koinwnia-b_0706.jpg

 

Την έλλειψη επίσημων στατιστικών στοιχείων σχετικά με τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που παρέχει στο λιανικό εμπόριο η τουριστική δραστηριότητα αναμένεται να καλύψει δράση του ΕΣΠΑ που θα εκτελέσει η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Εξάλλου, τα τελευταία χρόνια καταγράφεται ραγδαία ανάπτυξη του μαζικού τουρισμού στη χώρα, της «ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας», και εύλογα δημιουργούνται συσχετίσεις με άλλους κλάδους, αποφέροντας σημαντικά πολλαπλασιαστικά και διακλαδικά οφέλη. Ο τρόπος και ο βαθμός ανάπτυξης του τουρισμού επηρεάζουν τον τομέα του εμπορίου, παράγοντας εξαιρετικά κομβικός ως προς τη χάραξη κατάλληλων εθνικών πολιτικών και επιχειρηματικών στρατηγικών που θα συμβάλουν στην αύξηση των παραπάνω οφελών, ιδιαίτερα με στόχο την ανάπτυξη των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας συνολικά.

Η σχέση μεταξύ του κύκλου εργασιών στον τουρισμό και το εμπόριο δεν έχει μελετηθεί ενδελεχώς, και συνεπώς δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως. Η ανεπάρκεια των διαθέσιμων στοιχείων αναδεικνύει τη σημασία της επικείμενης μελετητικής εργασίας. Σύμφωνα με σχετική απόφαση της ειδικής γραμματέως Διαχείρισης Τομεακών Προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και του Ταμείου Συνοχής (Τ.Σ.) του Υπουργείου Οικονομίας Ευγενίας Φωτονιάτα, η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη για την πράξη ανέρχεται σε 923.105,41 ευρώ, με ημερομηνία λήξης την 31η Μαΐου 2022.

Η προσέγγιση της τουριστικής δαπάνης με μακροοικονομικούς όρους οφείλει να λάβει υπόψη της τις βαθύτερες κλαδικές αλληλεπιδράσεις, τόσο κοινωνικές όσο και πολιτισμικές, που ευνοούν σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Είναι απαραίτητο να εντοπιστούν οι συσχετίσεις αυτές και να διατυπωθούν προτάσεις για τη μεγαλύτερη οργανική σύνδεση τουρισμού και εμπορίου (π.χ. δημιουργία ανοιχτών κέντρων εμπορίου, ανάπτυξη e-commerce κ.λπ.). Έτσι, κρίνεται αναγκαία μια συνολική παρέμβαση που θα λαμβάνει υπόψη της όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων που συνδέονται με τον τουρισμό.

Όμως, η χάραξη μιας τουριστικής αναπτυξιακής πολιτικής προϋποθέτει ολοκληρωμένη τεκμηρίωση και επομένως η χαρτογράφηση των συσχετίσεων τουρισμού και εμπορίου έχει αδήριτη σημασία. Η ΕΣΕΕ, στο πλαίσιο της πράξης, θα διεξαγάγει πρωτογενή και δευτερογενή έρευνα, ώστε να εντοπιστεί το μέρος της ταξιδιωτικής δαπάνης που μεταφέρεται στις εμπορικές επιχειρήσεις, χαρτογραφώντας αναλυτικά και συνθετικά τις βαθύτερες αλληλεπιδράσεις μεταξύ των δύο κλάδων και παρέχοντας τη βάση για μια τουριστική πολιτική με διακλαδικό περιεχόμενο και οικονομίες κλίμακας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, βασικός στόχος είναι τόσο να εκτιμηθούν τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που αποκομίζουν οι επιχειρήσεις από την αυξημένη τουριστική δραστηριότητα όσο και να αναδειχθεί η αναγκαιότητα της προσαρμογής των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων τουριστικών εμπορικών επιχειρήσεων στο εντεινόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.