20180114_205903-768x413.jpg

 

Μελετώντας στο παρόντων προγόνων μας το παρελθόν,δομούμε για το μέλλον.

Η Επίκουρος Κοιν.Σ.Επ. είναι κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση συλλογικής και κοινωνικής ωφέλειας και φορέας κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας. Συστάθηκε επίσημα τον Ιανουάριο του 2016 από οκτώ γυναίκες, οι οποίες στην πορεία της αναζήτησής τους για αλήθεια, μάθηση και γνώση συναντήθηκαν, επικοινώνησαν, συμφώνησαν και κατέληξαν στα κοινά συμπεράσματα ότι η αλήθεια φωτίζει στα παιδιά, η μάθηση βρίσκεται στους νοήμονες και η γνώση πηγάζει από τους σοφούς γέροντες.

Παραμερίζοντας τις διαφορές τους, τις κτητικότητές τους, τον μικρόκοσμό τους, αποφάσισαν να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δομήσουν δρόμους που οδηγούν στον ρεαλισμό της ουτοπίας με εναλλακτικές, ρεαλιστικές, πειραματικές δράσεις κοινωνικής μέριμνας και αρωγής σε τομείς παιδείας, δημιουργίας, τέχνης για τη στήριξη, τη γεφύρωση και τη συνοχή των παιδιών που έρχονται από το μέλλον, των νοημόνων που δραστηριοποιούνται στο παρόν και των σοφών γερόντων, που κατέχουν τη γνώση που πηγάζει από το παρελθόν, προκειμένου να δημιουργηθούν ισορροπημένες, βιώσιμες, ζυγιασμένες, αναπτυσσόμενες, σταθερές, αλληλέγγυες κοινωνικές δομές μέσω της πνευματικής καλλιέργειας, της ανάπτυξης της ηθικής και της συναισθηματικής νοημοσύνης, της εξέλιξης των αξιών της εμπιστοσύνης, της ειλικρίνειας, του σεβασμού, της κατανόησης, της ενσυναίσθησης και των αρχών της δημοκρατίας, της ισοπολιτείας, της ισότητας, της ισηγορίας, της αλληλεγγύης, της συνεργασίας.

Έχουν ήδη δημιουργήσει το κοινωνικό καφενείο – μαγειρείο «Επίκουρος» στη Χώρα Σάμου, στο νησί όπου ανατράφηκε και μεγάλωσε ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Επίκουρος (341-270 π.Χ.), στο οποίο λειτουργεί πειραματικά και το επικούρειο αυθόρμητο εργαστήρι σκέψης, έκφρασης, δράσης, όπου γίνεται ενημέρωση – επιμόρφωση των επισκεπτών σε θέματα:

• Κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας

• Επικούρειας φιλοσοφίας και ανθρώπινων αξιών

• Βίας, κατάχρησης ουσιών και εκπόρνευσης

• Βιομηχανικής, θεραπευτικής, ψυχαγωγικής κάνναβης

που προκύπτουν από εθνικά και διεθνή ιστορικά, επιστημονικά και βάσιμα δεδομένα και μέσα από την αντιπαράθεση, που φωτίζει την αλήθεια.

Δίνουν έμφαση στην ενδοοικογενειακή και στην ευρύτερη κοινωνική βία, στον εκφοβισμό και στον κανιβαλισμό (bullying), στα οποία υπόκεινται οι ασθενέστερες πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά ομάδες πληθυσμού, οι οποίες φιμώνονται με τις απειλές «μην τολμήσεις να μιλήσεις, θα δεις τι έχεις να πάθεις», κουκουλώνονται με το «μην το μάθει ο κόσμος και μας συζητάνε, τι θα πει ο κόσμος και η γειτονιά», συγκαλύπτονται με το «μην ανακατεύεσαι, θα βρεις τον μπελά σου, δεν σε αφορά, κοίτα τη δουλειά σου», ωθώντας στην κατάχρηση ουσιών και στο περιθώριο της εκπόρνευσης, καταστέλλοντας τη νόηση, οδηγώντας στο τέλμα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. 

Παρατηρούν, καταγράφουν και μελετούν ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των κατοίκων του ελληνικού κράτους τυγχάνει να είναι ανενημέρωτο, καχύποπτο, φοβισμένο, εγκλωβισμένο, σημειώνοντας ότι μεγάλο μέρος της ευθύνης φέρουν οι δήμοι σε συνεργασία με τις μητροπόλεις.

Δυστυχώς τα εμπόδια που αντιμετώπιζαν κάποτε και αντιμετωπίζουν μέχρι και σήμερα οι ειλικρινείς επικούρειοι προέρχονται από τις αυλές των δήμων και των μητροπόλεων, που μαζί με τις αλάνες της καταστολής ρίχνουν τούβλα στα γραφεία της Επίκουρος Κοιν.Σ.Επ., γδέρνουν αυτοκίνητα μελών, απειλούν ότι θα κάνουν ζημιά στους χώρους της, κανιβαλίζοντας τα μυαλά, τις ψυχές και τις οντότητές τους, συκοφαντώντας το έργο τους.

Αυτά τα θέματα είναι γνωστά και, επειδή είναι πλέον εμφανείς οι ιθύνοντες και τα προβλήματα που μας οδήγησαν στην κρίση και δη στην κρίση αξιών, επιβάλλεται να ξεπεράσουμε τις δεισιδαιμονίες, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα που συντηρούν και διαιωνίζουν τον σύγχρονο Μεσαίωνα, το κυνήγι μαγισσών, σκιών, φαντασμάτων και τη διαχείριση της φοβίας.

Με τέτοιους τρόπους σκέψης, έκφρασης, δράσης ως κοινωνία μένουμε άπραγοι, μίζεροι, φτωχοί, κακόμοιροι, φοβισμένοι, περιθωριοποιημένοι, χαοτικοί, καταστρέφοντας το υγιές μέλλον των παιδιών, απαξιώνοντας το δημιουργικό παρόν των νοημόνων, μηδενίζοντας το ζωντανό παρελθόν των σοφών γερόντων.

Συγχρόνως στηρίζουν πειραματικά το αίτημα της ένωσης επικούρειων ατόμων, προσώπων, υπάρξεων, ανθρώπων απροσάρμοστων, ιδιόρρυθμων, παράξενων για ελευθερία σκέψης, έκφρασης, δράσης δίχως να βλάπτουν άλλους, υποστηρίζοντας και διεκδικώντας την εκ νέου νομιμοποίηση της βιολογικής, βιομηχανικής, φαρμακευτικής, ψυχαγωγικής κάνναβης και των παραγώγων της για την ανάφλεξη της εφαρμογής της φορολογικής ευσυνειδησίας στο αμίμητο φαινόμενο του μαύρου χρήματος, διότι, όταν υπάρχει διαφάνεια, τα παιδιά δεν κινδυνεύουν, οι νοήμονες δεν εγκλωβίζονται και οι σοφοί γέροντες δεν περιθωριοποιούνται. Σε αυτό το πλαίσιο συμμετείχαν στο Athens Cannabis Protestival 2017, καθώς και ως χορηγοί και ομιλητές στην 1η διεθνή έκθεση κάνναβης στην Ελλάδα Athens Cannabis Expo 2018.

Το καλοκαίρι του 2017 στήριξαν μία ομάδα ατόμων που ανήκουν σε ασθενέστερες ομάδες πληθυσμού διοργανώνοντας εθελοντικά τη φιλοξενία, ψυχαγωγία, αναψυχή τους στο νησί της Σάμου ως μία προσπάθεια εφαρμογής της κοινωνικής αλληλεγγύης του νησιού.

Επίσης συμμετείχαν στην 1η έκθεση κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας Κ.Αλ.Ο. Athens Expo ’17 και στο φεστιβάλ GRBossible – Νεοφυής Επιχειρηματικότητα «Explore Your Business Self» του skywalker.gr παρουσιάζοντας το ευρύτερο project τους, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εναλλακτικά, ρεαλιστικά, πειραματικά εργαστήρια σκέψης, έκφρασης, δράσης, αυτοκινούμενα ορφανοτροφεία, ψυχιατρεία, γηροκομεία και εκπαιδευτήρια αυτοσυντήρησης, αυτοπαρατήρησης, αυτoγνωσίας, αυτοεκτίμησης, αυτοδιαχείρισης με δράσεις κτηνοτροφίας, γεωργίας, αλιείας στον πρωτογενή, δευτερογενή, τριτογενή τομέα κ.ά.

Έχουν κάνει προσπάθειες επικοινωνίας και συνεργασίας με κάποιους δήμους, όπως, για παράδειγμα, με τον δήμο Αλίμου, όπου βρίσκονται γραφεία της Επίκουρος Κοιν.Σ.Επ., προτείνοντας να αξιοποιηθούν τα παρτέρια των νηπιαγωγείων του δήμου, για να μαθαίνουν τα παιδιά να σκάβουν, να σπέρνουν, να φροντίζουν, να μαθαίνουν για την τροφή που τρώνε, δίχως όμως κάποια απάντηση. Aντ’ αυτού τα λιγοστά παρτέρια αντικαθίστανται με νέες παιδικές χαρές, θέτοντας ερωτήματα όπως «τα παιδιά περνάνε καλά μόνο κάνοντας τραμπάλα, κούνια και τσουλήθρα, έτσι στηρίζουμε το υγιές μέλλον των παιδιών;». 

Στα άμεσα σχέδιά τους είναι η συλλογική εθελοντική διοργάνωση και διεξαγωγή στο νησί της Σάμου των παραστάσεων του θεατρικού έργου «IRAQ – 9 Τόποι Επιθυμίας» της Heather Raffo με τη στήριξη του Τεχνοχώρου Εργοτάξιον και όλων των συντελεστών της θεατρικής παράστασης στις 3 και 4 Μαρτίου 2018, εν όψει και της γιορτής της γυναίκας, ως μία προσπάθεια στήριξης, γεφύρωσης και συνοχής των κατοίκων του νησιού με τους ανθρώπους άλλων τόπων, που μοιραία βρέθηκαν και βρίσκονται εκεί τα τελευταία χρόνια και καλούνται να συνυπάρξουν αρμονικά, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο αρκετά κοινά σημεία της καθημερινότητας των γυναικών.

Εν κατακλείδι, καλούν όσες και όσους πιστεύουν στον ρεαλισμό της ουτοπίας και είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα λόγια τους πράξη να επικοινωνήσουν μαζί τους προκειμένου όλοι μαζί να στηρίξουμε αυτό το έργο που αφορά στο όλον των παιδιών, των νοημόνων, των σοφών γερόντων. Και καλό θα είναι να μην εστιάζουμε μόνο στα δικά μας παιδιά, στους δικούς μας νοήμονες, στους δικούς μας σοφούς γέροντες, διότι η κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία είναι για όλους.  

Περισσότερες πληροφορίες: www.epicurus.social.

Με ειλικρίνεια,

Τα μέλη της διοικούσας επιτροπής

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn