classic_fest6.JPG

Μεγάλο θέμα η σωστή αποκατάσταση κλασικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

Ξεκινάμε από το συναίσθημα! Πριν ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης, πρέπει να προηγηθεί η «ερωτική» σχέση του ιδιοκτήτη με το όχημα.  Αν δεν υπάρξει αυτή η «χημεία», όσα χρήματα και να διατεθούν, δεν θα βγει σωστό αποτέλεσμα.

Κάθε συλλέκτης φαντασιώνεται αντικείμενα ή οχήματα που του ξυπνούν μνήμες από την παιδική ή την εφηβική του ηλικία και επιθυμεί να τα αποκτήσει και να τα ζήσει.

Αφού λοιπόν ο συλλέκτης επιλέξει το όχημα που θέλει να αποκαταστήσει και να του δώσει ξανά ζωή, καλό είναι να προηγηθεί μία σωστή μελέτη, ώστε να κερδίσει χρόνο και χρήμα.

Η μελέτη πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω:

  • Eύρεση κατάλληλων συνεργείων – ανθρώπων να αναλάβουν τις εργασίες.
  • Ερευνα για τον εντοπισμό και την αγορά των ανταλλακτικών (κυρίως μέσω του διαδικτύου).
  • Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης κάποιων ανταλλακτικών ή κατάλληλων συνεργείων εύρεση των εναλλακτικών λύσεων που υπάρχουν.

Σημαντικό ρόλο στην αποκατάσταση της αρχικής μορφής ενός οχήματος παίζει η συχνή αναφορά στα βιβλία και τεχνικά εγχειρίδια του κατασκευαστή, αλλά και η καταγραφή βήμα βήμα κατά την αποσυναρμολόγηση του οχήματος με σημειώσεις, φωτογραφίες, ακόμα και βίντεο. Αυτό θα βοηθήσει στο τέλος κατά τη διάρκεια της συναρμολόγησης του οχήματος.

Στην αποκατάσταση κάθε οχήματος εμπλέκονται τα παρακάτω συνεργεία:

  • Φαναρτζής: Αναλαμβάνει την αποσυναρμολόγηση του οχήματος (και καλό είναι να κάνει ο ίδιος και τη συναρμολόγηση). Μετά την αποσυναρμολόγηση και την αμμοβολή (αν χρειάζεται) πρέπει να προβεί σε αντικατάσταση των σάπιων επιφανειών με σωστά μπαλώματα, αλλά και σωστό ίσιωμα των επιφανειών.
  • Μπογιατζής: Αφού προετοιμάσει σωστά τις επιφάνειες, προχωρά στη βαφή με βάση τα χαρακτηριστικά της εποχής (επιλογή χρώματος, τεχνική βαφής κ.λπ.).
  • Χρωμιατζής: Αναλαμβάνει την επινικέλωση των προφυλακτήρων ή άλλων επιφανειών νικελίου του οχήματος.
  • Μηχανικός: Κατεβάζει τηνμηχανή, καθώς και όλα τα μηχανικά μέρη, προκειμένου να τα αντικαταστήσει ή να τα ανακαινίσει. Αν χρειάζεται εσωτερική επισκευή η μηχανή ή το σασμάν, τότε προχωρά σε «επίπονες» διαδικασίες, αλλά απαραίτητες.
  • Ηλεκτρολόγος: Καλό είναι να αντικατασταθεί η πλεξούδα και όλα τα καλώδια με καινούρια για αποφυγή λειτουργικών μελλοντικών προβλημάτων. Θέλει μεγάλη προσοχή, ώστε να τηρηθούν τα εργοστασιακά πρότυπα.
  • Ταπετσέρης: Επειδή η εργασία αυτή είναι η πρώτη που φαίνεται, πρέπει να δώσουμε μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια και να κρατήσουμε το ύφος και χρώμα της εποχής.

classic festival 1

Διάφορες άλλες εργασίες, όπως τα ελαστικά, το ηχοσύστημα εποχής, τα αξεσουάρ εποχής, είναι τα τελευταία πράγματα. ώστε να έχουμε μία τελική όμορφη εικόνα.

Όπως θα διαβάσετε στην αποκατάσταση της Cadillac, καταφέραμε το ακατόρθωτο (που θα έλεγε και ο Καζαντζάκης), αφού, πέρα από τα χρήματα, τα συνεργεία, τα ανταλλακτικά, βάλαμε πολλή αγάπη και πάθος για να έχουμε ένα τέλειο αποτέλεσμα.

Σας εύχομαι να κάνετε καλή επιλογή στο όχημα και καλή δύναμη στην αποκατάστασή του.

Μιχάλης Ρασιδάκης,
Συλλέκτης

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ήταν Οκτώβρης του 2012 όταν εντελώς τυχαία πέρασα πίσω από το ξενοδοχείο Intercontinental στον Νέο Κόσμο και συναντήθηκα με τη ρόζ Cadillac για πρώτη φορά! Ήταν αυτό που λέμε «έρωτας με την πρώτη ματιά»! 

Για κάθε έρωτα πρέπει κανείς να κάνει μεγάλες θυσίες και ήμουν αποφασισμένος.                                

Μετά από έναν χρόνο καταφέραμε να την αποκτήσουμε και από εκείνη τη μέρα ξεκίνησε μία μεγάλη περιπέτεια, αφού ήταν εξαιρετικά δύσκολο project από πολλές πλευρές. Απουσίαζε το γνήσιο μοτέρ της (V8 – 6400 cc), η καρότσα ήταν σε κατάσταση προχωρημένης οξείδωσης και είχε και αρκετές ελλείψεις.                                                            

Το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης, όπου έγινε η αποσυναρμολόγηση, η αμμοβολή, το ξεσάπισμα, τα μπαλώματα σε όλη την καρότσα και η χρωμίωση των νίκελ.

Οι εργασίες αυτές κράτησαν πάνω από έναν χρόνο. Παράλληλα, μετά από έρευνα, εντοπίσαμε το αυθεντικό μοτέρ και το σασμάν στην Αμερική και προχωρήσαμε στην πλήρη ανακατασκευή τους σε ειδικευμένο συνεργείο στα Χανιά.

Παραγγείλαμε όλα τα ανταλλακτικά ολοκαίνουρια και γνήσια από την Αμερική. Αφού προετοιμάστηκαν σωστά όλες οι επιφάνειες, έγινε η βαφή με αμερικανικά χρώματα PPG (Ferrari Red 350) στο συνεργείο Dukes Racing στην Πτολεμαΐδα.

Στη συνέχεια έγινε η συναρμολόγηση σε όλα τα επίπεδα με το σασί και την καρότσα. Μπήκε το μοτέρ και το σασμάν, τοποθετήθηκαν καινούρια μηχανικά μέρη: αμορτισέρ, ελατήρια, μπροστινό σύστημα, σινεμπλόκ, εξάτμιση, κεντρικός άξονας, ρεζερβουάρ, σωληνώσεις  φρένων και βενζίνης, καρμπιρατέρ, ψυγείο, φρένα κ.λπ.

Τοποθετήθηκε καινούρια ηλεκτρική εγκατάσταση (πλεξούδα),  επισκευάστηκαν το αυθεντικό δυναμό, η μίζα, το μοτέρ παραθύρων και τοποθετήσαμε καινούριο παρμπρίζ και ελαστικά. 

Κατασκευάστηκε το σαλόνι, οι ταμπλάδες και τοποθετήθηκε καινούρια μοκέτα και κουκούλα/τέντα.                                .

Το project ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο 2017 και ξεπέρασε τον αρχικό μας προϋπολογισμό, αφού πλησίασε τις 65.000 ευρώ.   

Οφείλω ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στα 14 άτομα και στα συνεργεία που βοήθησαν στην αποκατάσταση της Cadillac μας τα 5 χρόνια που διήρκεσαν οι εργασίες.

Μιχάλης Ρασιδάκης,
Hράκλειο Κρήτης, τηλ.: 697.04.46.565
Ιδιοκτήτης της Cadillac «Eldorado»
Εκδότης του περιοδικού «Classic Century» - ClassicCentury.gr
Διοργανωτής εκθέσεων κλασικών οχημάτων - ClassicFestival.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn