Πρωτότυπες πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση των πολιτών προκειμένου να συμμετάσχουν στις ευρωεκλογές αναλαμβάνουν φορείς και πολίτες στα κράτη-μέλη, καθώς κατά γενική ομολογία οι φετινές εκλογές χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα κρίσιμες ως προς την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η Ευρώπη την προσεχή πενταετία. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη μάχη υπέρ της συμμετοχής ρίχνονται διασημότητες, δημοσιογράφοι, διαδικτυακοί παίκτες, ενώ επιστρατεύονται μέσα μαζικής μεταφοράς με δωρεάν μετακινήσεις και ηλεκτρικά πατίνια με δωρεάν βόλτες. Αυτό συμβαίνει και στην Ελλάδα. Στην πανευρωπαϊκή εκστρατεία συμμετέχουν ακόμη και φούρνοι, με χρωματιστά ψωμάκια και υπενθύμιση της ημερομηνίας των εκλογών στη σακούλα.
Κάννες: Κόκκινο χαλί και «ευρωπαϊκό μανιφέστο»
Πεντακόσιοι παραγωγοί, σκηνοθέτες και ηθοποιοί, μεταξύ των οποίων οι Ζαν-Πιέρ Νταρντέν, Βιμ Βέντερς, Ραλφ Φάινς κ.ά., υπέγραψαν «ευρωπαϊκό μανιφέστο» στο φεστιβάλ των Καννών, με το οποίο καλούν τους Ευρωπαίους και τις Ευρωπαίες να υπερασπιστούν την «ελεύθερη και δημοκρατική Ευρώπη, την Ευρώπη της ελευθερίας, της σκέψης και της έκφρασης», συμμετέχοντας στις ευρωεκλογές.
Στη Βουλγαρία ψηφίζει το «Grey’s Anatomy»
Η Βουλγαρία «πείραξε» ένα επεισόδιο της αμερικανικής δραματικής ιατρικής σειράς «Grey’s Anatomy» για να υπογραμμίσει τη σημασία της συμμετοχής. Ένας ασθενής μπαίνει στο νοσοκομείο μια μέρα πριν ανοίξουν οι κάλπες και προσπαθεί να πείσει τη διοίκηση να λειτουργήσει εκλογικό τμήμα μέσα στο νοσοκομείο.
Γερμανία: 8.000 φούρνοι συμμετέχουν στις ευρωεκλογές
Η γερμανική εταιρία Ambermedia χορήγησε σε 8.000 φούρνους όλης της χώρας χάρτινες σακούλες διακοσμημένες με την ευρωπαϊκή σημαία και την ημερομηνία των ευρωεκλογών. Οι φούρνοι θα είναι ανοιχτοί και την Κυριακή.
Διάσημοι Ούγγροι πέφτουν στη μάχη
Διασημότητες της Ουγγαρίας φορούν κουκούλες με τα αστέρια της Ε.Ε. και παίρνουν μέρος στην εκστρατεία #szavaznifogok Instagram ή προχωρούν σε προσωπικές αναρτήσεις ώστε να ενθαρρύνουν τους πολίτες να ψηφίσουν.
Δωρεάν μετακινήσεις στην Ιταλία
Η εταιρία λεωφορείων Flixbus προσφέρει δωρεάν εισιτήρια στους επιβάτες που από την Πέμπτη ως την Κυριακή (23-26 Μαΐου) θα μεταβούν στις περιφέρειές τους προκειμένου να ψηφίσουν, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας #flixtimeimvoting. Εκπτώσεις προσφέρουν σε όλα τα μέσα και άλλοι μεταφορείς, μεταξύ των οποίων η Alitalia, σιδηροδρομικές αλλά και ακτοπλοϊκές εταιρίες.
Λιθουανία: Οι ψηφοφόροι μαζεύουν pixels
Οι Λιθουανοί ενθαρρύνουν τη συμμετοχή μέσω ενός διαδικτυακού παιχνιδιού. Όσοι παίζουν στην πλατφόρμα εικονικής συλλογικής ζωγραφικής Vote4Art θα επιβραβευτούν για τη συμμετοχή τους στις ευρωεκλογές αποκτώντας περισσότερα pixels απ’ ό,τι συνήθως. Την πλατφόρμα δημιούργησαν τρεις νεαροί που κέρδισαν στο Hackathon, που οργάνωσαν στη χώρα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πολωνία: «Vote together»
Τη χιουμοριστική εκστρατεία «Vote together» υπέρ της συμμετοχής οργάνωσε ο φωτογράφος Βόλφγκανγκ Τίλμανς μαζί με γνωστούς Πολωνούς ηθοποιούς, συγγραφείς και δημοσιογράφους.
Πορτογαλία: «Οι δημοσιογράφοι ψηφίζουν»
Το συνδικάτο των δημοσιογράφων στην Πορτογαλία προωθεί αρκετές πρωτοβουλίες ενίσχυσης του δημοσίου διαλόγου για τις ευρωεκλογές. Σε μια σειρά από βίντεο με τίτλο «Οι δημοσιογράφοι ψηφίζουν», αναφέρουν τους λόγους για τους οποίους θα συμμετάσχουν στις ευρωεκλογές, καλώντας τους πολίτες να τους ακολουθήσουν (destavezeuvoto.eu).
Δωρεάν βόλτες με πατίνι: Και στην Ελλάδα
Η εταιρία σκούτερ Lime, σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θα προσφέρει δωρεάν βόλτες με τα ηλεκτρικά της σκούτερ σε όσους θέλουν να ψηφίσουν. Στις 26 Μαΐου, από τις 06:00 ως τις 21:00, σε Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία. Και στη χώρα μας.
Εσθονία: Πρωτοπόρα στην ψηφιακή διακυβέρνηση
Ήδη από τις 20 Μαΐου έχουν ψηφίσει ηλεκτρονικά 94.558 Εσθονοί πολίτες. Και η διαδικασία συνεχίζεται.
#VotreEurope στο γαλλικό ραδιόφωνο
Η γαλλική ραδιοφωνία οργανώνει ντιμπέιτ με τους επικεφαλής των ευρωψηφοδελτίων. Το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Παρίσι και το «Radio France» φιλοξενούν σήμερα Πέμπτη το event «Η Ευρώπη σας», στο πλαίσιο του οποίου 14 επικεφαλής εκλογικών λιστών θα έχουν από 15 λεπτά προκειμένου να απαντήσουν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων αλλά και πολιτών, μέσω του #VotreEurope.
Οι νέοι και τα κοινωνικά δίκτυα
Η επίσημη τηλεοπτική διαφήμιση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «Διάλεξε το μέλλον σου» έχει προβληθεί 1.600 φορές σε 79 μεγάλα κανάλια 25 κρατών-μελών. Το αρχικό φιλμάκι, διάρκειας 3 λεπτών, προβλήθηκε από τις 25 Απριλίου 130 εκατομμύρια φορές στα κοινωνικά δίκτυα. Το βίντεο «Stop Scrolling», που απευθύνεται σε ψηφοφόρους 18-24 ετών, συγκέντρωσε 8 εκατομμύρια προβολές τις πρώτες πέντε μέρες του διαδικτυακού ταξιδιού του.