koinwnia_b_1203.jpg

 

Ξεκίνησε ο διάλογος που αφορά στην προστασία της φύσης στο κέντρο της πόλης, με αφορμή τόσο την καταστροφή της σήραγγας που προστατεύει τον Ιλισό ποταμό από το τραμ που περνά από πάνω του όσο και τα στατιστικά στοιχεία του Economist Intelligence Unit που κατατάσσουν την Αθήνα μόλις στην 22η θέση στην Ευρώπη, στον κατάλογο που αφορά τη διαθεσιμότητα πρασίνου στον αστικό ιστό.

Στην αρχαιότητα, ο Ιλισός πρόσφερε μια ειδυλλιακή ποτάμια διαδρομή σκιασμένη από πεύκα, όπου κάποτε δίδασκε ο Σωκράτης. Τη δεκαετία του 1930, όμως, στο πλαίσιο της ραγδαίας οικιστικής ανάπτυξης της πόλης, ο ποταμός καλύφθηκε. Αργότερα κατασκευάστηκε και η γραμμή τραμ. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ανεπαρκής συντήρηση και οι κραδασμοί των τραμ προκάλεσαν ζημιές στη σήραγγα κάτω από τη γραμμή, με αποτέλεσμα από τον Οκτώβριο να έχει ανασταλεί η λειτουργία του τραμ στο τμήμα Νέος Κόσμος-Σύνταγμα. Αντί για το δαπανηρό έργο ενίσχυσης της σήραγγας και επισκευής της γραμμής, οι πολεοδόμοι εξετάζουν τη μεταφορά της σε άλλη διαδρομή ώστε να αποκαλυφθεί ο ποταμός. Έτσι, προτείνεται η δημιουργία πάρκου σε έκταση 1,5 χιλιομέτρου κατά μήκος της κοίτης.

«Η ανακατασκευή της γραμμής του τραμ θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή. Προτείνουμε να μην επισκευαστεί η σήραγγα, αλλά να αποκαλυφθεί το ποτάμι και να κατασκευαστεί πεζόδρομος από την Ακρόπολη μέχρι το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που θα διασχίζει την καρδιά της πόλης», δήλωσε η Κατερίνα Χριστοφοράκη, πολεοδόμος που πρωτοστατεί στη σχετική πρωτοβουλία. Η ιδέα αυτή μοιάζει στη σύλληψή της με το φημισμένο High Line της Νέας Υόρκης, ένα εξαιρετικά πετυχημένο γραμμικό πάρκο, κατά μήκος της ιστορικής εναέριας σιδηροδρομικής γραμμής στο West Side του Μανχάταν. Εξάλλου, η Αθήνα ξεχωρίζει από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις επειδή δεν έχει ποτάμι που τη διαρρέει, τουλάχιστον ορατό. «Στην πραγματικότητα έχουμε δύο, τον Ιλισό και τον Κηφισό, όμως έχουν καλυφθεί και είναι σχεδόν αόρατα», είπε η κα Χριστοφοράκη. Δεδομένου του ξηρού και θερμού κλίματος της Ελλάδας, βέβαια, κανείς από τους δύο ποταμούς δεν είναι μεγάλος. Δεν συγκρίνονται με τον Τάμεση ή τον Τίβερη.

Το σχέδιο έχει την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και των τοπικών αρχών, όμως η υλοποίησή του δεν θα είναι άμεση. Έχουν αρχίσει να εκπονούνται οι μελέτες σκοπιμότητας. «Μόλις έχουμε ανοίξει τον διάλογο. Πιστεύουμε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια δεκαετία. Θεωρούμε ότι είναι κάτι που θα αρέσει στους περισσότερους Αθηναίους», ανέφερε η κα Χριστοφοράκη.

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.