×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 727
logistics.jpg

Υπάλληλος αποθήκης: Ένας εργάτης με πτυχίο;

Οι υπάλληλοι αποθήκης έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ, ειδικά μετά τη λήξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου και τη βιομηχανική επανάσταση που συντελέστηκε στη χώρα μας κυρίως μετά τις αρχές του 1960. Στις μέρες μας όλες οι βιομηχανικές μονάδες, αλλά και οι περισσότερες εταιρίες, που είτε εμπορεύονται απευθείας προς τους καταναλωτές είτε είναι ο μεταπωλητής, έχουν ανάγκη τις υπηρεσίες του αποθηκάριου. Δεν συζητάμε ότι οι εταιρίες μεταφορών ή αγγλιστί «logistics» είναι κατεξοχήν οι οργανισμοί που έχουν τέτοιες θέσεις εργασίας.

Πριν ξεκινήσουμε να αναλύουμε τα προσόντα, θα κάνουμε μία αναφορά στις θέσεις εργασίας που είναι ανοικτές αυτή τη στιγμή μέσα στις σελίδες του «Στέντορα», αλλά που μπορούμε να τις βρούμε και στο skywalker.gr, από όπου παίρνουμε και τα δημογραφικά στοιχεία. Περίπου 100 θέσεις εργασίας είναι ανοικτές, ενώ το τελευταίο εξάμηνο δημοσιεύτηκαν πάνω από 760 αγγελίες. Οι περιοχές όπου είναι κατανεμημένες οι θέσεις εργασίας είναι 60 στην Αττική, 13 στην Κεντρική Μακεδονία, 9 στα νησιά του Αιγαίου, συμπεριλαμβανομένης και της Κρήτης (1 θέση εργασίας), 4 στα νησιά του Ιονίου, 4 θέσεις αφορούν σε εργασία στο εξωτερικό (Αγγλία), οι δε εναπομείνασες 8 θέσεις είναι διασκορπισμένες στην υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα.

Η θέση του υπαλλήλου αποθήκης στα αρχικά της στάδια γινόταν εξ ολοκλήρου με τα χέρια και η διαχείρισή της σε απλές κόλλες χαρτιού. Αυτό με τα χρόνια και την τεχνολογική εξέλιξη άλλαζε συνέχεια και έφτασε στις μέρες μας, όπου πλέον η καταγραφή και η διαχείριση των υλικών της αποθήκης γίνεται μέσα από τους υπολογιστές και η τακτοποίηση και η τοποθέτησή τους με τη βοήθεια ανυψωτικών μηχανημάτων (κλαρκ).

Όπως γίνεται αντιληπτό, η θέση μπορεί να μην απαιτεί κάποιο πτυχίο από τα ανώτερα ή ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά έχει προσόντα και ικανότητες που πρέπει να έχει κάποιος για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της θέσης.

Η προϋπηρεσία κυμαίνεται μεταξύ 1-3 ετών ανάλογα με το αντικείμενο της εταιρίας.

Η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή είναι απαραίτητη και, αν γνωρίζετε και προγράμματα διαχείρισης αποθήκης (picking ή packaging ή ERP) ή και MS Office, τότε θα έχετε επιπλέον ένα προσόν για την κάλυψη της θέσης.

Η γνώση αγγλικών θεωρείται πλέον για όλα τα επαγγέλματα απαραίτητη.

Η ηλικία δεν παίζει κάποιο ιδιαίτερο ρόλο, αν και η αλήθεια είναι ότι οι εταιρίες ζητάνε άτομα μέχρι 45 ετών και κατ’ εξαίρεση μπορεί να προσλάβουν και μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους.

Το δίπλωμα οδήγησης είναι αναγκαίο και, αν υπάρχει και επαγγελματικό, τότε είναι ακόμα καλύτερα, ενώ, αν υπάρχει και άδεια κλαρκ, τότε θα έχετε πλεονέκτημα για την κάλυψη της θέσης εργασίας.

Σαν προσόν το μεγαλύτερο ποσοστό των οργανισμών θέτει την εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων, μιας και η θέση αναφέρεται κυρίως σε άρρενες.

Δεν είναι όμως τα τυπικά προσόντα αυτά που θα κάνουν τη διαφορά στο συγκεκριμένο επάγγελμα, αλλά οι δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά που έχει αποκτήσει ο κάθε υποψήφιος. Η θέση απαιτεί να διαθέτετε ικανότητα οργάνωσης, να είστε μεθοδικοί, συνεπείς, να έχετε πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, να είστε τακτικοί και να τηρείτε τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.

Οι εργασίες που καλείται να κάνει ένας υπάλληλος αποθήκης είναι η φυσική και η ηλεκτρονική παρακολούθηση των αγαθών που διακινεί  η επιχείρηση, η σωστή οργάνωση και η λειτουργία της αποθήκης, η τροφοδοσία της παραγωγής με πρώτες ύλες, η προετοιμασία και ο έλεγχος των παραγγελιών, η προετοιμασία των αιτήσεων αγοράς αγαθών και η παραλαβή τους, η ασφαλής φόρτωση και εκφόρτωση των προϊόντων.

Η θέση μπορεί να φαίνεται «ασήμαντη», να μην χρειάζεται πτυχία, αλλά είναι πολύ σημαντική για τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία της κάθε επιχείρησης.

Σωτήρης Χατζηιωαννίδης,
Εμπορικός διευθυντής – Skywalker.gr

 

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn