deksiotites1.jpg

 

Η ιδέα τού να «διαφημίσεις» τον εαυτό σου κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης εργασίας μπορεί να σου προκαλεί ιδιαίτερο άγχος, εκτός κι αν έχεις αποκτήσει κάποια εμπειρία στον τομέα των πωλήσεων. Μαθαίνοντας να προωθείς τον εαυτό σου με πειστικό τρόπο, χωρίς να δείχνεις αλαζονεία ή μεγάλη αγωνία για εύρεση εργασίας, κατακτάς στην ουσία το νόημα της συνέντευξης εργασίας. Το καλό είναι ότι μπορείς εύκολα και χωρίς μεγάλη προσπάθεια να μάθεις πώς να μιλάς για τον εαυτό σου με αυτοπεποίθηση – και ειδικότερα για τις δεξιότητες, τις γνώσεις και τις επαγγελματικές σου επιτυχίες. Χρησιμοποίησε τις παρακάτω συμβουλές για να αναδείξεις με τον κατάλληλο τρόπο το ταλέντο σου κι έτσι να έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να ολοκληρώσεις τη διαδικασία αξιολόγησής σου με μια προσφορά εργασίας. 

Διερεύνησε το ύφος και την κουλτούρα της εταιρίας

Πολλοί υπεύθυνοι προσλήψεων διαμορφώνουν την πρώτη τους εντύπωση για τον υποψήφιο με βάση το τι φοράει. Ισχύει σε μεγάλο βαθμό ότι η κατάλληλη ενδυματολογική επιλογή για μια συνέντευξη εργασίας εξαρτάται από το ύφος και την κουλτούρα της εταιρίας. Είναι καλό να πετύχεις μια επαγγελματική εμφάνιση που θα είναι μια βαθμίδα παραπάνω απ’ αυτήν των εργαζομένων της εταιρίας. 

Επιπλέον, χρειάζεται να προβάλεις την αυτοπεποίθησή σου με φυσικό τρόπο. Σε αυτό θα συμβάλει πολύ η γλώσσα του σώματός σου, δηλαδή οι μη λεκτικές σου κινήσεις – ιδιαίτερα η οπτική σου επαφή, οι κινήσεις των χεριών σου, η στάση του σώματός σου, ο τόνος της φωνής σου. Όλα αυτά παίζουν τον ρόλο τους στην προσπάθειά σου να εντυπωσιάσεις το άτομο που έχεις απέναντί σου. 

Προσάρμοσε κατάλληλα την παρουσίαση του εαυτού σου 

Είναι πολύ χρήσιμο να έχεις προετοιμάσει μια ομιλία 30-60 δευτερολέπτων πριν τη συνέντευξη, την οποία όμως φρόντισε να προσαρμόσεις στη θέση εργασίας για την οποία καλείσαι. Δεν θα πρέπει να δημιουργείς μια ομιλία για τον εαυτό σου που θα είναι κοινή για κάθε ακροατήριο. Θα πρέπει να αναφέρεσαι στα καίρια θέματα της εταιρίας, αφού στόχος σου είναι να πλασάρεις τον εαυτό σου ως λύση στις ανάγκες της. 

Διάβασε προσεκτικά την αγγελία εργασίας προκειμένου να εκτιμήσεις τις ανάγκες της εταιρίας και τις απαιτήσεις της θέσης. Επισκέψου την ιστοσελίδα της εταιρίας, καθώς και τις σελίδες που διαθέτει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μελέτησε τον σκοπό και το όραμα που επικοινωνεί, τα πρόσφατα δελτία τύπου της και τις όποιες πρωτοβουλίες αναλαμβάνουν τα μέλη της. Στη συνέχεια, προσάρμοσε κατάλληλα τον λόγο σου. 

Διηγήσου αξιόλογα περιστατικά του παρελθόντος 

Ανεξάρτητα από τον κλάδο απασχόλησης, είναι αναμενόμενο ότι σε μια συνέντευξη εργασίας θα σου απευθύνουν συμπεριφορικές ερωτήσεις. Βασική πτυχή τους είναι η χρήση παραδειγμάτων που αφορούν την προηγούμενη εργασιακή σου εμπειρία – για παράδειγμα: «Αναφέρετε ένα περιστατικό όπου βίωσατε μια αποτυχία» ή «Αναφέρετε ένα περιστατικό όπου είχατε να αντιμετωπίσετε μια δύσκολη περίπτωση συναδέλφου». Αυτά είναι σημεία μιας συνέντευξης στα οποία δυστυχώς πολλοί υποψήφιοι δυσκολεύονται να απαντήσουν. Αρκετοί μπορεί να εξιστορήσουν κατάλληλα παραδείγματα, ωστόσο δεν συμπεριλαμβάνουν όλοι στα λόγια τους την επίδραση που είχε αυτό το περιστατικό στους ίδιους, στους άλλους εμπλεκόμενους και στην εταιρία. Μην ξεχνάς, συνεπώς, όταν απαντάς σε τέτοιες ερωτήσεις, να αναφέρεις τα αποτελέσματα των δράσεών σου. 

Για να δημιουργήσεις μια ιστορία με απήχηση και να τονίσεις τη συμβολή σου, καλό είναι να αξιοποιήσεις το feedback που έλαβες: Χρησιμοποίησε πραγματικούς διαλόγους σχετικά με το πώς αντέδρασαν οι άλλοι στις λύσεις που έδωσες και πώς αυτές επηρέασαν την επιχείρηση. Ανάφερε τυχόν βραβεύσεις σου ή περίγραψε την προβολή που κέρδισες. Μίλησε για το ότι εξακολουθεί να σε αναφέρει ο προηγούμενος εργοδότης σου όταν συζητά αυτό το πρότζεκτ με τους συναδέλφους του, καθώς και για την εξέλιξη του πρότζεκτ μετά από χρόνια. 

Κάνε «μοναδικές» ερωτήσεις

Το μυστικό για να ξεχωρίσεις από τους άλλους υποψηφίους που έχουν επιλεγεί για συνέντευξη για την ίδια θέση εργασίας είναι απλό: Κάνε «καλές» ερωτήσεις, που έχουν αξία. Με τις ιδιαίτερες και αξιόλογες ερωτήσεις σου θα δώσεις την εντύπωση ενός επίμονου «ερευνητή», που διαθέτει εμπεριστατωμένες απόψεις. Βεβαιώσου ότι τουλάχιστον μία από τις ερωτήσεις σου εκφράζει ενδιαφέρον για τρέχοντα πρότζεκτ της εταιρίας και ακολούθως διακριτικά κάνε λόγο για τη συμβολή σου. Μπορείς, για παράδειγμα, να απευθύνεις την ερώτηση: «Θα έχει το καινούριο σας προϊόν τις x δυνατότητες ή χαρακτηριστικά;». Αμέσως μετά την απάντηση που θα λάβεις, μπορείς να συνεχίσεις αναφέροντας κάτι δημιουργικό που έχεις σκεφτεί πάνω στο θέμα.

Μίλησε για τις επιτυχίες σου με αριθμούς

Όπως είναι γνωστό, οι αριθμοί κάνουν τη διαφορά. Γι' αυτό, είναι σημαντικό να τους χρησιμοποιείς όσο μπορείς όταν περιγράφεις τις επιδόσεις σου. Επομένως, αντί να πεις «Ολοκλήρωσα ένα επιτυχημένο πρότζεκτ», πες: «Το πρότζεκτ μου συνέβαλε σε μείωση κόστους 25% και έφερε στην ομάδα μου 5 νέους μεγάλους πελάτες». Επιπλέον, απόφυγε τη χρήση συνηθισμένων χαρακτηρισμών όπως «ομαδικός», «φιλόδοξος» ή «σκληρά εργαζόμενος». Εναλλακτικά, υποστήριξε τους ισχυρισμούς σου με σχετικά παραδείγματα από το παρελθόν τα οποία αποδεικνύουν ότι έχεις χρησιμοποιήσει τις δεξιότητές σου επιτυχώς. 

Αν δεν έχεις το θάρρος να μιλάς για τον εαυτό σου, μια συνέντευξη εργασίας μπορεί να σου φανεί αγχωτική. Ποιο είναι το κλειδί για να βρεις τον ρυθμό σου; Η εξάσκηση. Καλή επιτυχία στην επόμενη συνέντευξή σου!

 

Δωροθέα Χάδου,

Μarketing assistant της Randstad Hellas

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn