SM1.jpg

Η δύναμη της εικόνας έχει πάρει τα τελευταία χρόνια τεράστιες διαστάσεις όχι απλώς με την ύπαρξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Μ.Κ.Δ.), αλλά με την εξέλιξη αυτών ως προς τις δυνατότητες που μας δίνουν να παρουσιάζουμε την εικόνα μας, τις απόψεις μας και τη διαφορετικότητά μας σε ένα απίστευτα μεγάλο κοινό.

Μερικές από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες Μ.Κ.Δ., όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram, το LinkedIn, μας δίνουν διαφορετικές δυνατότητες το καθένα, αλλά έχουν όλα ένα κοινό σημείο. Επενδύουν τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ στη δημιουργία και στη διανομή βίντεο από τους χρήστες.

Το βίντεο έχει τη μεγαλύτερη αύξηση από όλα τα άλλα είδη περιεχομένου και έχει γίνει για πολλούς πλέον ο ιδανικός τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας στα Μ.Κ.Δ. με το κοινό τους. Αυτή η δυνατότητα να μπορεί κάποιος εύκολα και γρήγορα να δημιουργεί και να αναρτά τα βίντεό του στα Μ.Κ.Δ. έχει δημιουργήσει μία νέα γενιά από vloggers και influencers.

Οι vloggers και οι influencers εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες αυτές από ένα ή και περισσότερα Μ.Κ.Δ. για να ενδυναμώσουν τόσο την εικόνα τους, αλλά και να μεγαλώσουν το κοινό τους ακόμη περισσότερο. Οι επιλογές αυτές για δημιουργία και διανομή περιεχομένου τούς έχει επιτρέψει να αυξήσουν σημαντικά και τα έσοδά τους. 

Αυτό φυσικά έχει δώσει και αρκετό χώρο για κάποιον να είναι ακόμα πιο δημιουργικός και διαδραστικός στην επικοινωνία του. Ειδικά με τη μορφή των lives στα Μ.Κ.Δ., όπου μπορείς σε ζωντανή σύνδεση να έχεις μία διαδραστική επικοινωνία, κάποιος μπορεί πλέον να χτίσει την εικόνα που ο ίδιος επιθυμεί και να αναδείξει τα στοιχεία του εαυτού του ή της δουλειάς του όσο καλύτερα γίνεται. 

Η δύναμη της εικόνας όμως δεν συναρτάται μόνο από τα βίντεο, αλλά και από άλλα στοιχεία που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει, όπως φωτογραφίες, κείμενα, άρθρα κ.λπ.

Το περιεχόμενο που μοιραζόμαστε με φίλους και γνωστούς είναι εξίσου σημαντικό όσο και ο τρόπος που το διανέμουμε. Τα Μ.Κ.Δ. λοιπόν διευρύνουν τις δυνατότητες που μας παρέχουν σε μία προσπάθειά τους να μας κάνουν να ερχόμαστε ακόμα ευκολότερα σε επαφή με άλλους και φυσικά να περνάμε ποιοτικότερο χρόνο μέσα στα δίκτυά τους.

Ένα σημαντικό θέμα της σημερινής αγοράς εργασίας είναι και η εικόνα που εκπέμπουμε προς τους άλλους (νυν και μελλοντικούς εργοδότες, συναδέλφους, συνεργάτες, φίλους) όχι απλώς με το προσωπικό μας branding, αλλά με τη χρήση των δυνατοτήτων που μας δίνουν τα Μ.Κ.Δ., όπως αναφέραμε πιο πάνω.

Για να το κάνουμε ξεκάθαρο, φανταστείτε τη διαφορά που μπορεί να κάνει σε σας η ανάρτηση απλών φωτογραφιών με μικρό κείμενο έναντι της δυναμικής του βίντεο, που μπορεί να εκτοξεύσει τη δημοτικότητα, την αναγνωρισιμότητά σας σε άλλα επίπεδα.

Με τη δύναμη του βίντεο μπορεί κάποιος να δει και να μάθει πολύ περισσότερα για εσάς παρά με οποιαδήποτε άλλη μορφή περιεχομένου.  Ίσως ένα από τα σημαντικότερα είναι οι επικοινωνιακές ικανότητές σας, που στη σημερινή αγορά εργασίας είναι μία απο τις πρώτες και σημαντικότερες δεξιότητες.

Αν και η ομιλία σε κοινό είναι η μεγαλύτερη φοβία παγκοσμίως, είναι ταυτόχρονα και μία σημαντικότατη δεξιότητα για επικοινωνία με άλλους. Φανταστείτε λοιπόν εάν ξεπεράσετε αυτή τη φοβία και εκμεταλλευτείτε τη δύναμη του βίντεο στα Μ.Κ.Δ. για να προβληθείτε. Η εικόνα σας με την πάροδο του χρόνου θα ενδυναμωθεί και θα εκτοξευτεί σε επίπεδα που δεν θα πιστεύετε κι εσείς οι ίδιοι.  

Εαν δεν το έχετε μέχρι στιγμής δοκιμάσει, μπορείτε να κάνετε τα εξής:

  • Σκεφτείτε το περιεχόμενο που θέλετε να μοιραστείτε με άλλους σχετικά με την εργασία ή το χόμπι σας και ξεκινάτε ένα live βίντεο στο Facebook ή στο Instagram.
  • Δείτε πόσοι από τους φίλους σας θα συμμετάσχουν και αξιολογήστε την αντίδρασή τους.
  • Δείτε τα θετικά και τα αρνητικά και δοκιμάστε ξανά με καλύτερες προϋποθέσεις αυτή τη φορά.

Εάν ψάχνετε λοιπόν πώς να κάνετε το επόμενο βήμα, να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να δυναμώσετε την εικόνα σας ακόμα περισσότερο, τότε εκμεταλλευτείτε όλες αυτές τις δυνατότητες που σας δίνουν πλέον τα Μ.Κ.Δ. και προσπαθήστε να είστε συνεχώς ενημερωμένοι για την εξέλιξή τους.

Σε πρακτικό επίπεδο, για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε στον μέγιστο βαθμό τα εργαλεία αυτά, θα πρέπει:

  • Να γνωρίσουμε και να ξεκινήσουμε να χρησιμοποιούμε τις δυνατότητες του κάθε Μ.Κ.Δ.
  • Να αποφασίσουμε σε ποια μορφή θα είναι το περιεχόμενό μας.
  • Να αποφασίσουμε σε τι ποσοστό θα χρησιμοποιούμε την κάθε μορφή περιεχομένου που θα δημιουργούμε και θα μοιραζόμαστε (π.χ. βίντεο 50%, άρθρα 30%, φωτογραφίες 20%).

Εάν συνδυάσουμε σωστά τους 3 παράγοντες πιο πάνω, τότε θα έχουμε δώσει κατεύθυνση και νόημα στις ενέργειές μας ώστε να ενδυναμώσουμε την εικόνα μας στο μέγιστο.

Καταληκτικά, η ποικιλία στη δημιουργία και στη διανομή περιεχομένου έχει πολλαπλά οφέλη για εσάς. Το όνομά σας και η ειδικότητά σας θα είναι πολύ πιο αναγνωρίσιμα και προσβάσιμα. Απλώς δοκιμάστε να ψάξετε το όνομά σας σήμερα σε μία μηχανή αναζήτησης και επαναλάβετε το ίδιο 6 μήνες και 1 χρόνο μετά. Επίσης συγκρίνετε το δίκτυο των γνωριμιών σας τόσο σε μέγεθος, αλλά και σε ποιότητα στο ίδιο χρονικό διάστημα. Τα αποτελέσματα θα σας εκπλήξουν.

 

Πόλυς Ξιναρής,
Σύμβουλος στρατηγικής μέσων κοινωνικής δικτύωσης & ψηφιακού μάρκετινγκ

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn