Άρθρα

Online σεμινάρια «Believe In You» τον Μάιο: Αντιμετωπίζω την κρίση θετικά

Περισσότερα...

Αυτό που χρειαζόμαστε είναι να ανακαλύψουμε τα κατάλληλα εργαλεία και να καλλιεργήσουμε τις ικανότητες που θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις αλλαγές που θα έρθουν στη ζωή μας, μετά την καραντίνα. Γι' αυτόν τον σκοπό το Believe In You σχεδίασε και προγραμματίζει δύο online σεμινάρια, που θα δώσουν απαντήσεις στους προβληματισμούς μας.

Αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε εδώ και πάνω από 1,5 μήνα έχει επιφέρει δυσμενείς συνέπειες στις ζωές όλων μας. Όσο κι αν δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε, είναι μια κρίση σε όλα τα επίπεδα - οικονομική, κοινωνική, επαγγελματική και συναισθηματική - που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε.

Αν και η Ελλάδα τη βίωσε με τον καλύτερο ίσως δυνατό

Περισσότερα...

Η ένταση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση

Περισσότερα...

Περισσότερα...

(*) Της Αιμιλίας Λυμπεράκη - Besson

Η πανδημία του κορονοϊού έφερε με βίαιο τρόπο στην επιφάνεια τη δύναμη αδράνειας, η οποία για χρόνια καθυστερούσε το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή, στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και στην αντικατάσταση της γραφειοκρατίας από την αυτοματοποίηση. Με εξίσου βίαιο τρόπο επιχειρείται να λυθεί το πρόβλημα, εισάγοντας με ρυθμούς «σοκ» τεράστιες αλλαγές στη δημόσια, ιδιωτική και κοινωνική ζωή, επιβαλλόμενες αλλαγές περάσματος στην ηλεκτρονική εποχή. Με αδυναμίες, παρενέργειες και επιτυχίες, όλα μαζί συμπιεσμένα, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα έγινε ό,τι δεν γινόταν δεκαετίες. Αποδείχτηκε έτσι, για μια ακόμη φορά, ότι το πρόβλημα του εκσυγχρονισμού βρισκόταν στις συγκρούσεις συμφερόντων και στην

Περισσότερα...

Η αναγκαιότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας

Περισσότερα...

  • Της Αιμιλίας Λυμπεράκη – Besson

Περισσότερα...

Η παράταση των αυστηρών περιοριστικών μέτρων μετακίνησης του πληθυσμού και των μαθητών μέχρι τουλάχιστον τις 27 Απριλίου και όχι χωρίς φόβο νέας παράτασης, δημιουργεί νέα δεδομένα στην ανάγκη κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών, η οποία προσωρινά και με ελλιπέστατες διαδικασίες και μέσα επιχειρήθηκε να καλυφθεί με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ) από 13 Μαρτίου 2020. Όπως διαφαίνεται, η μαθητική περίοδος είναι πιθανόν να παραταθεί και η Τηλεκπαίδευση δεν αποκλείεται να αναδειχθεί το σοβαρότερο εργαλείο κάλυψης των μαθησιακών αναγκών.

Ως εκ τούτου, είναι αναγκαίο να επιλυθούν αρκετά προβλήματα που δεν ήταν δυνατόν να αντιμετωπιστούν στην πρώτη

Περισσότερα...

Έλληνες φοιτητές ανταποκρίνονται στην παγκόσμια πρόσκληση για εξεύρεση καινοτόμων και πρακτικών λύσεων σε πιεστικά προβλήματα του Covid-19

Περισσότερα...

 

Στις προσπάθειες που είναι σε εξέλιξη σε όλο τον κόσμο για την ανάπτυξη και τη γρήγορη υλοποίηση πρωτοπόρων λύσεων που θα βοηθήσουν κυρίως το ιατρικό προσωπικό έρχονται να προστεθούν οι ιδέες από τα χιλιάδες «φωτεινά μυαλά» των προπτυχιακών αλλά και μεταπτυχιακών φοιτητών σε όλο τον πλανήτη.

Μέλη της ομάδας ASAT (Aristotle Space & Aeronautics Team) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) συμμετείχαν τα τελευταία εικοσιτετράωρα σε έναν παγκόσμιο διαγωνισμό design challenge, που έχει στόχο την πρoσέλκυση νέων ιδεών, σχετικών με την πανδημία του κορονοϊού.

Η διαδικασία του διαγωνισμού, την πρόσκληση για τον οποίο απηύθυνε το The Johns Hopkins Center for Bioengineering Innovation &amp

Περισσότερα...

Ν. Κεραμέως: Βασική επιδίωξη οι πανελλήνιες εξετάσεις να διεξαχθούν τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο

Περισσότερα...

 

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως διαβεβαίωσε εκ νέου ότι η χρονιά δεν θα χαθεί ούτε στα σχολεία ούτε και στα πανεπιστήμια στη σκιά της πανδημίας του κορονοϊού.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, επεσήμανε ότι ο χρόνος διεξαγωγής των οι πανελλήνιων εξετάσεων θα εξαρτηθεί από το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία κατόπιν συνεννόησης με τους ειδικούς. Όπως είπε, βασική επιδίωξη είναι οι εξετάσεις να γίνουν τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο.

Τι θα γίνει με την εξεταστέα ύλη

Η κα Κεραμέως σημείωσε ότι το υπουργείο Παιδείας διαθέτει δύο εργαλεία στην προσπάθεια να γίνουν οι Πανελλήνιες το καλοκαίρι. Το πρώτο, όπως εξήγησε, είναι η μείωση της εξεταστέας

Περισσότερα...

Unesco: Συγκροτεί συνασπισμό βοήθειας 1,5 δισ. νέων χωρίς πρόσβαση στην εκπαίδευση

Περισσότερα...

 

Διεθνείς οργανισμοί, μη κυβερνητικές οργανώσεις, ιδιωτικές επιχειρήσεις... ένας μεγάλος παγκόσμιος συνασπισμός σχηματίστηκε σήμερα για να βοηθήσει το ενάμισι δισεκατομμύριο των παιδιών και των φοιτητών που στερούνται σχολείου ή ανώτερης και ανώτατης σχολής ανά τον κόσμο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ανακοίνωσε η Unesco.

Σύμφωνα με την Unesco, το 87% των μαθητών και των φοιτητών παγκοσμίως επηρεάζεται από το κλείσιμο των σχολείων ή των σχολών τους λόγω του κορονοϊού, δηλαδή περισσότερο από 1,5 δισ. μαθητιώσας και σπουδάζουσας νεολαίας σε 165 χώρες.

Ο συνασπισμός αυτός έχει στόχο να «βοηθήσει τα κράτη να αναπτύξουν τις καλύτερες λύσεις εκπαίδευσης από απόσταση και αυτές να φτάσουν στα παιδιά και στους νέους που

Περισσότερα...