Σχεδόν πενταπλάσιος σε σχέση με την προ της πανδημίας περίοδο είναι ο αριθμός των φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που λαμβάνουν υποστήριξη μέσω ατομικών συνεδριών με ψυχολόγο στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥΨΥ) του Ιδρύματος.
Συνολικά 250 μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας υποστηρίζονται σήμερα από τους δύο ψυχολόγους της δομής του ΑΠΘ, η οποία παρέχει δωρεάν υπηρεσίες συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης σε θέματα όπως το άγχος, οι δυσκολίες προσαρμογής σε νέο περιβάλλον και στις σπουδές, οι οικογενειακές και προσωπικές δυσκολίες, σεξουαλικά θέματα και ψυχοσωματικά προβλήματα.
«Στο ΚΕΣΥΨΥ είναι πενταπλάσιος ο αριθμός των φοιτητών που υποστηρίζονται τώρα σε σχέση με την περίοδο προ κορονοϊού και αυτό είναι ενδεικτικό των επιπτώσεων της πανδημίας στην ψυχική υγεία του φοιτητικού πληθυσμού. Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω άγχους, εξαιτίας της περιόδου και του γεγονός ότι ήταν απομονωμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, καθηγητής Δημήτρης Κωβαίος, σημειώνοντας πως για τις υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης έχουν ενημερωθεί με προσωπικό μήνυμα όλοι οι φοιτητές του ΑΠΘ, ενώ παράλληλα γίνονται στοχευμένες δράσεις ομάδων υποστήριξης σχετικά με την εμπειρία της νόσου Covid-19.
«Η γραμμή SOS του ΑΠΘ»
Στον τηλεφωνικό αριθμό 2310 999888, που λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας κάθε φοιτητής μπορεί να προγραμματίσει συνεδρία με ψυχολόγο του ΚΕΣΥΨΥ, αλλά και να αναζητήσει βοήθεια, όποιο και αν είναι το πρόβλημα που τον απασχολεί, καθώς στην ίδια γραμμή απαντά ο Συνήγορος του Φοιτητή, ο νέος θεσμός που ίδρυσε το ΑΠΘ, καθώς και όλες οι υπηρεσίες που παρέχονται από το Γραφείο Υποστήριξης Φοιτητών Ευαίσθητων Κοινωνικών Ομάδων (υπηρεσία μεταφοράς φοιτητών με αναπηρία, υποστήριξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, υποστήριξη μελέτης με προσβάσιμα συγγράμματα, κοινωνική στήριξη μέσω της δομής «Φοιτητών Κήποι», ενίσχυση εισοδήματος με ανταποδοτικές υποτροφίες).
«Στο πλαίσιο των δράσεων Φοιτητικής Μέριμνας του ΑΠΘ εξυπηρετείται από τις υπηρεσίες μας ένας μεγάλος αριθμός φοιτητών», επισήμανε ο κ. Κωβαίος, διευκρινίζοντας ότι πέραν των 250 φοιτητών που υποστηρίζει το ΚΕΣΥΨΥ, «η υπηρεσία μετακίνησης ΑμΕΑ εξυπηρετεί τη μετακίνηση 18 ατόμων με ειδικά διαμορφωμένο όχημα, το οποίο εκτελεί 258 δρομολόγια, η διερμηνέας νοηματικής εξυπηρετεί 9 φοιτητές με προβλήματα ακοής σε όλα τα μαθήματά τους --22 μαθήματα, 96 ώρες, η υπηρεσία εντυποαναπήρων εξυπηρετεί καθημερινά 11 φοιτητές μετατρέποντας σε προσβάσιμη μορφή όλα τα απαραίτητα γι’ αυτούς συγγράμματα».
«Αντιμετωπίζουμε όλους τους φοιτητές μας και τα προβλήματά τους μέσα από θεσμικές αλλαγές στις οποίες έχουμε προχωρήσει από τον Σεπτέμβριο του 2019. Πρώτα από όλα έχουμε αναβαθμίσει πλήρως την επικοινωνία τους μαζί μας. Στον κεντρικό τηλεφωνικό αριθμό, 999888 οι φοιτητές μας μπορούν και επικοινωνούν για όποιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και πάντοτε τους δίνουμε εξατομικευμένη λύση. Πάντοτε απαντάει κάποιος στο τηλέφωνο και μπορεί οποιοσδήποτε να το τεστάρει αυτό, άρα πάντα ο φοιτητής θα έχει απάντηση στο πρόβλημά του», διαβεβαίωσε ο κ. Κωβαίος.
ΑΠΕ-ΜΠΕ