texnologia_0810.jpg

 

Καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που πραγματοποιούμε μέχρι σήμερα τις αγορές θα έχει η τεχνητή νοημοσύνη, καθώς θα συμβάλλει με τέτοιο τρόπο, που θα τις καθιστά μια πολύ πιο εύκολη και ευχάριστη διαδικασία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με αναφορά της Microsoft στην ιστοσελίδα της, η εξασφάλιση μιας ομαλής και ξένοιαστης εμπειρίας αγορών είναι κρίσιμη τόσο για τη διατήρηση του πελατολογίου, όσο και για την προσέλκυση νέων κοινών.

Εξάλλου ο ανταγωνισμός για τους πελάτες έχει γίνει εντονότερος. Είτε πρόκειται για αγορά υλικών είτε ακόμα και για φαρμακευτική αγωγή, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν συχνά δυσάρεστες εμπειρίες, που δυσκολεύουν την εξεύρεση των κατάλληλων επιλογών. Η κατανόηση αυτού του ζητήματος μπορεί να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον κύκλο εργασιών μιας εταιρίας, γι' αυτό και οργανισμοί σε όλη την Ευρώπη στρέφονται σε τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) ώστε να προσφέρουν απλούστερες εμπειρίες αγορών για τους καταναλωτές τους.

Οργανώνοντας τις on-line προσφορές όπως ποτέ ξανά στο παρελθόν

Η Microsoft αναφέρει χαρακτηριστικά παραδείγματα, που δείχνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη συμβάλλει τόσο στην αύξηση των πωλήσεων των εταιριών, όσο και στη διευκόλυνση των καταναλωτών στις αγορές τους και την επιλογή των προϊόντων.

Όπως σημειώνει, ένα ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η Praktiker. Η εταιρία, θέλοντας να βοηθήσει τους καταναλωτές να βρoυν την ιδανική απόχρωση του λευκού χρώματος, οδήγησε την εξυπηρέτηση πελατών στο επόμενο επίπεδο και μετασχημάτισε το ηλεκτρονικό (on-line) κατάστημά της ώστε να προσφέρει πιο εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών, που εξοικονομούν χρόνο και χρήμα, προκειμένου να αντιμετωπίσει και το μειωμένο κατά 1,4% μερίδιο των διαδικτυακών αγορών. Οι λειτουργίες τής on-line αναζήτησης στην ιστοσελίδα της ήταν περιορισμένες και αργές, κάνοντας δύσκολο για τους καταναλωτές που είχαν λίγο χρόνο στη διάθεσή τους την εύρεση των προϊόντων που χρειάζονταν.

Η εταιρία συνεργάστηκε με την PrefiBox και δημιούργησαν από κοινού μια λύση βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη, που έχει ως αποτέλεσμα, όταν ένας πελάτης αναζητά συγκεκριμένα στιλ επίπλων και χρώματα βαφής, η «έξυπνη λύση» να μπορεί να προβαίνει σε συγκεκριμένες προτάσεις, βασισμένες στη γενικότερη on-line συμπεριφορά του καταναλωτή. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν να βρουν γρήγορα αυτό που χρειάζονται ανάμεσα στα 30.000 προϊόντα του καταλόγου της Praktiker, κάνοντας την εμπειρία αγορών ομαλή, αξιόπιστη και γρήγορη. Οι on-line αγορές αυξήθηκαν κατά 8,7%, ενώ η αξία αυτών των συναλλαγών κατά 19% κατά μέσο όρο.

 Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αγορά εισιτηρίων

Με πρόβλεψη για αύξηση κατά 5 δισ. μέχρι το 2021, ο τομέας της on-line αγοράς εισιτηρίων αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις. Ωστόσο μαζί με τις μεγάλες ευκαιρίες έρχεται και ο αυξημένος ανταγωνισμός, παρατηρεί η Microsoft.

Αναγκαζόμενη να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και θέλοντας να προσφέρει στους καταναλωτές υψηλής ποιότητας καινοτόμες υπηρεσίες, η Dot.cy, με έδρα την Κύπρο, είναι μια εταιρία που προσφέρει cloud πλατφόρμες διαχείρισης εισιτηρίων για μουσεία, συναυλιακούς χώρους, γήπεδα κ.ά. Συγκεκριμένα, η Dot.cy, όπως αναφέρει η Microsoft, ανέπτυξε ένα chatbot βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο μπορεί να «ταυτοποιήσει» τα εισιτήρια για τα οποία ενδιαφέρονται οι πελάτες και άμεσα να τα φιλτράρει μέσα από διαφορετικά πακέτα προσφορών. Με αυτό τον τρόπο προσφέρει μια πραγματικά μοναδική εμπειρία αγορών. Μάλιστα, για να την κάνει ακόμα πιο εύκολη, το chatbot μπορεί να αλληλοεπιδράσει με τους πελάτες σε 24ωρη βάση, εφτά ημέρες την εβδομάδα, χρησιμοποιώντας τη μητρική γλώσσα των καταναλωτών στα προτιμώμενα από αυτούς social media.

Σε γενικές γραμμές, η βελτιστοποίηση των πωλήσεων μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση κόστους για τους εμπόρους, καθώς η προμήθεια αγαθών και η μεταφορά των αποθεμάτων γίνονται ακριβέστερες. Παράλληλα η διαχείριση πόρων γίνεται αποτελεσματικότερη.

Τι σημαίνει όμως αυτό για τους καταναλωτές;

Τέρμα πια η απάντηση «δεν είναι διαθέσιμο» για ένα προϊόν της επιλογής σας επειδή η ζήτηση ήταν υψηλότερη απ' ό,τι αναμενόταν. Όπως αναφέρει η Microsoft, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να φαίνεται ακριβή ή πολύπλοκη ως τεχνολογία. Το αντίθετο όμως, μπορεί να μειώσει το κόστος και να εξοικονομήσει χρόνο, κάνοντας τη ζωή των ανθρώπων αλλά και των επιχειρήσεων ευκολότερη. Για τη Microsoft, επισημαίνεται στην αναφορά της, η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί βασικό κομμάτι της στρατηγικής της τα τελευταία χρόνια.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.