texnologia_3001.jpg

Σύμφωνα με πρόσφατη καναδική έρευνα, τα παιδιά ηλικίας 2-3 ετών που κάθονται αρκετή ώρα μπροστά από μια οθόνη εμφανίζουν πιο αργή ανάπτυξη των ικανοτήτων και των κοινωνικών δεξιοτήτων τους, καθώς και χαμηλότερες επιδόσεις στην επίλυση προβλημάτων και τον συντονισμό κινήσεων σε σχέση με τα παιδιά που αφιερώνουν περισσότερη ώρα στο παιχνίδι.

Η μελέτη αναμένεται να αναζωπυρώσει τη διαμάχη εντός της επιστημονικής κοινότητας σχετικά με το κατά πόσο –και από ποιο σημείο και μετά– είναι επιβλαβής για τα παιδιά η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών. Οι «αντιφρονούντες» επιμένουν ότι δημιουργείται αδικαιολόγητος πανικός και ότι η επίπτωση των συσκευών εξαρτάται από το τι είδους χρήση κάνουν τα παιδιά (αν π.χ. βλέπουν ηλεκτρονικά βιβλία είναι θετικό), ενώ η όποια επίδραση των οθονών, συνεχίζουν, είναι μικρότερη από άλλους παράγοντες, όπως η οικονομική κατάσταση της οικογένειας ή η διάρκεια ύπνου του παιδιού.

Η μελέτη, με επικεφαλής τη δρα Σέρι Μάντιγκαν του Πανεπιστημίου του Κάλγκαρι, που έγινε σε 2.441 παιδιά ηλικίας 2-5 ετών και δημοσιεύτηκε στο αμερικανικό παιδιατρικό περιοδικό «JAMA Pediatrics», σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και το BBC δείχνει ότι, όσο περισσότερο χρόνο περνά ένα δίχρονο ή τρίχρονο παιδί μπροστά από μια οθόνη τηλεόρασης, φορητού υπολογιστή, κινητού τηλεφώνου ή άλλης συσκευής, τόσο χαμηλότερη είναι η επίδοσή του στα σχετικά τεστ ανάπτυξης στην ηλικία των 3-5 ετών.

«Ο χρόνος που αφιερώνεται σε μια οθόνη είναι συνήθως μια καθιστική και παθητική συμπεριφορά, με πολύ λίγες ευκαιρίες μάθησης», δήλωσε η Μάντιγκαν. Όπως είπε, το πρόβλημα οφείλεται εν μέρει στο ότι ο εγκέφαλος ενός νηπίου δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά, ώστε να μπορεί να εφαρμόσει στην πραγματική τρισδιάστατη ζωή αυτά που μαθαίνει στην εικονική δισδιάστατη «πραγματικότητα». Έτσι, πρόσθεσε, «αν τα νήπια βλέπουν κάποιον να φτιάχνει κάτι με τουβλάκια στην οθόνη, αυτό δεν τα βοηθά να κάνουν το ίδιο στην πραγματική ζωή».

Επιπλέον, σύμφωνα με τους ερευνητές, ο πολύς χρόνος στις οθόνες «κλέβει» πολύτιμο χρόνο δημιουργικού παιχνιδιού, από ζωγραφική μέχρι μπάλα. «Αυτές είναι κρίσιμες δεξιότητες στην αρχή της παιδικής ηλικίας, καθώς η κατοχή τους είναι αναγκαία για την περαιτέρω ανάπτυξη του παιδιού», ανέφερε η Μάντιγκαν.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn