Η τεχνολογία και πιο συγκεκριμένα οι κοινωνικές πλατφόρμες δικτύωσης αποτελούν, αν όχι τον σημαντικότερο, έναν από τους πιο σημαντικούς διαύλους ανάπτυξης μίας εταιρίας τόσο στο digital marketing και στις ηλεκτρονικές αγορές, όσο και στην επικοινωνία της επιχείρησης με τους πελάτες της.
Γι’ αυτό και θα πρέπει να έχεις μία αποτελεσματική στρατηγική για το digital marketing ώστε να μπορείς να προσελκύσεις νέους πελάτες, αλλά και να κρατάς επαφή μαζί τους, με απώτερο σκοπό την πώληση και την αύξηση των κερδών σου. Ζούμε σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται και κύριο λόγο στη μεταβολή του παίζει η τεχνολογία. Το διαδίκτυο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, το smartphone μας προέκταση του χεριού μας. Συνεπώς η εστίαση στο διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι μονόδρομος για μία ανταγωνιστική επιχείρηση.
Τι μπορείς όμως να κάνεις για να βελτιώσεις το digital marketing της επιχείρησής σου;
Εστίασε πρώτα στα smartphones
Πολλοί επιχειρηματίες στις μέρες μας εξακολουθούν να εστιάζουν στη δημιουργία διαδραστικών ιστοσελίδων χωρίς να δίνουν βάση στην εμφάνιση και στη χρήση τους μέσω κινητών τηλεφώνων.
Πλέον όμως τα κινητά τηλέφωνα κάνουν σχεδόν ό,τι και ένας υπολογιστής. Μάλιστα η χρήση τους ως φορητών υπολογιστών έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Αυτό έχει ως συνέπεια αρκετός κόσμος να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω κινητών.
Από την άλλη, αρκετές επιχειρήσεις αγνοούν αυτό το γεγονός, με φυσικό επακόλουθο να υποβαθμίζεται η ιστοσελίδα τους λόγω του γεγονότος ότι χάνουν αρκετούς χρήστες που έχουν πρόσβαση μέσω smartphones, ενώ η ιστοσελίδα τους δεν είναι συμβατή με αυτά. Συνεπώς, αν δεν έχεις φροντίσει το περιβάλλον να είναι φιλικό για τους χρήστες των κινητών, θα χάσεις πολλούς πελάτες προτού καλά καλά το καταλάβεις.
Αρκεί και μόνο να σκεφτούμε ότι η Google, με βάση τον τελευταίο αλγόριθμο αναζήτησης, κατατάσσει τις ιστοσελίδες που είναι φιλικές προς τους χρήστες των κινητών πιο ψηλά από οποιεσδήποτε άλλες.
Σταμάτησε να ενοχλείς τους πελάτες σου
Πολλές φορές οι επιχειρήσεις πλημμυρίζουν τους πελάτες τους με πληροφορίες χωρίς να κατανοούν πόσο ενοχλητικοί μπορούν να γίνουν.
Αν θέλεις λοιπόν να διατηρήσεις τους πελάτες σου, θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι το περιεχόμενο που τους αποστέλλεις είναι σύντομο, περιεκτικό και ενδιαφέρον. Ακόμη καλύτερα, θα μπορούσες να παρακολουθήσεις ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους και για ποια πράγματα συζητούν, ώστε να ξέρεις τι να στείλεις. Σε αυτό έρχεται να σε βοηθήσει η Google ξανά, η οποία μέσω των digital marketing tools σου δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείς όχι μόνο την επισκεψιμότητα στη σελίδα σου, αλλά και τον τρόπο που κατανέμεται. Μπορείς να δεις ποιες αναρτήσεις σου προσέλκυσαν περισσότερο κοινό, με ποιες υπήρχε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση κτλ.
Βάσει αυτών των στατιστικών μπορείς να προσαρμόσεις το περιεχόμενό σου στις ανάγκες των πελατών, αλλά και να προσελκύσεις και άλλες κοινωνικές ομάδες, δημιουργώντας νέες πελατειακές ροές στην επιχείρησή σου.
Χρησιμοποίησε σωστά τα social networks
Το Twitter, το Instagram, το Facebook, αλλά και τα Google+ και το LinkedIn, είναι οι καλύτεροι τρόποι για να βρίσκεσαι κοντά στους πελάτες σου και να τους ενημερώνεις για καθετί νέο που αφορά στην επιχείρησή σου.
Επιπλέον ίσως είναι και ο πιο οικονομικός έως και ανέξοδος τρόπος για να προωθήσεις τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου, αλλά και για να εντοπίσεις τις ανάγκες της αγοράς, που αναφέραμε και προηγουμένως.
Ειδικά το Facebook, αλλά και ορισμένες άλλες πλατφόρμες, σου προσφέρουν ένα ειδικό περιβάλλον για τη διαχείριση του social media marketing της εταιρίας σου, μέσω του οποίου μπορείς να διαχειριστείς τις διαφημιστικές σου καμπάνιες, αλλά και να αναλύσεις διάφορα στατιστικά για την επιτυχία αυτών.
Δημιούργησε μία αυτοκρατορία από e-mails
Η διαφήμιση μέσω e-mail ποτέ δεν έβλαψε κανέναν, κι όσο κι αν θεωρείται ξεπερασμένη, πάντα θα φέρνει ορισμένα καλά αποτελέσματα με μηδαμινό κόστος. Συγκέντρωσε e-mails από τους πελάτες σου, δημιούργησε μία βάση δεδομένων στην οποία θα καταχωρίζεις κάθε νέο e-mail πελατών και μη. Χρησιμοποίησε μία απλή πλατφόρμα αποστολής μαζικών διαφημιστικών e-mails, όπως το Chipmunk, και ανά τακτά διαστήματα κράτα τους πελάτες σου ενήμερους για προσφορές και νέες κυκλοφορίες των προϊόντων της επιχείρησής σου.
Προσοχή: Μην το παρακάνεις, ένα διαφημιστικό e-mail δεν αργεί πολύ να μπει στην κατηγορία των spam. Προσπάθησε τα e-mails σου να έχουν μία συχνότητα, αλλά όχι τόσο μεγάλη. Το περιεχόμενο των e-mails σου να μην κουράζει, αντιθέτως να είναι ελκυστικό, ώστε να προκαλεί τον αναγνώστη να κάνει το θεμιτό κλικ και να βρεθεί στη σελίδα σου.
Προσπάθησε να εξασφαλίζεις τη συνεχή βελτίωση της ιστοσελίδας σου
Δεν αρκεί απλώς να εντάξεις κάποιο application για τα κινητά αν η ιστοσελίδα σου δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Και επειδή ζούμε σε μία ψηφιακή εποχή, είναι απαραίτητο να φροντίζεις η ιστοσελίδα σου να είναι πάντα γρήγορη και λειτουργική.
Επιπλέον η διαδραστικότητα με τον χρήστη είναι εξίσου σημαντική. Οι τάσεις στην αγορά του διαδικτύου μεταβάλλονται αρκετά συχνά. Νέες εφαρμογές εντάσσονται καθημερινά, με τις οποίες θα ήταν καλό να έχεις μία επαφή, ώστε να μην μείνεις πίσω. Οπότε βρες έναν καλό web developer και μην λυπηθείς τα χρήματα, μιας και σίγουρα αυτή η κίνηση θα σου αποφέρει πολλά περισσότερα.
Ό,τι και αν κάνεις, θα πρέπει να θυμάσαι ότι μία αποτελεσματική ψηφιακή στρατηγική απαιτεί αρκετό χρόνο, ιδέες και φυσικά προσπάθεια, ενώ σίγουρα θα πρέπει πρώτα να καθορίσεις με σαφήνεια τους στόχους σου πριν κάνεις οποιαδήποτε κίνηση.
Θάνος Μπάμπης,
Συντάκτης – maxmag.gr