Η υιοθέτηση των ευρωπαϊκών οδηγιών (που θα πρέπει να τηρούν επιβάτες και πλήρωμα στα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια λόγω του κορονοϊού, έχουν ήδη ανακοινωθεί και αναμένεται να πάρουν το «πράσινο φως» μέσα στην εβδομάδα από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας) δεν σημαίνει ότι κάτι τέτοιο θα σημάνει και καθολικό άνοιγμα της κρουαζιέρας στη χώρα μας.
Όπως τονίζει με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες, η εφαρμογή των πρωτοκόλλων επιβατών για την κρουαζιέρα που ήδη έχουν ανακοινωθεί και πρόκειται να εγκριθούν δεν σημαίνει ότι αυτό θα σημάνει και επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στη χώρα μας από 1ης Αυγούστου, καθώς χρειάζεται μεγάλος χρόνος προετοιμασίας για τα πληρώματα αλλά και για τις εταιρίες.
Σε ερώτηση αν υπάρχουν αυτή τη στιγμή προγραμματισμένοι πλόες κρουαζιερόπλοιων για την Ελλάδα ο κ. Κόντες ανέφερε ότι ορισμένες μικρές εταιρίες έχουν ανακοινώσει ότι μπορεί να ξεκινήσουν μικρές κρουαζιέρες, τριήμερες ή τετραήμερες, χωρίς ωστόσο να πιάνουν λιμάνια της Ελλάδας, αλλά να πραγματοποιούν μόνο θαλάσσια περιήγηση εν πλω και επιστροφή στο λιμάνι απ’ όπου εκκίνησαν, λόγω των αυξημένων μέτρων για την προστασία των επιβατών. Αναφορικά με τις μεγάλες εταιρίες κρουαζιερόπλοιων ο κ. Κόντες τόνισε ότι νωρίτερα από τον Σεπτέμβριο δεν υπάρχει καμία εταιρία που να έχει ανακοινώσει την έναρξη δρομολογίων για τη χώρα μας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύνταξη του προγράμματος οδηγιών που θα πρέπει να ακολουθούν επιβάτες και πλήρωμα στα κρουαζιερόπλοια σε όλη την Ευρώπη, στο πλαίσιο δράσης του προγράμματος «Healthy Gateways», εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, έχει αναλάβει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Η κάθε χώρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει το δικαίωμα στο πλαίσιο αυτών των ευρωπαϊκών οδηγιών να μπορεί να προχωρεί σε μικρές αλλαγές.
Οι οδηγίες της Ε.Ε., που αναμένεται να εγκριθούν και από το υπουργείο Ναυτιλίας και αφορούν την τήρηση συγκεκριμένων κανόνων από επιβάτες και πλήρωμα στα ελληνικά λιμάνια, περιλαμβάνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα εξής:
- Τον καθορισμό του μέγιστου αριθμού των μετακινούμενων ταξιδιωτών στο 60% του συνολικού αριθμού που ορίζεται στο πιστοποιητικό ασφαλείας του κρουαζιερόπλοιου.
- Υποχρεωτικούς ελέγχους σε επιβάτες και πλήρωμα πριν από την επιβίβαση, με θερμομέτρηση και την υποβολή ειδικής δήλωσης υγείας.
- Επίσης, στα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να οριστούν καμπίνες απομόνωσης στην περίπτωση που υπάρξει τυχόν κρούσμα, ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρχουν συμβάσεις των εταιριών με ιατρικά κέντρα στα νησιά.
- Περιλαμβάνει επίσης την ειδική εκπαίδευση των πληρωμάτων των πλοίων για την αντιμετώπιση τυχόν κρούσματος, την εφαρμογή κανόνων ατομικής υγιεινής και προστασίας με την ύπαρξη σταθμών αντισηπτικών σε διάφορα σημεία του πλοίου.
Τέλος, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πλέον δεν θα υπάρχουν γεύματα σε μπουφέ αλλά μόνο στις τραπεζαρίες του πλοίου με τήρηση συγκεκριμένων αποστάσεων ασφαλείας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ