polites.jpg

Στέλεχος πωλήσεων: Ο Σεπτέμβρης δεν είναι μόνο ο μήνας κατά τον οποίο αρχίζει το φθινόπωρο ή ανοίγουν τα σχολεία. Είναι και ο μήνας κατά τον οποίο πολλές εταιρίες ξεκινούν μια καινούργια σεζόν ή κάνουν τον ανασχεδιασμό τους για την εκπλήρωση των στόχων τους. Στο πλαίσιο αυτό πολλές εταιρίες αναθεωρούν στρατηγικές και στελεχώνουν τα τμήματά τους με νέο ανθρώπινο δυναμικό. Ένα από τα τμήματα που συχνά χρειάζεται νέα και ικανά στελέχη είναι το εμπορικό τμήμα.

Κάποια από τα προσόντα και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι για τη θέση του στελέχους πωλήσεων είναι η ευχάριστη και ευγενική προσωπικότητα για να μπορέσουν να προσεγγίσουν τους δυνητικούς πελάτες τους.

Η άριστη χρήση της γλώσσας στον προφορικό και στον γραπτό λόγο είναι απαραίτητο στοιχείο για να κάνεις μια πετυχημένη καριέρα στον δύσκολο κλάδο των πωλήσεων. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τα προγράμματα του Office είναι απολύτως απαραίτητα, όπως και η γνώση αγγλικών.

Η διάθεση για επικοινωνία παίζει σημαντικό ρόλο, αφού ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του χρόνου σας θα καταναλώνεται στο να εντοπίζετε και να κλείνετε τα ραντεβού σας (είτε τηλεφωνικά είτε με ηλεκτρονικά μέσα) για την παρουσίαση των αγαθών ή των υπηρεσιών που παράγει η επιχείρηση.

Μια σωστή και περιποιημένη εξωτερική εμφάνιση θα διαμορφώσει θετική άποψη στον υπεύθυνο αξιολόγησης προσωπικού, αφού θα μπορέσει να δει και να κρίνει το προσωπικό σας στιλ και να καταλάβει αν αυτό θα ταίριαζε με την εικόνα των πωλητών της εταιρίας του.

Ένα στέλεχος πωλήσεων πρέπει να έχει και προσωπικές δεξιότητες, όπως είναι η οργάνωση, η μεθοδικότητα, η ευελιξία, η ικανότητα διαπραγμάτευσης, η υπομονή και η επιμονή (με μέτρο).

Τα καθήκοντα της θέσης του πωλητή σε έναν οργανισμό είναι η σωστή προσέγγιση του υποψήφιου πελάτη, η σωστή προετοιμασία της παρουσίασης του αγαθού ή της υπηρεσίας που παράγει η εταιρία, η άριστη γνώση αυτού/αυτής, καθώς και όλων των τεχνικών προδιαγραφών αυτού/αυτής.

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι πωλητές πρέπει να εκτελούν, εκτός από την παραγγελιοληψία, και την παράδοση των προϊόντων, αλλά και την είσπραξη του αντιτίμου της πώλησης. Σε αρκετές περιπτώσεις ο πωλητής πρέπει να κάνει ταξίδια για την εξυπηρέτηση πελατών που βρίσκονται εκτός της περιφέρειάς του ή ακόμα και στο εξωτερικό.

Για το τέλος θα αφήσω την προϋπηρεσία, αφού μπορεί να είναι σε μερικές περιπτώσεις απαραίτητη, αλλά το εύρος της εκτιμάται ανάλογα με το τι εμπορεύεται η επιχείρηση.

Οι θέσεις εργασίας που είναι ανοιχτές αυτή τη χρονική περίοδο στην ιστοσελίδα skywalker.gr ξεπερνούν τις 860, με την πλειονότητά τους να είναι στην Αττική (522), στην Κεντρική Μακεδονία έχουν δημοσιευτεί προς κάλυψη 143 θέσεις και οι υπόλοιπες είναι διασκορπισμένες στην υπόλοιπη Ελλάδα (κυρίως σε Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο και Τρίπολη).

Η στελέχωση του τμήματος πωλήσεων απαιτεί πολύ χρόνο και εκτενή και συνεχόμενη εκπαίδευση και για τα νέα προϊόντα που ενδεχομένως εισάγει η επιχείρηση στην αγορά. Έτσι η επιχείρηση βασίζει πολλά στο εμπορικό τμήμα της προκειμένου να μπορέσει να διεισδύσει, να σταθεροποιηθεί και, ει δυνατόν, να κυριαρχήσει στην αγορά και να καταλάβει το μερίδιο που της αναλογεί σύμφωνα και με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό.

Σωτήρης Χατζηιωαννίδης,
Εμπορικός διευθυντής-Skywalker.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn