keimeno_20_hellenic.jpg

Το Hellenic Design Center είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι του ΚΕΠΑ (Κέντρο Επιχειρηματικότητας & Πολιτιστικής Ανάπτυξης) του Δήμου Θεσσαλονίκης, το οποίο  προσφέρει αναπτυξιακές λύσεις σε επιχειρήσεις και φορείς της πόλης για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς τους χρησιμοποιώντας την πρακτική του design thinking.

«Τον Οκτώβριο του 2017 ξεκίνησε τη δράση του από το ΚΕΠΑ και βρίσκεται σε πιλοτική πορεία μέχρι και τον Οκτώβριο του 2019, που είναι το μεταβατικό διάστημα για τη βιώσιμη δράση του εφεξής», δηλώνει ο υπεύθυνος του τμήματος Μάρκετινγκ του Κέντρου   κ. Δημήτρης Καμπούκος.

Από το 2011, μέσω διάφορων ευρωπαϊκών προγραμμάτων για τη διείσδυση νέων μεθόδων και νέας τεχνογνωσίας προς βελτίωση της επιχειρηματικότητας στη Βόρεια Ελλάδα, το ΚΕΠΑ εστίασε στο κομμάτι του design thinking.

«Από το 2011, με τη συνεχή συμμετοχή σε διάφορα ευρωπαϊκά έργα με φορείς του εξωτερικού, αλλά και έπειτα, φέρνοντας με σειρά από workshops την τεχνογνωσία του design thinking στο ελληνικό κοινό, αναπτυχθήκαμε και καταφέραμε να δημιουργήσουμε  το 2017 το Hellenic Design Center, ένα κέντρο παροχής υπηρεσιών», διευκρινίζει ο κ. Καμπούκος.

Οι δράσεις του είναι εκπαιδευτικές μέσω εργαστηρίων, εξατομικευμένης υποστήριξης σε ιδιώτες, αλλά και σε δημόσιους φορείς, και αντιμετώπισης κοινωνικών προκλήσεων από τους πολίτες μέσω συνεργασίας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, δημόσιους φορείς και την Περιφέρεια Μακεδονίας-Θράκης.

Μια «αστική πρόκληση» για τους υπευθύνους αυτό το διάστημα είναι η αναδιαμόρφωση μέσω του design thinking του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ στη Θεσσαλονίκη, καθώς ο στόχος τους είναι να κάνουν την εμπειρία του ασθενούς και του συνοδού του στο νοσοκομείο κατά το δυνατόν ευχάριστη σε όλη τη διάρκεια της παραμονής τους εκεί.

Όπως δηλώνει ο κ. Καμπούκος: «Η προσέγγισή μας είναι μια προσέγγιση που εξυπηρετεί μοντέρνες λύσεις, βασισμένες στα παγκόσμια δεδομένα που επικρατούν, όμως μερικές φορές είναι δύσκολη η κατανόηση της μεθοδολογίας και της κρισιμότητας της χρήσης της μεθόδου του design thinking από τους επιχειρηματίες, όμως σιγά σιγά η αγορά αρχίζει να ωριμάζει και να εκσυγχρονίζεται».

Σκοπός του Κέντρου είναι να υιοθετηθεί η μεθοδολογία του design σε μεγάλο βαθμό από την κοινωνία για την αντιμετώπιση προκλήσεων, πράγμα που σημαίνει τόσο ανάγκη εκπαίδευσης νέων designers, καθώς σημειώνεται αύξηση της ζήτησης από την κοινωνία για καινοτόμες λύσεις.

Νάνσυ Χαλκοπούλου

Υπεύθυνη Τεκμηρίωσης, Skywalker.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.