Η μεγαλύτερη παγκοσμίως 100% online δράση για τις startup επιχειρήσεις είναι ελληνική!
Για 5η συνεχόμενη χρονιά πραγματοποιήθηκε η Ελληνική Εβδομάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, αυτή τη φορά 100% online έχοντας τρομερή αποδοχή από τους Έλληνες τόσο της χώρας, όσο και της διασποράς. Συνολικά συμμετείχαν 126 καταξιωμένοι ομιλητές σε 52 ώρες ζωντανής εκπομπής με απήχηση σε πάνω από 1.000.000 άτομα από όλο τον κόσμο εκ των οποίων το 20% περίπου ήταν Έλληνες ομογενείς.
Η δράση αποτέλεσε μια πρωτοβουλία του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Youth Entrepreneurship Club (Σύλλογος Νεανικής Επιχειρηματικότητας) στο πλαίσιο των στόχων του να συμβάλλει στην ανάπτυξη του καινοτόμου επιχειρηματικού οικοσυστήματος της Ελλάδας.
Καταξιωμένοι επιχειρηματίες, startuppers, επενδυτές, ακαδημαϊκοί που έχουν διαπρέψει στο εξωτερικό, εκπρόσωποι της πολιτικής σκηνής και πλήθος κόσμου υποστήριξαν τη δράση στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα σε όλους μας: Η κρίση του COVID-19 επέβαλε στη χώρα και στον κόσμο μας νέα δεδομένα, ανέτρεψε χρόνιες και παγιωμένες αντιλήψεις αρνητικά διακείμενες απέναντι στο επιχειρείν, προήγαγε την τεχνολογία και έδωσε στη δράση και στην ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών ρόλο πρωταγωνιστικό.
Η Startup Greece Week πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αξιοσημείωτο είναι πως τόσο την οργάνωση όσο και την παραγωγή της δράσης ανέλαβαν 60 και πλέον εθελοντές, με μέσο όρο ηλικίας τα 23 έτη.
Οι Έλληνες θέλουν να καινοτομήσουν και να επιχειρήσουν παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας. Η Ελληνική Εβδομάδα για Startups ευαισθητοποίησε, ενέπνευσε και κινητοποίησε το κοινό, ώστε κάθε επιχειρηματική ιδέα να μετατραπεί σε πράξη. Πλήθος δράσεων ανέδειξαν κάθε πτυχή του επιχειρείν, είτε θετική είτε αρνητική, θέτοντας προς συζήτηση σημαντικά ζητήματα της επικαιρότητας και του μέλλοντος.
Το κοινό είχε την ευκαιρία να συμμετέχει σε 21 θεματικά workshops, προσαρμοσμένα στις ανάγκες του επιχειρηματικού κόσμου, αναδεικνύοντας και εξελίσσοντας τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις και δεξιότητες κάθε συμμετέχοντος. Οι 6 θεματικές ενότητες ενέπνευσαν το κοινό από τα παραδείγματα των ομιλητών που συμμετείχαν στη συζήτηση. Πιο συγκεκριμένα οι θεματικές ενότητες ήταν οι εξής: Biotech/Healthtech, Logistics - On demand delivery, Investor’s session, there is no such a thing as a failure, GM/CEO/CCO, Startup Awards.
Με την αρωγή 10 πόλεων από όλη την Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν 10 θεματικές ενότητες μέσω των οποίων επετεύχθη ο εντοπισμός των προβλημάτων κάθε περιφέρειας και η παρότρυνση των τοπικών κοινοτήτων να επιχειρήσουν και να συνδεθούν με τους απανταχού συμπολίτες τους. Ως απώτερος στόχος καθίστατο η ανάδειξη προτάσεων για την ανάπτυξη του τοπικού οικοσυστήματος, καθώς και η επίλυση σημαντικών προβλημάτων που προκλήθηκαν ή θα προκληθούν εξαιτίας της πανδημίας. Οι πόλεις που συμμετείχαν στη διοργάνωση ήταν η Θεσσαλονίκη, τα Χανιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο, η Τρίπολη, η Ρόδος, η Ξάνθη, τα Ιωάννινα, η Καλαμάτα και η Πάτρα (ο εκάστοτε δήμος/περιφέρεια παρέχει την αιγίδα του στην πρωτοβουλία).
Κοινή αναφορά όλων των συζητήσεων ήταν η αποτυχία ως απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία, καθώς και η προσαρμοστικότητα, σημαντικό εφόδιο που θα πρέπει να χαρακτηρίζει όλους τους επιχειρηματίες αλλά και εργαζόμενους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην θεματική ενότητα «There is no such thing as a failure».
Στην πρώτη θεματική ενότητα «Logistics & On-demand delivery» δόθηκε έμφαση στις διαδικτυακές παραγγελίες και υπηρεσίες, ένας τομέας που εξελίχθηκε σημαντικά λόγω της πανδημίας, ενώ παράλληλα έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου. Η έμφαση δόθηκε στον σεβασμό που πρέπει να δίνεται στους εργαζομένους στη διανομή.
Με τη δεύτερη θεματική ενότητα «Biotech-Healthtech» το κοινό ενθουσιάστηκε θέτοντας πληθώρα ερωτημάτων στους ομιλητές μας. Το συμπέρασμα σαφές: Η πανδημία δημιουργεί προβλήματα, αλλά ταυτοχρόνως αναδεικνύει και ευκαιρίες που δίνουν την αφορμή για συνεργασία και ένωση των ατόμων του επιχειρείν.
Πολύ συχνή αναφορά στην ενότητα της πόλης των Χανίων ήταν η λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος με τις γνώμες συχνά να διίστανται. Χαρακτηριστικό ήταν το αυστηρό σχόλιο του κ. Μπλέτσα, ο οποίος είναι ερευνητής και διευθυντής πληροφορικής στο Media Lab του MIT, και τόνισε πως το μεγάλο πρόβλημα έγκειται στο ότι το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα καταστρέφει την προσαρμοστικότητα των παιδιών όταν τα καλεί να αποφασίσουν στην ηλικία των 17 με ποιο επάγγελμα επιθυμούν να ασχοληθούν στο μέλλον. Όλοι οι ομιλητές ανέδειξαν τη σημασία της συνεργασίας και διασύνδεσης του ακαδημαϊκού με τον επιχειρηματικό τομέα.
H ενότητα της Θεσσαλονίκης ανέδειξε το πρόβλημα της εστίασης της αγοράς στη χρηματοδότηση έναντι του πελάτη. Το οικοσύστημα της πόλης χαρακτηρίστηκε συσπειρωμένο, ενώ η πανδημία, παρά το πλήγμα που έφερε στον τζίρο κάθε επιχείρησης, έδωσε την ευκαιρία στις εταιρίες να επαναπροσδιορίσουν τις διαδικασίες των πωλήσεών τους, κατανοώντας περισσότερο τις ανάγκες των πελατών.
Η πόλη της Καλαμάτας έφερε στην επιφάνεια την εκτίμηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, καθώς και τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ο αγροδιατροφικός κλάδος και οι παραγωγοί οφείλουν να εξοικειωθούν με την τεχνολογία για να επέλθουν ταχύτερα πιο κερδοφόρα αποτελέσματα.
Στη θεματική ενότητα της Ξάνθης επισημάνθηκε ότι το περιβάλλον και το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να βελτιωθούν και να μειωθεί κατά πολύ η γραφειοκρατία. Επίσης δόθηκε έμφαση στη σημασία της πίστης, της σκληρής δουλείας, της προσήλωσης, της επιμονής αλλά και της διεκδίκησης, ώστε να φτάσει κανείς στην υλοποίηση και στην επιτυχία της ιδέας του.
Έκπληξη δημιούργησε στο κοινό η άποψη που παρατέθηκε από την ενότητα του τουρισμού της νήσου Ρόδου: «Ο θεματικός τουρισμός θα έρθει πιο γρήγορα από όσο περιμένουμε στην Ελλάδα. Ο νέος ταξιδιώτης θα είναι ταξιδιώτης με σκοπό. Θα ξέρει ακριβώς τι θέλει, θα θέλει να εξελιχθεί. Αναγκαία είναι η αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος που απλόχερα υπάρχει στην Ελλάδα». Ο τουριστικός κλάδος πρέπει να μετατρέψει τις απειλές σε ευκαιρίες.
Ο Γρηγόρης Κανακουσάκης από το Dubai, ομιλητής στη θεματική ενότητα της πόλης του Ηρακλείου, εστίασε στο μέλλον του τουρισμού και των μεταφορών μέσα από τις ανάγκες που οφείλουμε να καλύψουμε στον «έξυπνο ταξιδιώτη» του 2020. Από την ασφάλεια στην έμπνευση, στο ταξίδι και στην εμπειρία αναφέρθηκε και στις τεχνολογικές τάσεις στον τουρισμό. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά την τεχνολογία, αλλά τον άνθρωπο και η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες ώστε «η Ελλάδα να ταξιδέψει παντού στο εξωτερικό» μέσω πληθώρας εργαλείων στον τουρισμό εμπειρίας.
Σημαντικό είναι για μια εταιρία να είναι συνεχώς ενημερωμένη για τα τεκταινόμενα στην αγορά, ώστε να προσπαθεί συνεχώς να βελτιώνει τις εσωτερικές της διαδικασίες με στόχο να γίνεται συνεχώς όλο και πιο ανταγωνιστική, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά στην ενότητα της Πάτρας. Ο κ. Μήλεσης από το ΙΟΝΙΑΝ TV σημείωσε χαρακτηριστικά ότι κάθε οργανισμός θα πρέπει να διακατέχεται από αξίες και οράματα, τα οποία θα συμβάλλουν στην επιτυχία του και θα γίνουν συνώνυμα με αυτή.
Η ενότητα της Τρίπολης έδωσε έμφαση στις ψηφιακές αλλαγές, σημαντικό βήμα για την εξέλιξη του τοπικού οικοσυστήματος, αλλά ταυτοχρόνως και της μετακίνησης των νέων από το κέντρο στην επαρχία. Αδιαμφισβήτητη είναι η καλύτερη ποιότητα ζωής, η οποία πρέπει να προφυλαχθεί από την εισβολή του διαδικτύου με επακόλουθο τη δημιουργία τοπικών κοινοτήτων.
Η συζήτηση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για την εξέλιξη μιας επιχειρηματικής ιδέας, όπως αναφέρθηκε στη θεματική ενότητα του Ρεθύμνου. Η ομάδα είναι καθοριστική για την πορεία μίας εταιρίας και οφείλει να διαθέτει κουλτούρα συμπεριφοράς. Οι επιχειρηματικές ιδέες πρέπει να είναι στενά συνυφασμένες με τις ανάγκες της αγοράς, έχοντας κοινωνικό αλλά και περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Η καινοτομία δεν απευθύνεται μόνο στην τεχνολογία. Η ελληνική οικονομία συνδυάζοντας τους δύο βασικούς πυλώνες της, δηλαδή την αγροδιατροφή και τον τουρισμό, θα μπορέσει να παραγάγει ιδέες που θα επιφέρουν την αλλαγή στα οικονομικά δεδομένα της χώρας.
Τη μεγαλύτερη αποδοχή από το κοινό δέχθηκε η ενότητα με τους GM/CEO & CCO με συντονίστρια την κα Κατερίνα Πραματάρη, partner στο Unifund και συμμετέχοντες τον Στηβ Βρανάκη CCO της Ελληνικής Κυβέρνησης, τον Γιάννη Παράσχη, CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και τον Γιάννη Παπαχρήστο, Γενικό Διευθυντή Ελλάδας – Κύπρου της Coca-Cola Τρία Έψιλον. Αξιοσημείωτη ήταν η παρατήρηση πως στη νέα γενιά καλλιεργείται το «behaviour thinking», που την προετοιμάζει για να ενταχθεί στον κλάδο της επιχειρηματικότητας και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Ο κ. Παπαχρήστος πρόσθεσε πως πλέον η αγορά της επιχειρηματικότητας μετασχηματίζεται και αυτός ο μετασχηματισμός ευνοεί τη συνεργασία μεταξύ μεγάλων εταιριών και ανεξάρτητων επιχειρηματιών. Επιτακτική είναι η ανάγκη για soft skills (προσαρμοστικότητα, ομαδικότητα και σύνθεση) και η συνειδητοποίηση πως η λήψη αποφάσεων επηρεάζει μια μεμονωμένη περίοδο της ζωής κάθε νέου και δεν είναι καθοριστική για όλα τα χρόνια της επαγγελματικής και προσωπικής εξέλιξης.
Στην επόμενη ενότητα, «Meet the investor» έλαβε χώρα μια σύντομη συζήτηση με την κα Πραματάρη που μίλησε για τη σημασία των επενδύσεων στα startups που προέρχονται από τα ελληνικά πανεπιστήμια.
Στη συνέχεια, ο Δημήτρης Δημοσιάρης ανακοίνωσε του νικητές του μεγάλου διαγωνισμού Startup Greece Week Awards 2020, ο οποίος έδωσε την ευκαιρία στους επίδοξους νέους επιχειρηματίες να παρουσιάσουν τις ιδέες τους, να αξιολογηθούν από το κοινό και την κριτική επιτροπή και 5 από αυτούς να μοιραστούν βραβεία αξίας περίπου 10.000 ευρώ.
Λίγο πριν το κλείσιμο, ο διοργανωτής της Startup Greece Week, Θάνος Παράσχος δήλωσε: «Είμαι περήφανος για το αποτύπωμα που αφήνει το εγχείρημά μας, έντονα αισιόδοξος για το αύριο του ψηφιακού ελληνικού έθνους, καθώς οι απανταχού Έλληνες που επιχειρούν στον χώρο των τεχνολογικών εταιριών ή είναι κομμάτι του startups οικοσυστήματος έδειξαν ότι θέλουν να συνεργαστούν, είναι έτοιμοι επενδύσουν και έχουν πείσμα και θέληση για να διακριθούν παγκοσμίως».
Η Ελληνική Εβδομάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας έκλεισε με τον πιο ευχάριστο τρόπο, με #live πάρτι από τους Guest DJs (Αστέριο Χαρίτο, Μίλτο Ψιρογιαννη) που διασκέδασαν το κοινό. Δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το πιο διασκεδαστικό διαδικτυακό πάρτι που έχει συμβεί ποτέ για τα ελληνικά δεδομένα, ύστερα από 45 ημέρες γεμάτες εποικοδομητικά, 100% virtual, pre-events, city sessions, industry specific sessions και workshops, platforms και social media περιεχόμενο.
Η ομάδα του Startup Greece Week 2020 που πραγματοποιήθηκε, από τις 4 έως τις 10 Μαΐου, απέδειξε πως παρά την πολύ δύσκολη και πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε, υπάρχει ελπίδα τόσο για προσωπική όσο και για επιχειρηματική ανάπτυξη. Η κρίση δίνει την αφορμή για κοινωνική αλλαγή και για ενότητα των ανθρώπων. Γι’ αυτό, αν το κοινό επιθυμεί να επικοινωνήσει, να δικτυωθεί και να διευρύνει τις επαφές του, αρκεί μόνο να συνδεθεί στο δίκτυο του Startup Greece Week 2020 στο Viber εδώ.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλονται στους 76 υποστηρικτές της δράσης μας:
Strategic Sponsors:
ΤΕΜΗΚ, Ratio Legal Services, Dingo Marketing Team , Μοοsend, TEE ΤΔΚ, TGS Global, LiveNow
Sponsors:
EFOOD, COSMOTE, COSMOS SPORT.
Sponsors in kind:
Creta Carob, TERRA CRETA, ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ PASTRY, ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ ΣΤΕΦΑΝΟΥΡΗ, ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΗΣ ΑΕ, Μελισσοκομική Δωδεκανήσου, Μαντινεία Μορόπουλου Winery, Chic greek gifts, ASTIR, ΚΩΣΤΕΑΣ, AGROVIM, Product Led Growth Hub.
Startup ecosystem stakeholder
Europe Direct CRETE, ΟΕΣΥΝΕ, Patras IQ, Hellenic Blockchain Hub, Hellenic Biocluster, The Port, Academy of Entrepreneurship, The Cube Athens, ΕΠΙ.νοώ - Δομή Διασύνδεσης Έρευνας και Επιχειρηματικότητας ΕΜΠ, Found.ation, ΟΚ.THESS.
Ακαδημαϊκοί υποστηρικτές
Πανεπιστήμιο Κρήτης, CIHEAM-MAICh, Πολυτεχνείο Κρήτης, Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Community supporters
Xanthi TechLab, MeXOXO, Bluegrowth, Aephoria.net, InfinityGreece, Chemecon Patras, EESTEC LC Xanthi, AIESEC, UPSPIN Agency, University Opportunities, BEST Athens, Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Ξάνθης, Ecotivity School GR, Ευρωπαϊκή Ένωση Νέων Νομικών Κομοτηνής / European Law Students' Association Komotini - ELSA Komotini, iGEM Thrace, Healthy V Team, YES Forum, EESTEC Athens, EESTEC Thessaloniki, KINITRO, Job Fair Athens.
Media supporters
RISETV, Όμιλος ΚΡΗΤΗ TV, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΘΑΡΡΟΣ, MESOGEIOS TV, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, IONIAN TV.
Ακολούθησε το Startup Greece Week στα Social Media: