kerdofora_epagelmata_900x600.jpg

 

Τα καλοκαίρια των Πανελληνίων

Κάθε χρόνο από τον Ιούνιο μέχρι και τον Αύγουστο, χιλιάδες μαθητές ζουν τη δοκιμασία της εισαγωγής στα πανεπιστήμια: εξετάσεις – βαθμολογία – αποτελέσματα. Αυτή είναι η διαδικασία για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Κούραση, αγωνία και ανασφάλεια συνοδεύουν αυτή την πορεία. Στην ελληνική κουλτούρα, η επαγγελματική επιτυχία είναι συνυφασμένη με το κύρος και το χρήμα που, εν δυνάμει, απορρέει από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Γιατρός, δικηγόρος και μηχανικός ήταν, είναι και θα είναι ψηλά στην ατζέντα των προτιμήσεων λόγω του κύρους που αποπνέουν και της οικονομικής ευχέρειας που υπόσχονται.

Αλλά «ουκ επ’ άρτω μόνο ζήσεται ο άνθρωπος», και η κοινωνία για να επιβιώσει χρειάζεται τη διαφοροποίηση της εργασίας. Χιλιάδες επαγγέλματα υπάρχουν που είναι εξίσου κερδοφόρα χωρίς να περνάνε αναγκαστικά από το πανεπιστήμιο.

Όλα όμως χρειάζονται εκπαίδευση, γιατί ο ανεκπαίδευτος εργαζόμενος δεν έχει υπόσταση και ταυτότητα.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

  • Ειδικός σε CNC (Computer Numerical Control)

Τα CNC συστήματα είναι βασικά αυτόματα συστήματα που λειτουργούν με προγραμματισμό, με υπολογιστές τοποθετημένους σε μια μηχανή. Οι CNC μηχανές χρησιμοποιούν κωδικοποιημένες οδηγίες οι οποίες στέλνονται σε έναν εσωτερικό υπολογιστή, και έτσι δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας βιομηχανικών εξαρτημάτων, χωρίς άμεση ανθρώπινη παρέμβαση, με ακρίβεια και ταχύτητα. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι των μηχανών CNC ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια ευρεία ποικιλία υλικών. Μεταξύ αυτών, οι μηχανές τόρνου CNC, οι μηχανές φρεζαρίσματος, οι μηχανές διάτρησης και οι μηχανές κοπής είναι οι πιο συνηθισμένες. Επιπλέον, οι εκτυπωτές 3D, οι μηχανές router και οι μηχανές ηλεκτρικής εκκένωσης είναι από τους πιο συνηθισμένους τύπους μηχανών CNC.

Η ζήτηση σε εγχώριο αλλά και διεθνές επίπεδο χειριστών τέτοιων εργαλειομηχανών είναι πολύ υψηλή και προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω. Η έλλειψη στην Ελλάδα αλλά και τα Βαλκάνια είναι τεράστια.

Η εκπαίδευση προσφέρεται από εξειδικευμένα εργαστήρια σπουδών, τα οποία εξειδικεύονται στον σχεδιασμό και την κατασκευή εξαρτημάτων υψηλής ακρίβειας και πολυπλοκότητας, εξυπηρετώντας ειδικές ανάγκες κατεργασίας πολλών επώνυμων εξαγωγικών βιομηχανιών από διάφορους κλάδους, όπως αμυντική βιομηχανία, επιστημονικός εξοπλισμός, φαρμακοβιομηχανία, έρευνα & ανάπτυξη, τρόφιμα & ποτά κ.λπ. Η εκπαίδευση σε CNC είναι ανεξάρτητη από την ηλικία, το φύλο, το ακαδημαϊκό υπόβαθρο και την ύπαρξη ή μη πρότερης επαγγελματικής εμπειρίας.

  • Σχολές Ξεναγών

Η οικονομία της Ελλάδας στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό. Έτσι, η ανάγκη για ξεναγούς είναι μεγάλη. Οι Σχολές Ξεναγών είναι σχολές μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, διάρκειας δύο (2) εκπαιδευτικών ετών. Η εισαγωγή στις Σχολές Ξεναγών πραγματοποιείται κατόπιν Προκήρυξης του Υπουργείου Τουρισμού και η επιλογή γίνεται με μοριοδότηση.

Οι Σχολές Ξεναγών του Υπουργείου Τουρισμού λειτουργούν σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Ρόδος.

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν Έλληνες/Ελληνίδες υπήκοοι, υπήκοοι κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και υπήκοοι κρατών εκτός της ΕΕ, εφόσον διαμένουν νόμιμα στη χώρα και γνωρίζουν άριστα την ελληνική γλώσσα (επίπεδο Γ2/C2).

Το 70% των προκηρυσσόμενων θέσεων καλύπτεται από αποφοίτους γενικού ή επαγγελματικού λυκείου και το 30% από πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όλοι/όλες οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως του τίτλου σπουδών που κατέχουν, πρέπει να έχουν πιστοποιημένη άριστη γνώση επιπέδου Γ2/C2 τουλάχιστον δύο (πέραν της ελληνικής) ξένων γλωσσών.

Η φοίτηση στη Σχολή Ξεναγών είναι δωρεάν και είναι υποχρεωτική για το σύνολο του εκπαιδευτικού προγράμματος.

  • Ασφαλιστής

Σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς, σε περιόδους κρίσης οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερο ασφαλιστικές και επενδυτικές υπηρεσίες καθώς η αβεβαιότητα τους οδηγεί να σκεφτούν καλύτερα το μέλλον.

Ο ασφαλιστής προτείνει ασφαλιστικά προγράμματα για προστασία ή κάλυψη των πολιτών και των περιουσιών τους από διάφορους κινδύνους, ατυχήματα, ασθένειες, συντάσσει και υπογράφει τα σχετικά συμβόλαια. Οι ασφαλιστές μπορεί να εξειδικευτούν σε διάφορους τομείς, όπως η ασφάλιση ζωής, υγείας, περιουσίας ή αστικής ευθύνης. Δρώντας ως ελεύθεροι επαγγελματίες, μπορούν να δραστηριοποιηθούν ως ασφαλιστικοί πράκτορες.

Για να εργαστεί κάποιος ως ασφαλιστής, δεν απαιτούνται ειδικά τυπικά προσόντα ή σπουδές. Μπορεί να είναι απόφοιτος γυμνασίου, λυκείου, ΙΕΚ (Ειδικός Ασφαλιστικών Εργασιών), ή πανεπιστημιακής σχολής (κατά προτίμηση οικονομικών, ασφαλιστικών ή στατιστικών τμημάτων). Κάθε ασφαλιστική εταιρία διοργανώνει ειδικά τακτικά σεμινάρια στην πώληση ασφαλιστικών προγραμμάτων για ενημέρωση των στελεχών και των συνεργατών της.

Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει τη σχετική άδεια άσκησης του επαγγέλματος από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο. Νομοθετικά κατοχυρώνονται οι ασφαλιστές από τον Ν. 2170/93 και οφείλουν να υπακούουν στον Κώδικα των Συντονιστών.

Η αγορά των ασφαλειών αναπτύσσεται και υπάρχει μια συνεχής ζήτηση για άτομα που επιθυμούν να γίνουν ασφαλιστές, αλλά και μεγάλη προσφορά νέων στελεχών.

Οι οικονομικές αποδοχές μπορούν να γίνουν αρκετά ικανοποιητικές, αφού προσαυξάνονται με ποσοστά ανάλογα με την παραγωγικότητα του συγκεκριμένου ασφαλιστή.

  • Υποτιτλισμός και Οπτικοακουστική Μετάφραση

Ο τομέας του υποτιτλισμού προσφέρει ευκαιρίες για εργασία τόσο σε ελεύθερους επαγγελματίες όσο και σε εταιρίες παραγωγής και διανομής οπτικοακουστικού περιεχομένου. Με την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία, μπορεί να επιτύχει κάποιος επαγγελματική αποκατάσταση και να κάνει μια επιτυχημένη καριέρα.

Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν: ► απόφοιτοι πανεπιστημίου της ημεδαπής και της αλλοδαπής που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού επιπέδου Β2 για την αγγλική ή/και γαλλική ή/και γερμανική γλώσσα, ► απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού επιπέδου Β2 για την αγγλική ή/και γαλλική ή/και γερμανική γλώσσα.

Πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί που παρέχουν εκπαίδευση στον υποτιτλισμό και την οπτικοακουστική μετάφραση. Η εκπαίδευση έχει ως βασικό σκοπό να εισαγάγει τους εκπαιδευόμενους στον χώρο της Οπτικοακουστικής Μετάφρασης, να τους ευαισθητοποιήσει σε θέματα προσβασιμότητας και να τους επιτρέψει να αναπτύξουν τις κατάλληλες δεξιότητες στο είδος του υποτιτλισμού: ενδογλωσσικού αλλά και διαγλωσσικού (γλώσσες εργασίας: αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ελληνικά). Οι εκπαιδευόμενοι αναπτύσσουν τις κατάλληλες δεξιότητες ούτως ώστε να είναι ικανοί να εργαστούν στη βιομηχανία παραγωγής πολυμεσικού περιεχομένου ως υποτιτλιστές.

Η επαγγελματική επιτυχία εξαρτάται από το εύρος των επιλογών μας.

Γράφει,

Ανδρομάχη Παπαγιαννάκη

Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην εταιρία About Career (www.aboutcareer.gr)

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn