ereuna.jpg

Για τις νέες γενιές και πιο συγκεκριμένα για τη Generation Z, δηλαδή για όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1995 και 2010, τα emoji αποτελούν πολιτισμικό φαινόμενο και τρόπο έκφρασης συναισθημάτων, πολύ καλύτερο μάλιστα από μία τηλεφωνική συνομιλία. Για τις μεγαλύτερες γενιές, αυτές οι αστείες, θυμωμένες, χαρούμενες, εντυπωσιασμένες ή θλιμμένες φατσούλες είναι η αστραπιαία εικονογράφηση των συναισθημάτων που προκαλούν οι αναρτήσεις στο Facebook. Για τις παλιότερες γενιές από τη μία είναι απορίας άξιο πως έχει διαφοροποιηθεί έτσι η επικοινωνία ανάμεσα στους ανθρώπους, από την άλλη προσαρμόζονται στα σημεία των καιρών. Όπως και να έχει πάντως τα emoji έχουν την παγκόσμια ανεπίσημη μέρα τους (17 Ιουλίου) που γιορτάζεται με εκδηλώσεις emoji και εκδόσεις προϊόντων από το 2014. Στο πλαίσιο του εορτασμού και κάτω από την ομπρέλα της βελτίωσης προϊόντος (προφανώς και όχι πολιτισμικής διεκδίκησης) η πολυεθνική λογισμικού Adobe στην πρώτη της έρευνα με τίτλο «Emoji Trend Report» απευθύνθηκε σε 1.000 χρήστες emoji στις ΗΠΑ ηλικίας 16 – 73 ετών προκειμένου να μάθει για τις συνήθειες χρήσης τους και τον ρόλο που τα emoji παίζουν στη ζωή και τις σχέσεις τους.

Ανάμεσα στα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε η πολυεθνική επισημαίνεται ότι:

  • Τα emoji έχουν γίνει ένα πολιτισμικό φαινόμενο, διαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο εκφράζουμε ιδέες και συναισθήματα.
  • Οι χρήστες των emoji πιστεύουν ότι τα emoji κάνουν πιο διασκεδαστικές τις συνομιλίες τους, ενώ κάνουν τους ανθρώπους πιο προσιτούς και συμπαθητικούς.
  • Η πλειονότητα των χρηστών (65%) δήλωσε ότι αισθάνονται πιο άνετα να εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσω emoji αντί με τηλεφώνημα. Αυτό το νούμερο ανεβαίνει στο 83% μεταξύ όσων ανήκουν στη Generation Z. Η αγάπη, η ευτυχία και η θλίψη είναι τα κορυφαία συναισθήματα που εκφράζουν οι χρήστες μέσω των emoji.
  • Στις εφαρμογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης η χρήση emoji είναι πολύ μεγαλύτερη στο Facebook σε σύγκριση με το Instagram, το Snapchat ή το Twitter.
  • Οι φίλοι είναι οι πιο συχνοί αποδέκτες των emoji.
  • Η πλειοψηφία των χρηστών επιθυμεί να υπάρχουν περισσότερα emoji διαθέσιμα και για τρόφιμα, ποτά και σνακ.
  • Τα προϊόντα που διαφημίζονται χρησιμοποιώντας emoji είναι πιο πιθανό να αγοραστούν.
  • Περισσότεροι από τους μισούς χρήστες emoji λένε ότι είναι πιο πιθανό να ανοίξουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που περιλαμβάνουν emoji στη γραμμή θέματος.

Κυβέλη Χατζηζήση

Δημοσιογράφος – stentoras.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn