texnologia.jpg

 

Η τεχνητή νοημοσύνη και τα ρομπότ παίρνουν όλο και περισσότερο τη δουλειά μας. Αλλά υπάρχουν πολλά ακόμη να κάνουμε! Η γερμανική εφημερίδα «FAZ» διερωτάται: Ποια επαγγέλματα θα μπορούσαν να προκύψουν στο κοντινό μας μέλλον;

Φανταστείτε την εξής αγγελία για εργασία: «Έχετε εμπειρία στον προγραμματισμό τεχνητής νοημοσύνης, μπορείτε να συλλέξετε και να αναλύσετε δεδομένα με ακρίβεια, να είστε ανθεκτικοί στο στρες και σίγουροι στις αποφάσεις σας; Είστε έμπειροι με τις ροές δεδομένων μιας δικτυωμένης πόλης, είστε σίγουροι για την αντιμετώπιση των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, μπορείτε να αποκρύπτετε τις καθημερινές επιθέσεις των χάκερ; Μπορείτε να ελέγχετε την κίνηση του αεροταξί-drone με τη βοήθεια της πλατφόρμας ΑΙ, καθώς και την ομαλή κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων; Αν ναι, σας προσλαμβάνουμε αμέσως ως αναλυτή πόλης ή ελεγκτή κυκλοφορίας. Ανυπομονούμε να σας δούμε!».

Μια τέτοια αγγελία αναζήτησης εργασίας ίσως σήμερα φαίνεται γελοία, αλλά σύντομα θα μπορούσε να κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο, σύμφωνα τουλάχιστον με τους ειδικούς του αμερικανικού παρόχου υπηρεσιών πληροφορικής Cognizant. Σε δύο εκθέσεις της, η εταιρία «δημιούργησε» 21 επαγγέλματα που θα μπορούσαν να προκύψουν τα επόμενα δέκα χρόνια. Πολλά απ’ αυτά –όπως αρμόζει σε μια εταιρία πληροφορικής με αντίστοιχα συμφέροντα– είναι ψηφιακά. Για παράδειγμα, προγραμματιστές για ιπτάμενα αυτοκίνητα, διευθυντές έξυπνου σχεδιασμού σπιτιών ή μηχανικοί ψηφιακής διάθεσης απορριμμάτων. Επίσης, στο άμεσο μέλλον θα χρειάζονται όλο και περισσότεροι επαγγελματίες για την απόκρουση διαδικτυακών επιθέσεων. Ο διευθυντής της Cognizant Μπέντζαμιν Πρινγκ και η ομάδα του δεν διατύπωσαν τις προβλέψεις τους με βάση στατιστικές εκτιμήσεις και υπολογισμούς. Όλα βασίζονται στη «συμβουλευτική εμπειρία μας και στη συνεχή ανταλλαγή απόψεων με πολλούς ενδιαφερόμενους από τη βιομηχανία της τεχνολογίας, ακαδημαϊκούς και πελάτες μας».

Φυσικά, δεν μπορεί κάθε ιδέα να βγει αμέσως στην αγορά. Ο «ψηφιακός ράφτης», φερειπείν, είναι ιδέα για μελλοντική καριέρα: ένα μηχάνημα θα μπορεί να αποτυπώνει με ακρίβεια τις σωματικές διαστάσεις του πελάτη, έτσι ώστε να ράβονται ρούχα ειδικά γι’ αυτόν. Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρία Zozotown έχει ήδη εφαρμόσει αυτό το μοντέλο. Ο πελάτης χρησιμοποιεί μια εφαρμογή για κινητά και τραβά φωτογραφίες που στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για να προσαρμοστούν τα ρούχα που θέλει να αγοράσει. Έτσι, κυκλοφόρησε πειραματικά το πρώτο «ψηφιακό κοστούμι», έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι εν δυνάμει πελάτες μπορούν να το παραγγείλουν δωρεάν.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn