rouxa.jpg

Τον περασμένο Νοέμβριο η νορβηγική εταιρία λιανικής πώλησης Carlings έφερε μια καινοτομία στον χώρο της μόδας με την κυκλοφορία της πρώτης ψηφιακής συλλογής ρούχων. Τα ρούχα αυτά που ντύνουν τους αγοραστές τους μόνο σε φωτογραφίες, είναι πολύ δημοφιλή στους influencers.

Αντί να ξοδεύουν μεγάλα χρηματικά ποσά για να βγάλουν μια φωτογραφία στο Instagram, πλέον μπορούν να προσαρμόσουν τη φωτογραφία τους ντυμένοι με ένα ψηφιακό ένδυμα. Το κόστος για αυτά τα ρούχα κυμαίνεται από 10 έως 30 ευρώ και η πρώτη συλλογή είχε ξεπουλήσει μόλις από την πρώτη βδομάδα κυκλοφορίας της. Για την αρχική συλλογή της εταιρίας Carlings χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις «ψηφιακοί ράφτες».

Η ιδέα της ψηφιακής ένδυσης χρησιμοποιείται κυρίως σε παιχνίδια διάδρασης στο διαδίκτυο όπου μπορείς να ντύσεις τον διαδικτυακό ήρωα που υποδύεσαι με διάφορα ρούχα και αξεσουάρ. Το παιχνίδι «Kim Kardashian: Hollywood» είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα παιχνιδιού όπου ο ήρωας που επιλέγεις να υποδυθείς μπορεί να ντυθεί από διάσημους οίκους μόδας όπως από τους Roberto Cavalli και Karl Lagerfeld έναντι ενός χρηματικού ποσού.

Κάποιοι πιστεύουν ότι στο μέλλον τα ψηφιακά ρούχα θα έχουν πολύ μεγάλη απήχηση στο κοινό και θα είναι κάτι σύνηθες. Στο παρόν όμως υπάρχουν πολλοί τεχνητοί φραγμοί για να μπορούν να παράγονται μαζικά. Η υπάρχουσα τεχνολογία και τεχνοτροπία μόλις τώρα αρχίζει να αναπτύσσεται. Οι περισσότεροι σχεδιαστές μόδας δεν έχουν τις γνώσεις για την τρισδιάστατη μοντελοποίηση και υλικά όπως το μαλλί και το μετάξι δεν μπορούν να αποδοθούν πλήρως στην τρισδιάστατη μορφή τους.

Πολλοί έχουν θετική γνώμη για τα ψηφιακά ρούχα μιας και καταρρίπτονται μέσω αυτών τα πρότυπα πολυτέλειας στα οποία κυριαρχεί το συμβατικά όμορφο μοντέλο. Οι influencers δεν χρειάζεται να ξοδεύουν πολλά λεφτά, να είναι λεπτοί και να έχουν πολλά ρούχα στη ντουλάπα τους για να βγάλουν μια φωτογραφία. Αυτό θα έχει επίσης και θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον αφού θα μειωθεί η κατανάλωση πόρων και η παραγωγή ρύπων.

Ωστόσο για άλλους τα ρούχα έχουν συναισθηματική αξία και η διαδικασία αγοράς και ένδυσής τους με αυτά αποτελεί πηγή χαράς, καθώς τα συνδέουν με προσωπικές καθημερινές στιγμές.

Η πρώτη εφαρμογή της ψηφιακής ένδυσης έχει στεφθεί με επιτυχία. Δεν μένει λοιπόν τίποτα άλλο από το να παρατηρήσουμε την πορεία της και το αντίκτυπο που θα έχει στην καθημερινότητα των πολιτών τα επόμενα χρόνια.

Νάνσυ Χαλκοπούλου
Υπεύθυνη Τεκμηρίωσης, Skywalker.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn