33060384_1667395833346036_2070901426174820352_o.jpg

 

Και όχι μόνο την ορθογραφία των ελληνικών, αλλά και των αγγλικών. Είναι η πρώτη εφαρμογή διά της οποίας ο χρήστης μπορεί να προσθέσει προφορικά το κείμενο της ορθογραφίας που έχει το παιδί για την επόμενη μέρα, βοηθώντας το να μάθει μέσα από το παιχνίδι. Η διαδικασία μάθησης είναι καινοτόμα, παραγωγική και γρήγορη, ενώ βελτιώνει συγκεκριμένες δεξιότητες στον τομέα της συνδυαστικής μνήμης.

Πριν ξεκινήσουμε τη δημιουργία της εφαρμογής, μελετήσαμε μεθόδους που έχουν στηριχτεί σε επιστημονικές έρευνες για τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών, αλλά και μεθόδους που έχουν εφαρμόσει άνθρωποι που γνωρίζουν πάνω από 30 γλώσσες. Η ομάδα μας μελέτησε σε βάθος τη διαδικασία βελτίωσης της μνήμης, δοκιμάζοντας παράλληλα τις μεθόδους αυτές και οι ίδιοι. Το αποτέλεσμα είναι ο τελικός χρήστης, που είναι τα παιδιά, να μαθαίνει εύκολα και γρήγορα την ορθογραφία, το λεξιλόγιο, αλλά και την προπαίδεια, τομείς που απαιτούν καθημερινά αρκετό χρόνο διαβάσματος.

Στην πορεία διαπιστώσαμε μάλιστα ότι ακόμα και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία μπορούν να μάθουν με τον ίδιο, εύκολο τρόπο. Αυτό συμβαίνει γιατί ο άνθρωπος μπορεί να απομνημονεύσει ένα πλήθος πληροφοριών αν τις μάθει με τον σωστό τρόπο. Μπορούμε από τη φύση μας να απομνημονεύσουμε ό,τι ακούμε και βλέπουμε με την πρώτη φορά, αρκεί να τη συνδυάσουμε με κάτι που μπορούμε εύκολα να ανακαλέσουμε.

Το κίνητρο για τη δημιουργία της εφαρμογής ήταν ότι ως γονείς θέλαμε να βλέπουμε τα παιδιά μας να προοδεύουν και παράλληλα να χαίρονται την παιδική τους ηλικία. Να μαθαίνουν, αλλά να έχουν χρόνο και για παιχνίδι, και για εξωσχολικές δραστηριότητες. Η ορθογραφία και τα αγγλικά των παιδιών χρειάζονταν πολύ χρόνο κάθε μέρα και ό,τι είχαμε δοκιμάσει δεν είχε αποτέλεσμα. Έτσι πήραμε την απόφαση να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας.

 

Ορθογραφία των ελληνικών

Ο γονιός προφέρει στο μικρόφωνο του κινητού το κείμενο της ορθογραφίας. Στη συνέχεια η εφαρμογή εντοπίζει τα φωνήεντα (η, ι, υ, ο, ω κ.λπ.), αλλά και τους δίψηφους φθόγγους (μπ, ντ, γκ) με έξυπνους αλγορίθμους, ενώ ανταποκρίνεται έξυπνα και στα πολλά φαινόμενα της ελληνικής γλώσσας. Έπειτα το παιδί μεταφέρεται μέσω της εφαρμογής σε ένα όμορφο και διασκεδαστικό περιβάλλον, όπου καλείται να βρει τα σωστά μπαλόνια ή τις σωστές μπουρμπουλήθρες ανάλογα με το παιχνίδι που έχει επιλέξει. Ακούει τις λέξεις του κειμένου μία μία και κάθε φορά που εντοπίζεται κάποιο γράμμα που πρέπει να βρει πρέπει να το κάνει επιλέγοντας το σωστό μπαλόνι. Κάθε μπαλόνι βρίσκεται πάντα στην ίδια θέση με το ίδιο χρώμα και αυτό βοηθά στην καταγραφή της πληροφορίας συνδυαστικά με το χρώμα και τη θέση. Αν το παιδί κάνει λάθος, το μπαλόνι θα σκάσει χωρίς να εμφανιστεί η λέξη γραμμένη λανθασμένα, στοιχείο που βοηθά στο να εντυπώνονται μόνο οι λέξεις με τη σωστή ορθογραφία.

Στο τέλος των ασκήσεων ακολουθεί ένας κανόνας ορθογραφίας που είναι ανάλογος με την τάξη του παιδιού. Πχ. «Οι λεξούλες που χρησιμοποιούμε όταν κάποιος κάνει κάτι, για παράδειγμα τρέχει, παίζει κ.λπ., λέγονται ρήματα και παίρνουν πάντα “ει” στο τέλος». Οι κανόνες ορθογραφίας δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια της δασκάλας του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αυλώνα κας Ματίνα Κατωπόδη και της φιλολόγου κας Ιωάννας Σαπέρα.

 

Βυθός

 

Προπαίδεια

Η προπαίδεια είναι κάτι που δυσκολεύει πολλά παιδιά. Συνήθως δεν θέλουν να τη μάθουν μονομιάς και γιατί να το κάνουν άλλωστε όταν μπορούν να τη μάθουν από λίγο κάθε μέρα; Αντίστοιχες εκπαιδευτικές εφαρμογές διαπιστώσαμε ότι ακολουθούν μια λανθασμένη μέθοδο, για παράδειγμα στην ερώτηση «πόσο κάνει 4 x 6» παρουσιάζουν 4 πιθανά αποτελέσματα και το παιδί πρέπει να βρει το σωστό. Λαμβάνει έτσι περιττές πληροφορίες και η διαδικασία είναι περισσότερο χρονοβόρα και ενεργοβόρα. Εμείς σκεφτήκαμε διαφορετικά. Στην ερώτηση δίνουμε τη δεκάδα, δηλαδή το «2» και ζητούμε μόνο το δεύτερο ψηφίο. Αυτό βοηθά τα παιδιά να πουν το «είκοσι» αμέσως και πρέπει να βρουν μόνο το «4». Επίσης η προπαίδεια σταδιακά ανεβάζει το επίπεδο δυσκολίας και επιμένει περισσότερο στους δύσκολους συνδυασμούς χωρίς καμία ρύθμιση.

Λεξιλόγιο αγγλικών

Ένα πλήθος δυνατοτήτων και παιχνιδιών είναι στη διάθεση του παιδιού για να το βοηθήσουν να μάθει τις λέξεις της επόμενης μέρας, αλλά και για να το κρατούν σε φόρμα στην πορεία όλου του βιβλίου της χρονιάς. Η καινοτομία της εφαρμογής στηρίζεται στο γεγονός ότι ο γονιός εκφωνεί στα ελληνικά τις λέξεις που έχει να μάθει σε κάθε μάθημα το παιδί και η εφαρμογή μεταφράζει αυτόματα στα αγγλικά φτιάχνοντας γρήγορα και απλά το λεξιλόγιο κάθε ημέρας.

Λαμβάνονται υπ’ όψιν οι παράμετροι των δύο γλωσσών, για παράδειγμα αν ο γονιός εκφωνήσει τη λέξη «πιάνω», θα μπορούσε να εννοεί και το μουσικό όργανο «πιάνο». Γι’ αυτό η εφαρμογή μετά την εισαγωγή των λέξεων δίνει τη δυνατότητα επιλογής μιας άλλης πιθανής λέξης αν πατήσει ο χρήστης επάνω της. Το ίδιο συμβαίνει και με τις αγγλικές λέξεις, για παράδειγμα η λέξη «νέος» μπορεί να μεταφράζεται ως «new» ή και ως «young». Σε αυτή την περίπτωση δίνεται η δυνατότητα αλλαγής της μεταφρασμένης λέξης και η επιλογή μιας άλλης. Με λίγα λόγια, η εισαγωγή λέξεων γίνεται χωρίς τη χρήση πληκτρολογίου, γρήγορα και εύκολα. Ένα κεφάλαιο με 40 λέξεις μπορεί να εισαχθεί στην εφαρμογή σε 5 λεπτά, πράγμα που, όταν το παιδί εξοικειωθεί με την εφαρμογή, μπορεί να κάνει και μόνο του.

Το Superexcellent διαθέτει ένα σύστημα εκμάθησης μέσω του οποίου το παιδί ξεκινά να μαθαίνει τις καινούριες λέξεις μόνο με τα φωνήεντα μέχρι να εξοικειωθεί με το άκουσμά τους. Προοδευτικά αρχίζουν να λείπουν όλο και περισσότερα γράμματα από τις γραμμένες λέξεις μέχρι να μπορεί να τις γράψει ολόκληρες χωρίς καμία βοήθεια. Επίσης του δίνεται η δυνατότητα, αν θέλει, να γράφει στο τετράδιό του και να επαληθεύει στη συνέχεια αν τις έγραψε σωστά ή όχι. Η αποτελεσματική αυτή μέθοδος στηρίζεται στη σταδιακή δυσκολία, αλλά και στην «αναγκαστική» δράση που πρέπει να αναλάβει το παιδί. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος  μαθαίνει γρηγορότερα όταν χρησιμοποιεί διαφορετικές εγκεφαλικές λειτουργίες συνδυαστικά, ενώ η συνήθης παθητική ανάγνωση δεν είναι κατάλληλη για όλα τα παιδιά.

Ένας επιπλέον παράγοντας που βελτιώνει τις επιδόσεις των παιδιών είναι ότι η εφαρμογή δεν κουράζει το παιδί σε κανένα στάδιο. Σύμφωνα με τα ευρήματά μας, ο χρόνος που χρειάζεται το παιδί για την εκμάθηση της ορθογραφίας και των αγγλικών μειώνεται κατά 50% και περισσότερο, ενώ το τελικό αποτέλεσμα είναι  η επιτυχής κατάκτηση με μηδενικά λάθη. Με το Superexcellent τα παιδιά μαθαίνουν εύκολα και γρήγορα, ενώ τους μένει περισσότερος χρόνος  για παιχνίδι.

Θα βρείτε την εφαρμογή μας στο Google Play με το όνομα «Superexcellent».

 

Δημήτριος Γιασσιράνης, Superexcellent, testkok.gr, Coffeefindsyou.gr 
Πάνος Δέντσας, Superexcellent, testkok.gr, Orionapps

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn