνικά χαρακτηριστικά προϊόντων. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα (e-learning) της εταιρίας μας αποτελεί πλούσια πηγή πληροφόρησης, καθώς κάθε μήνα πραγματοποιούνται πολλές εκπαιδεύσεις που άπτονται θέματα προϊόντων και υπηρεσιών.

praktiker afisa

Με ποιους τρόπους η επιχείρηση παρακινεί και επιβραβεύει το προσωπικό της; Πώς αποδεικνύεται ο βαθμός ικανοποίησης του προσωπικού;

Ο πυρήνας της εταιρίας είναι οι άνθρωποί της. Μαζί καλλιεργούμε σχέσεις σεβασμού, εκτίμησης και σταθερότητας, επιβραβεύουμε με αξιοκρατικά μέσα, τόσο την προσπάθεια, όσο και το αποτέλεσμα και επενδύουμε σταθερά στη συνεχή ενημέρωση και την ανάπτυξη των στελεχών μας. Θέλουμε όσοι εργάζονται στην Praktiker Hellas να αισθάνονται καθημερινά υπερήφανοι, ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι.

Η εταιρία μας προάγει τον ισορροπημένο τρόπο ζωής ανάμεσα σε εργασία και προσωπική ζωή (worklife balance) μέσα από πολλαπλές ενέργειες, όπως προγράμματα υγείας, παροχές, εκπτώσεις και διευκολύνσεις με αποδέκτες το σύνολο των εργαζομένων. Μερικές από αυτές είναι: ομαδική ιατροφαρμακευτική ασφάλιση, εξειδικευμένος ιατρικός εξοπλισμός σε κάθε κτιριακή εγκατάσταση, εκπτωτική κάρτα αγορών από τα καταστήματα του δικτύου, ειδικές προσφορές σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, τράπεζα αίματος και ψυχολογική υποστήριξη σε περιπτώσεις σοβαρών συμβάντων που πλήττουν εργαζομένους, προστασία σε περιπτώσεις απώλειας εισοδήματος λόγω παρατεταμένης ασθένειας, δραστηριότητες που απευθύνονται στους εργαζομένους μας και τις οικογένειές τους.

Η εταιρία μας αναγνωρίζει και επιβραβεύει την καθημερινή προσπάθεια και την καλή δουλειά, γεγονός που μας δίνει πολλές αφορμές για μεγάλους ή και μικρότερους εορτασμούς, προάγοντας το πνεύμα της συνεχούς βελτίωσης. Η επιβράβευση της καλής απόδοσης δημιουργεί αίσθημα ικανοποίησης στους εμπλεκόμενους συναδέλφους και αποτελεί παρακίνηση για τους υπόλοιπους. Πέραν των καθημερινών μικρών επιτυχιών, η εταιρία μας έχει θεσμοθετήσει προγράμματα επιβράβευσης και αναγνώρισης όπως: τελετή βράβευσης επετείων εργασίας, εορτασμός συνταξιοδότησης συναδέλφων που κλείνουν τον εργασιακό τους κύκλο, ετήσιος εσωτερικός διαγωνισμός ανάδειξης των καλύτερων καταστημάτων σε επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών, διαγωνισμοί γνώσεων, καθώς και κληρώσεις δώρων.

Η εταιρία μας, αναγνωρίζοντας ότι ένα κατάλληλο εργασιακό περιβάλλον χτίζεται σε γερές βάσεις, έχει θεσμοθετήσει αμοιβές και παροχές για το σύνολο των εργαζομένων της που ξεπερνούν το πακέτο παροχών που ισχύει ευρύτερα στον κλάδο του λιανικού εμπορίου.

Ο βαθμός ικανοποίησης των εργαζομένων μας αποτυπώνεται στα χαμηλά ποσοστά του staff turnover με 2,5% το έτος 2017. Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα χαμηλό για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου όπου δραστηριοποιείται η εταιρία μας και στον οποίο σημειώνονται ευρύτερα υψηλά ποσοστά αποχωρήσεων.

Μία ακόμη σημαντική απόδειξη του βαθμού ικανοποίησης του προσωπικού της εταιρίας μας είναι η διάκριση της Praktiker Hellas μεταξύ των εταιριών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα (Best Workplaces 2018), μιας διαδικασίας που αναδεικνύει τους κορυφαίους εργοδότες μέσα από ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Σε ποιες αρχές στηρίζονται η συνεργασία τόσο μεταξύ των υπαλλήλων στα Praktiker, όσο και μεταξύ των υπαλλήλων και της διοίκησης της επιχείρησης;

Σε εμάς στην Praktiker, οι αξίες αποτελούν τον βασικό κορμό της σκέψης μας και θεωρούμε ότι αποτελούν μέρος του DNA μας. Οι βασικές αξίες που διέπουν τον οργανισμό μας είναι οι παρακάτω:

  • Ακεραιότητα: Εργαζόμαστε με ειλικρίνεια, ηθική, υπευθυνότητα και σεβασμό.
  • Αξιοκρατία και διαφάνεια: Παρέχουμε στους ανθρώπους μας και στους εξωτερικούς μας συνεργάτες ίσες ευκαιρίες και λειτουργούμε με διαφάνεια σε κάθε διαδικασία.
  • Συνεχής βελτίωση: Προωθούμε τη συνεχή βελτίωση σε όλους τους τομείς με συνεχή μάθηση, καινοτομία σε προϊόντα και υπηρεσίες, δημιουργικότητα, ανταγωνιστικότητα, ευελιξία, προσανατολισμό στην εξεύρεση λύσεων και επικέντρωση στους πελάτες μας.
  • Ικανοποίηση: Επιδιώκουμε την επίτευξη των στόχων μας μέσω ομαδικής συνεργασίας, επικοινωνίας, εμπιστοσύνης, παρακίνησης και χαρούμενων πελατών.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ι.Μποζοβίτης

Ιωάννης Μποζοβίτης, Sales & Hr Director, Praktiker Hellas.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ν.Γεμενιτζόγλου

Νίκος Γεμενιτζόγλου, Hr Manager, Praktiker Hellas.

 

Γρηγορίου Δώρα,
Σύμβουλος εξυπηρέτησης πελατών,
«Στέντορας»

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.