Έχουμε μπει για τα καλά σε μια ψηφιακή εποχή.
Αυτό σημαίνει πως χρειάζονται νέες δεξιότητες προκειμένου να βρούμε εργασία ή να αναπτύξουμε την ήδη υπάρχουσα.
Όταν μιλώ για ψηφιακές δεξιότητες, εννοώ πραγματικά χρήσιμες ικανότητες, που κάποιος εργοδότης ή συνεργάτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει για αυτές.
Σε καμία περίπτωση σήμερα εν έτει 2022 δεν θεωρώ ψηφιακές δεξιότητες το να έχω παρακολουθήσει σεμινάρια MS Office (Word, Excel, PowerPoint κτλ.) ή τα δωρεάν training των Google, Facebook, YouTube κτλ.
Δεν λέω, χρειάζονται κι αυτά, απλώς είναι «τεχνικά» σεμινάρια.
Δηλαδή σου μαθαίνουν πώς λειτουργεί μια πλατφόρμα κι όχι πώς θα χρησιμοποιήσεις την πλατφόρμα αυτή για να βγάλεις χρήματα.
Πραγματικά δεν έχει κανένα νόημα να γνωρίζω όλες τις συναρτήσεις που μπορώ να βάλω στα κελιά ενός Excel!
Το ζουμί είναι αλλού.
Θα αναφέρω τις 8 σημαντικότερες δεξιότητες, κατά την προσωπική μου εκτίμηση, που συν τοις άλλοις πολύ δύσκολα θα αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη.
- Copywriting
H κειμενογράφηση ήταν, είναι και θα είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία.
Ένα καλό κείμενο μπορεί να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη ενός προϊόντος.
Να αγγίξει το συναίσθημα του αναγνώστη.
Να λύσει απορίες ή να «προλάβει» πιθανές αντιρρήσεις.
- Funnel building
Το να αντιλαμβάνεται κάποιος «το ταξίδι του πελάτη» από τη στιγμή που θα γνωρίσει το brand μας μέχρι τη στιγμή που θα αγοράσει είναι ζωτικής σημασίας.
Η σωστή καταγραφή όλων των βημάτων αυτού του ταξιδιού και η βελτιστοποίηση της εμπειρίας (αυτό που λέμε customer experience) σε κάθε βήμα ξεχωριστά είναι μια αξιοζήλευτη δεξιότητα.
- Coding
Όσο περνάνε τα χρόνια, υπάρχει όλο και μεγαλύτερη ζήτηση για εφαρμογές, προγράμματα, αυτοματοποιημένες διαδικασίες και αρμονική ενσωμάτωση όλων αυτών μεταξύ τους.
- Content creation
Το ψηφιακό περιεχόμενο έχει κατακλύσει το internet.
Εικόνες, βίντεο, άρθρα σε blog, infographics, e-books, δημοσιεύσεις στα social media κ.ά.
Σε συνδυασμό με το copywriting, είναι ένα δυνατό εργαλείο που μας δίνει τη δυνατότητα να συνδεθούμε με το κοινό μας, να επικοινωνήσουμε το μήνυμά μας ή να πουλήσουμε τα προϊόντα μας.
- Branding
Πολλοί πιστεύουν –λανθασμένα– ότι branding είναι να φτιάξω ένα λογότυπο και να διαλέξω μια παλέτα χρωμάτων για το site μου, την κάρτα μου και τα επαγγελματικά μου έντυπα.
Το branding είναι η διαδικασία δημιουργίας μιας ισχυρής, θετικής αντίληψης της εταιρίας και των προϊόντων ή των υπηρεσιών της, συνδυάζοντας στοιχεία όπως το λογότυπο, το design, την ποιότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών, το όραμα και την αποστολή, τις αξίες που πρεσβεύει και όλα αυτά να επικοινωνούνται με συνέπεια και διάρκεια μέσα από όλα τα κανάλια marketing που είναι διαθέσιμα.
Καταλαβαίνουμε από τον ορισμό ότι το χτίσιμο του brand μιας εταιρίας με αποτελεσματικό τρόπο είναι μια δεξιότητα που λίγοι έχουν!
- Writing e-mails
Μπορεί να φαίνεται αστείο αλλά πραγματικά πολλοί λίγοι άνθρωποι γράφουν «καλά» e-mail.
Φυσικά δεν εννοούμε το να απαντήσουμε σε ένα εισερχόμενο μήνυμα ή να συντάξουμε ένα απλό e-mail κειμένου (που κι αυτό πολλές φορές λάθος το κάνουμε).
Το e-mail marketing και η δυνατότητα που έχουμε μέσω αυτού να χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης, να παίρνουμε feedback και να προωθούμε προϊόντα και υπηρεσίες είναι πραγματική τέχνη.
- Social media growth
Τα social media είναι απλά.
Αυτή τους η απλότητα αλλά και η δυνατότητα πρόσβασης σε όλους είναι οι λόγοι που καθιστούν την ανάπτυξη μιας social media προβολής μια δύσκολη υπόθεση.
Χρειάζονται εξαιρετικές δεξιότητες για να αναπτυχθεί κάποιος μέσα στον ωκεανό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
- Graphic design
Μαζί με την ψηφιακή εποχή ήρθε και η «έκρηξη» της εικόνας.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί με εικόνες και λαμβάνει μηνύματα πολύ πιο γρήγορα με αυτό τον τρόπο.
Άλλωστε δεν λέμε «Μία εικόνα χίλιες λέξεις»;
Οι ποιοτικές εικόνες και τα γραφικά, πέρα από την αισθητική, αξιολογούνται από τις πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης, κι ανάλογα με τη βαθμολογία προωθούνται λιγότερο ή περισσότερο.
Αν έχεις κάποια ή κάποιες από αυτές τις δεξιότητες είσαι σε πολύ καλό δρόμο.
Αν πάλι όχι, ποτέ δεν είναι αργά να αρχίσεις να επενδύεις σε αυτές.
Το σίγουρο είναι πως ένας άνθρωπος με τις παραπάνω δεξιότητες δύσκολα μπορεί να αντικατασταθεί είτε από έναν άλλο άνθρωπο είτε από την τεχνητή νοημοσύνη (τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον).
Αν δεν με πιστεύεις:
- Πήγαινε στo willrobotstakemyjob και αναζήτησε τις 8 δεξιότητες που αναφέρω.
- Δες ποια είναι η πιθανότητα αυτοματισμού αυτής της δεξιότητας.
- Σύγκρινέ τη με κάποιο άλλο επάγγελμα ή δεξιότητα και δες τα αποτελέσματα.
Είμαι σίγουρος ότι θα εκπλαγείς και θα με δικαιώσεις!
Αλέξανδρος Γκαγκαλνάς
Sales & Business Coach
www.gagalnas.eu