arthro_2802.jpg

 

«Α ρε Θεέ, δεν πιάνει μια βροχή με σκιλς, γιατί είμαι βέρι βέρι χολοσκασμένος!» (παράφραση από τον «Καραγκιόζη στο διάστημα» του Ευγένιου Σπαθάρη)

Δεν έχει και άδικο ο συμπαθέστατος λαϊκός μας ήρωας.

Ζούμε στον αστερισμό των δεξιοτήτων.

Η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, ο ψηφιακός αλφαβητισμός, ο γραμματισμός στα μέσα, ο τεχνολογικός αλφαβητισμός, η ευελιξία, η ηγεσία, η πρωτοβουλία, η παραγωγικότητα και οι κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες είναι ορισμένες από τις δεξιότητες που καλείται να έχει ο σημερινός εργαζόμενος.

Και εκεί που καλούμαστε να ξεμπερδέψουμε το κουβάρι στον έφηβο και μελλοντικό εργαζόμενο αλλά και στους νυν εργαζόμενους, εκεί το μπερδεύουμε κι άλλο.

Καθημερινά κατακλυζόμαστε από δηλώσεις του τύπου «ποιες δεξιότητες αναζητούν οι εργοδότες», «ποιες δεξιότητες πρέπει να έχει κάποιος απαραίτητα στο βιογραφικό του», «ποιο το προφίλ του σύγχρονου εργαζόμενου» κ.λπ. κ.λπ.

Η εύλογη ερώτηση στο μυαλό μικρών και μεγάλων είναι «Εγώ πώς ξέρω αν έχω αυτές τις δεξιότητες; Κι αν δεν τις έχω, πώς θα τις αποκτήσω; Όλες αυτές τις δεξιότητες πρέπει να έχω;»

Κι έτσι στο μυαλό των υποψηφίων-εργαζομένων απλώνεται ο «εφιάλτης στον δρόμο με τις λεύκες».

Και αυτός ο τρόμος οδηγεί στην παραίτηση!

Υπάρχει λύση!

Όταν ο έφηβος ή και ο ενήλικος αποφασίζουν να συναντήσουν έναν Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού, αυτός κατά τη συνεδρία, με ερωτήσεις και συζήτηση καθοδηγούμενη, καταγράφει κάποιες παρατηρήσεις.

Αυτές οι παρατηρήσεις έχουν στόχο τον έλεγχο της επαγγελματικής προσαρμοστικότητας του συμβουλευόμενου.

Αυτό που ψάχνει είναι στοιχεία που παραπέμπουν στο ενδιαφέρον για τη σταδιοδρομία, τον έλεγχο, την περιέργεια, την αυτοπεποίθηση και τον βαθμό δέσμευσης. Αν δει ότι κάπου πρέπει να επιμείνει ή να διορθώσει, τότε επεμβαίνει.

Οπλισμένοι με αυτές τις πέντε δεξιότητες, οι συμβουλευόμενοι μπορούν να κατανοήσουν αλλά και να κατακτήσουν τις υπόλοιπες που προαναφέρθηκαν.

Αυτές οι δεξιότητες είναι κοινές και στους εφήβους που ξεκινούν την πορεία τους αλλά και στους ενήλικες που θέλουν να έχουν τον έλεγχο της σταδιοδρομίας τους.

Το ενδιαφέρον για τη σταδιοδρομία σχετίζεται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Όταν βρίσκει κάποιος έναν στόχο, ενεργοποιείται, έχει αίσθημα ελπίδας και κινητοποιεί εσωτερικές δυνάμεις για την επίτευξη του στόχου του.

Ο έλεγχος εκφράζει την ανάγκη του ατόμου να ασκήσει επίδραση  ενσυνείδητη, σκόπιμη και οργανωμένη για την υλοποίηση των στόχων που  έχει επιλέξει.

Η περιέργεια περιλαμβάνει την αναζήτηση πληροφοριών σχετικών με τη σταδιοδρομία, όσο και τη διερεύνηση του εαυτού και του περιβάλλοντος.

Η περιέργεια δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να είναι ανοικτό σε προκλήσεις και επαγγελματικούς ρόλους.

Η αυτοπεποίθηση σχετίζεται με την εμπιστοσύνη του ατόμου στον εαυτό του.

Τέλος, ο βαθμός δέσμευσης ενθαρρύνει τον πειραματισμό του ατόμου με νέες δραστηριότητες και εμπειρίες. Δηλαδή όσο πιο πολύ δεσμευόμαστε σε μια απόφαση, ένα επάγγελμα, μια ιδέα, τόσο λιγότερες ευκαιρίες έχουμε για επαγγελματική εξέλιξη.

Εμείς στην About Career, μέσα από τη συμβουλευτική διαδικασία, μαθαίνουμε στον έφηβο αλλά και στον ενήλικο πώς να αναπτύξει τις παραπάνω δεξιότητες, οι οποίες είναι συνώνυμες με την επαγγελματική επιτυχία.

Γράφει η

Ανδρομάχη Παπαγιαννάκη,

Σύμβουλος Σταδιοδρομίας της About Career

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

   https://www.aboutcareer.gr/book

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn