sel.54_25.png

Οι μετακινήσεις των καταναλωτών εν όψει του καλοκαιριού αυξάνονται και ειδικά οι αποδράσεις σε νησιωτικούς προορισμούς. Όσοι επιλέξετε το πλοίο για το ταξίδι σας δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι έχουμε δικαιώματα, τα οποία πρέπει να γνωρίζουμε και να διεκδικούμε. Η ΕΚΠΟΙΖΩ σας υπενθυμίζει τα βασικά δικαιώματά σας όταν ταξιδεύετε με πλοίο.

Ακύρωση εισιτηρίου από τον επιβάτη

Εάν θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριό σας πριν κάνετε το ταξίδι σας, τότε δικαιούστε την επιστροφή κάποιου ποσού από την αρχική τιμή ανάλογα με τον χρόνο ακύρωσης.
Χρόνος ακύρωσης του εισιτηρίου πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση: α. < 12 ώρες β. έως 12 ώρες γ. έως 7 ημέρες δ. έως 14 ημέρες
Ποσό επιστροφής: α. 0% β. 50% γ. 75% δ. 100%
Ανεξάρτητα από τον χρόνο ειδοποίησης, το 100% του εισιτηρίου επιστρέφεται όταν υπάρχουν αποδεδειγμένοι λόγοι ανωτέρας βίας. Προσοχή: Σας επιστρέφεται όλο το ποσό του εισιτηρίου (τόσο οι κρατήσεις, όσο και ο ΦΠΑ). Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δικής σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.

Τροποποίηση του εισιτηρίου από τον επιβάτη

Μπορείτε να τροποποιήσετε το εισιτήριό σας (π.χ. αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού) έως και 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για άλλη ημερομηνία. Εάν το νέο εισιτήριο είναι φθηνότερο από το αρχικό, δεν δικαιούστε επιστροφή της διαφοράς.

Ακύρωση ταξιδιού με υπαιτιότητα της εταιρίας

Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιό σας από την εταιρία, τότε δικαιούστε αποζημίωση ή άλλες αντίστοιχες παροχές κατ' επιλογή σας εφόσον

  • Δεν ενημερωθήκατε 1 εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου.
  • Δεν ενημερωθήκατε τουλάχιστον 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και δεν προωθηθήκατε με άλλο μέσο στον προορισμό σας εντός 12 ωρών από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου.

Λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου

Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιό σας λόγω βλάβης του πλοίου, δικαιούστε:

  • Εάν ενημερωθείτε εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσετε, να πάτε στον προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρίας εντός 24 ωρών.
  • Να υπαναχωρήσετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου.
  • Εφόσον δεν επιλέξετε να πάτε στον προορισμό σας ή δεν υπαναχωρήσετε, δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση.
  • Χρηματική αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου εφόσον με ευθύνη της εταιρίας δεν πήγατε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών.

Καθυστέρηση του πλοίου
Καθυστέρηση αναχώρησης

Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα λόγω ευθύνης της εταιρίας δικαιούστε:

  • Να μην ταξιδέψετε με αυτό το πλοίο και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, τόσο του επιβάτη, όσο και του οχήματος εάν υπάρχει.
  • Να σας παρασχεθεί δωρεάν διατροφή και διαμονή μέχρι να αναχωρήσει το πλοίο.
  • Αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης.
  • Αποζημίωση διπλάσια της τιμής εισιτηρίου επιβάτη/οχήματος εάν με υπαιτιότητα της εταιρίας δεν φτάσετε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.

Καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

Εάν λόγω βλάβης/ζημιάς του πλοίου ή ευθύνης της εταιρίας έχετε καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δικαιούστε:

  • Να διακόψετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής.
  • Να συνεχίσετε το ταξίδι σας και να λάβετε αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης.

Πίνακας αποζημιώσεων

Προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού: α. < 4 ώρες β. 4-8 ώρες γ. 8-24 ώρες δ. > 24 ώρες

Αποζημίωση 25% του εισιτηρίου με καθυστέρηση άφιξης: α. 1 ώρα β. 2 ώρες γ. 3 ώρες δ. 6 ώρες

Αποζημίωση 50% του εισιτηρίου με καθυστέρηση άφιξης: α. 2 ώρες β. 4 ώρες γ. 6 ώρες δ. 12 ώρες

Διακοπή του ταξιδιού

Εάν διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης του πλοίου και εφόσον δεν προωθηθήκατε στον προορισμό σας και δεν ασκήσατε το δικαίωμα υπαναχώρησης, δικαιούστε:

  • Δωρεάν τροφή και διαμονή καθ’ όλο τον χρόνο αναμονής σας μέχρι τη συνέχιση του ταξιδιού
  • Αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου ή άλλη αντίστοιχη παροχή έπειτα από συμφωνία με την εταιρία

Απώλεια πλοίου ανταπόκρισης

Εάν καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και χάσετε την ανταπόκριση για τη συνέχιση του ταξιδιού σας, δικαιούστε:

  • Να πάτε με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό σας, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρίας, αφού πρώτα έχετε ενημερώσει την εταιρία για την ανταπόκρισή σας.
  • Δωρεάν διατροφή και διαμονή στο λιμάνι της ανταπόκρισης με μέριμνα και δαπάνη της εταιρίας όταν αναγκάζεστε να αναχωρήσετε την επόμενη ημέρα.

Έκπτωση στα εισιτήρια

Κατηγορία: α. άποροι β. παιδιά έως 5 ετών γ. αναπηρικά οχήματα δ. πολύτεκνοι ε. φοιτητές

Έκπτωση: α. 100% σε οικονομική θέση β. 100% γ. 50% σε όλες τις θέσεις δ. 50% ε. 50% σε οικονομική θέση στ. 50% σε οικονομική θέση (από 1/9 έως 30/6 κάθε έτους)

Κυλικεία

Τα κυλικεία των πλοίων υποχρεούνται να παρέχουν τα παρακάτω είδη σε καθορισμένες ανώτατες τιμές και να έχουν αναρτήσει σε εμφανές μέρος τον τιμοκατάλογο:

  • Εμφιαλωμένο νερό 0,50 ml (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου): 0,50 €
  • Τοστ με ζαμπόν και τυρί ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου, ψημένο ή άψητο): 1,45 €
  • Τοστ με τυρί ή σάντουιτς με τυρί (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου, ψημένο ή άψητο): 1,25 €
  • Καφές ελληνικός, μονός: 1,20 €
  • Καφές γαλλικός (φίλτρου), μονός: 1,30 €
  • Καφές εσπρέσο, μονός (ζεστός ή κρύος): 1,45 €
  • Καφές στιγμιαίος, τύπου φραπέ, μονός (εγχώριος ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου, ζεστός ή κρύος): 1,30 €
  • Τσάι (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου, ζεστό ή κρύο): 1,30 €

Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Είναι υποχρεωτική η ανάρτηση τιμοκαταλόγου.

Ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις όρθιων πελατών και τα κυλικεία υποχρεούνται να αναγράφουν στα ελληνικά και στα αγγλικά: «Για όρθιους πελάτες διατίθενται εμφιαλωμένα νερά, σάντουιτς, τοστ, καφέδες και τσάι σε ελεγχόμενες τιμές».

Οι τιμές είναι διαφορετικές για τους χώρους με καθήμενους πελάτες, καθώς τους παρέχονται και άλλες υπηρεσίες.

Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει αν προστεθεί γάλα.

Σε όλα τα επιβατικά πλοία οι ανώτατες τιμές ισχύουν τόσο για την οικονομική, όσο και για τη διακεκριμένη θέση.

Για πληροφορίες & καταγγελίες:

ΕΚΠΟΙΖΩ
Τηλ.: 210 3304444
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
www.ekpizo.gr

Κεντρικά Λιμεναρχεία
Πειραιάς: 210 4102269
Ραφήνα: 22943 21202
Λαύριο: 22923 20408
Άμεση Δράση Λιμενικού Σώματος: 108
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Τηλ.: 213 1371700, 2131374700
Φαξ: 210 4191561, -562, -563

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn