Επιστήμη-Τεχνολογία

Οι πρόγονοί μας πρόλαβαν τους τελευταίους σιβηρικούς ρινόκερους

Περισσότερα...

Ο σιβηρικός μονόκερος, ένας γιγάντιος ρινόκερος με ένα τεράστιο κέρατο στο μέτωπό του, είχε επιβιώσει έως πριν από 36.000 χρόνια, συνεπώς είχε συνυπάρξει στη Γη με τους προγόνους του ανθρώπου (homo sapiens) και τους Νεάντερταλ, σύμφωνα με νέα επιστημονικά στοιχεία. Αυτό πιθανώς δίνει μια εξήγηση στο πώς εδώ και χιλιάδες χρόνια προέκυψαν οι μύθοι που υπάρχουν σε πολλές περιοχές του κόσμου (και στην αρχαία Ελλάδα) περί ενός μυθικού όντος με ένα κέρατο στο κεφάλι.

Μέχρι τώρα η επικρατούσα αντίληψη ήταν ότι ο σιβηρικός μονόκερος είχε εξαφανιστεί πολύ παλαιότερα, πριν από 100.000 έως 200.000 χρόνια. Όμως, μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα, με επικεφαλής τον Άντριαν Λίστερ του Μουσείου

Περισσότερα...

Προσεδάφιση του InSight στον Άρη

Περισσότερα...

Έπειτα από ένα διαπλανητικό ταξίδι διάρκειας σχεδόν επτά μηνών, το διαστημικό επιστημονικό σκάφος InSight της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας προσεδαφίστηκε στον Άρη, έχοντας διασχίσει με επιτυχία την ατμόσφαιρα του κόκκινου πλανήτη, όπως επιβεβαίωσε η Nasa από το κέντρο της στην Πασαντίνα της Καλιφόρνιας. Σκοπός του InSight είναι να μελετήσει τους σεισμούς στον Άρη. Πρόκειται για την πρώτη προσεδάφιση της NASA από το 2012 (ρόβερ Curiosity) και είναι η πρώτη φορά που ένα ρομποτικό γεωλογικό εργαστήριο θα μελετήσει το εσωτερικό, τη σύνθεση και ειδικότερα την τεκτονική δραστηριότητα όχι μόνο του Άρη, αλλά και οποιουδήποτε άλλου πλανήτη πέρα από τη Γη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το πολικό τάνκερ που πλέει στους -50 βαθμούς Κελσίου και ο Έλληνας ιδιοκτήτης του

Περισσότερα...

Ολοκληρώθηκε στην Κίνα η κατασκευή του πρώτου αρκτικού τάνκερ υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), το οποίο ονομάζεται «Boris Sokolov» και θα μπορεί να σπάει στρώματα πάγου με πάχος 1,8 μέτρα λειτουργώντας σε θερμοκρασίες κάτω των -50 βαθμών Κελσίου. Το πλοίο, κλάσης Arc7, έχει χωρητικότητα 44.500 τόνους και σύντομα θα παραδοθεί στον Έλληνα ιδιοκτήτη του, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας China Daily. Στο παρελθόν, τάνκερ αντίστοιχης κλάσης μπορούσαν να πλεύσουν στην Αρκτική μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Τα μοναδικά χαρακτηριστικά του «Boris Sokolov», όμως, θα του επιτρέψουν να συνεχίσει τις μεταφορές και κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Τον περασμένο Νοέμβριο οι εταιρίες

Περισσότερα...

Εφαρμογή για κινητά θα ενημερώνει τους πρόσφυγες για τη ζωή στην Αθήνα

Περισσότερα...

Ο 29χρονος καθηγητής γαλλικών Σαλαχαλντίν Εντρίς αναγκάστηκε να φύγει από την πατρίδα του, το Σουδάν, εξαιτίας πολιτικών διώξεων. Τον Ιανουάριο του 2017 έφτασε στη Σάμο και τρεις μήνες αργότερα στην Αθήνα, ωστόσο θυμάται πως τον πρώτο καιρό η προσαρμογή του στην πρωτεύουσα ήταν πολύ δύσκολη. «Όλα εδώ είναι διαφορετικά από την πατρίδα μου. Είναι δύσκολο να βρεις τους δρόμους, τα νοσοκομεία, τους χώρους φιλοξενίας», θυμάται. Για να αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα, δηλαδή για την ενημέρωση των προσφύγων και μεταναστών σχετικά με τον τρόπο ζωής στην Αθήνα, τις δομές στέγασης, τις ΜΚΟ, τα νοσοκομεία, τις πρεσβείες, αλλά και το φαγητό, τη διασκέδαση, τα μέσα μεταφοράς, έχει δημιουργηθεί η εφαρμογή για κινητά APP4REFS. Τη δημιούργησαν σε

Περισσότερα...

Βιοκαύσιμα από νεκρά ψάρια: Τα καύσιμα του μέλλοντος

Περισσότερα...

Καθώς η αλιεία είναι ευρέως διαδεδομένη στη Νορβηγία, ξεκίνησε η αντικατάσταση του πετρελαίου κρουαζιερόπλοιων με βιοκαύσιμα από νεκρά ψάρια, στοχεύοντας σε μια μελλοντική εκκαθάριση του περιβάλλοντος και αποκατάσταση της ρύπανσης. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κρουαζιέρας Hurtigruten κ. Ντάνιελ Σκέλνταμ χαρακτήρισε τα νεκρά ψάρια ως «πόρο και λύση», διακηρύσσοντας τον στόχο της εταιρίας να καταστεί ο πρώτος φορέας κρουαζιέρας παγκοσμίως που δεν θα χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα. Από την πλευρά του, ο διευθυντής επικοινωνιών της Hurtigruten κ. Ρούνε Τόμας Έγκε περιέγραψε το βιοαέριο ως το «πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο», προσθέτοντας ότι τα πλοία της εταιρίας «θα καθοδηγούνται κυριολεκτικά από τη φύση». Στο πλαίσιο αυτού του

Περισσότερα...

Σταδιακή απαγκίστρωση της Κίνας από το αμερικανικό GPS

Περισσότερα...

Προβληματισμένοι φαίνονται οι επιστήμονες στο Πεκίνο για το ότι οι δορυφόροι που αναμεταδίδουν δεδομένα GPS αποτελούν ιδιοκτησία της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. Σε συνδυασμό με την αύξηση των εντάσεων μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων ενός κλιμακούμενου εμπορικού πολέμου και ισχυρισμών για εταιρική κατασκοπεία, δημιούργησαν ένα νέο σύστημα πλοήγησης, το λεγόμενο Beidu. Η Κίνα θα επενδύσει περίπου 9 δισ. δολάρια στο νέο πρόγραμμα, που βασίζεται σε δορυφόρους, τερματίζοντας έτσι την έως τώρα εξάρτησή της από τις ΗΠΑ όσον αφορά στα δεδομένα εντοπισμού θέσης που χρησιμοποιούνται σε smartphones, πίνακες ελέγχου, κατευθυνόμενα βλήματα κ.ά.

«Δεν θέλουν

Περισσότερα...

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.