Η ομάδα Minders η οποία συναντήθηκε πρόσφατα με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη αποτελείται από τέσσερις μαθητές της β' Λυκείου. Βρέθηκαν στο Μέγαρο Μαξίμου λόγω της διάκρισης τους, στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, για τις ιπτάμενες ανεμογεννήτριες που κατασκεύασαν. Η αναγνώριση της πρωτοποριακής σκέψης και της εργασίας τους μέσω του διαγωνισμού, τους άνοιξε την... όρεξη για νέες εφευρέσεις. Έτσι, ήδη προετοιμάζονται για το επόμενο θέμα: ο φίλος ρομπότ.
«Τεχνικά σίγουρα είμαστε κοντά σε κάτι τέτοιο. Όμως, δεν ξέρω αν ο κόσμος είναι έτοιμος να δεχτεί κάτι τέτοιο» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής πληροφορικής, Δημήτρης Μωραΐτης ο οποίος διδάσκει στο σχολείο των Minders και έχει την επίβλεψη της ομάδας. «Τώρα, είμαστε στη φάση του brainstorming με τα παιδιά και προσπαθούμε να δομήσουμε την ιδέα που έχουμε. Η ιδέα σε γενικές γραμμές είναι για ένα σύστημα το οποίο θα μπορείς να δηλώνεις τη συναισθηματική σου κατάσταση και να σου προτείνει πράγματα ώστε να βελτιώσει τη ψυχολογία σου προς το καλύτερο. Με όλη την ανάλυση δεδομένων που γίνεται στις μέρες μας από όλα τα συστήματα, έχουν ως αποτέλεσμα όλα αυτά τα σχήματα να είναι ευφυή συστήματα. Άρα, μπορούν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες σε σχέση με έναν χρήστη», συμπληρώνει ο Δ. Μωραΐτης.
Η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (World Robot Olympiad™) θεωρείται ένα εξόχως σημαντικό γεγονός για την επιστήμη, την τεχνολογία και την εκπαίδευση, παγκοσμίως. Η WRO συγκεντρώνει παιδιά και νέους από 75 χώρες. Στόχος είναι να βρουν το κατάλληλο έδαφος προκειμένου να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να αξιοποιήσουν τις ικανότητές τους. Οι διοργανωτές φροντίζουν να εξασφαλίσουν την πρόσβαση σε τουλάχιστον 70 χιλιάδες νέα λαμπρά μυαλά. «Το πλαίσιο όλης της προετοιμασίας και των διακρίσεων είναι μεγάλη ευκαιρία για τα παιδιά γιατί ανακαλύπτουν τον εαυτό τους. Λειτουργεί όλο αυτό και λίγο ως επαγγελματικός προσανατολισμός στα σχολεία» αναφέρει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Μωραΐτης και συμπληρώνει: «Το πιο σημαντικό είναι ότι τα παιδιά γίνονται μια ομάδα, δουλεύουν σε πραγματικές καταστάσεις πίεσης και άγχους, στεναχώριας για κάτι που δεν θα βγει. Ουσιαστικά καταναλώνουν πάρα πολύ ενέργεια και χρόνο, κάνουν θυσίες με σκοπό να πετύχουν έναν στόχο».
Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει εισαχθεί πλέον σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πλέον, τα παιδιά εξοικειώνονται από το νήπιο με την τεχνολογία. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό ξεκινά από το Δημοτικό και η προσοχή στρέφεται στην αγροτική παραγωγή. Στο Γυμνάσιο το ζητούμενο στο φέτος είναι η κατασκευή ενός farmbot, δηλαδή ενός έξυπνου συστήματος που θα μπορεί να βελτιώσει τη σοδειά. Μέχρι το 2050 ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών προβλέπει πως ο παγκόσμιος πληθυσμός θα φθάσει τα 9,7 δισ. Αυτό αναμένεται να προκαλέσει την ανάγκη αύξησης της γεωργικής παραγωγής κατά 65%. Οι γεωργικές επιχειρήσεις καλούνται να χρησιμοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες για την αύξηση και τη βελτιστοποίηση των παραγόμενων προϊόντων. Έτσι, όλο και περισσότερες εταιρείες στρέφονται στα έξυπνα ρομποτικά συστήματα. Οι δυνατότητες αυτών των τεχνολογικών μέσων μπορούν να συνεισφέρουν σε ένα ευρύ φάσμα επιτόπιων εργασιών όπως η ανάλυση πεδίου, η σπορά, η επίβλεψη και η συγκομιδή.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αναμένεται να διεξαχθεί στις αρχές Ιουλίου. Ο εν λόγω διαγωνισμός αποτελεί το «εισιτήριο» για την Ολυμπιάδα Ρομποτικής. Για την Εκπαιδευτική Αναγέννηση, όπου φοιτούν οι Minders και διδάσκει ο Δημήτρης Μωραΐτης, θα είναι η πολλοστή φορά που λαμβάνουν μέρος στο διαγωνισμό. Ανεξάρτητα από τη διάκριση και μόνο η συμμετοχή κάθε φορά βελτιώνει τους μαθητές μέσα από τη συνεργασία για έναν κοινό στόχο, όπως παρατηρούν οι εκπαιδευτικοί. Μάλιστα, το 2017 στην Ολυμπιάδα που διοργανώθηκε στη Κόστα Ρίκα, Έλληνες μαθητές παρουσίασαν μια «έξυπνη» σημαδούρα που μπορούσε να εκμεταλλευτεί την κυματική ενέργεια. Η εφευρετικότητα των παιδιών έχει αρχίσει ήδη να δίνει λύσεις για τα ζητήματα του μέλλοντος.