Την Τρίτη 3 Μαΐου 2022 αρχίζει το υβριδικό σεμινάριο Smart 4 fooD στο Innovathens, που αφορά τα προϊόντα boutique και τις σύγχρονες τάσεις που μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των «θησαυρών» της ελληνικής γης.
Το σεμινάριο Smart 4 fooD θα υλοποιηθεί σε ένδεκα (11) εργαστήρια από τις 17.00 έως τις 21.00 κάθε Τρίτη 3/5/2022, 10/5/2022, 17/5/2022, 24/5/2022, 31/5/2022 και την Τετάρτη 1/6/2022, την Παρασκευή 3/6/2022, τη Δευτέρα 6/6/2022, την Τρίτη 7/6/2022 και την Πέμπτη 9/6/2022.
Το σεμινάριο σχεδιάστηκε πάνω στην προσέγγιση των προϊόντων boutique της Γιολάντας Τότσιου (PhD, Innovation & Quality Consultant) και η ετοιμασία του προγράμματος έγινε σε συνεργασία με τον Αντώνη Οικονόμου (Project Manager, Innovathens) και τον Γεράσιμο Τζαμαρέλο (Educational Manager, Innovathens).
Το διάρκειας 44 ωρών (11 ημέρες, 17.00-21.00) εκπαιδευτικό σεμινάριο-εργαστήριο περιλαμβάνει: (1) Έρευνα & Τεχνολογία (Νέες τεχνολογίες και Ανθρώπινο δυναμικό), (2) Προδιαγραφές Ποιότητας (Υγιεινή & Διασφάλιση Ποιότητας, Premium Quality), (3) Πιστοποίηση και (4) Σύνδεση με τοπικά χαρακτηριστικά (Ταυτότητα, Διαχρονικότητα, «Μύθος» προϊόντος). Επίσης, Logistics & Marketing των προϊόντων boutique και Management & monitoring επιχειρήσεων προϊόντων boutique.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν πρακτικές οριζόντιας διασύνδεσης ελληνικής αγροτικής παραγωγής και τοπικού πολιτισμού (γαστρονομίας) με τον τουρισμό μέσω ενδεικτικών δράσεων όπως: Παλέτα τοπικών τυριών, Μεζές για ούζο / τσίπουρο, Ελληνικό πρωινό, Σύνθετα φαγητά και συνταγές τοπικής γαστρονομίας, Μοναστηριακή διατροφή, Οινοτουρισμός, Γαστρονομία ποιότητας, Γαστρονομικός τουρισμός, Τοπογνωσία, Πατριδογνωσία τροφίμων, Οικοτεχνία & Αγροτουρισμός.
Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με ένα workshop, στο οποίο οι συμμετέχοντες θα χωριστούν σε ομάδες 3-4 ατόμων και θα σχεδιάσουν τον φάκελο για κάποιο προϊόν, παραδοσιακό ή premium quality, θα τονίσουν την ανάδειξη της σημασίας του branding ή θα καταθέσουν κάποια ιδέα για τη σύνδεση της τοπικής αγροτικής παραγωγής με τον τουρισμό και τον πολιτισμό.
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί με φυσική παρουσία αλλά και μέσω Zoom. Για συμμετοχή μέσω Zoom πρέπει να επικοινωνήσετε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..
Το κόστος συμμετοχής είναι: Early bird € 390 έως 22/4/2022, κανονικό booking € 450 και για μέλη Innovathens € 250.
Το σεμινάριο σχεδιάστηκε πάνω στην προσέγγιση των προϊόντων boutique της δρος Γιολάντας Τότσιου και η ετοιμασία του προγράμματος έγινε σε συνεργασία με τον κ Αντώνη Οικονόμου (Innovathens) και τον κ. Γεράσιμο Τζαμαρέλο (Innovathens).
Μερικοί από τους διακεκριμένους εισηγητές και εισηγήτριες του σεμιναρίου Smart 4 fooD, 17.00-21.00, 3 Μαΐου 2022 έως 9 Ιουν. 2022 είναι:
- Η καθ. Κωνσταντίνα Τζια (ΕΜΠ), η αν. καθ. Μαρία Δημοπούλου, (Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής, ο δρ Γεράσιμος Τζαμαρέλος και η δρ Γιολάντα Τότσιου για το πεδίο των νέων τεχνολογιών και των νέων τάσεων της τεχνολογίας τροφίμων.
- Ο ομ. καθ. Αθανάσιος Τσαυτάρης (π. υπουργός ΑΑΤ) για τις τελευταίες τάσεις της γονιδιωματικής και μεταγονιδιωματικής και τη σύνδεσή τους με την ποιότητα και ασφάλεια τροφίμων.
- Η ομ. καθ. Όλγα Ιακωβίδου (ΑΠΘ) και η κα Χλόη Χατζηβαρύτη για την αλυσίδα «Από τη θεωρία στην πράξη» του οινοτουρισμού.
- Η κα Μαριτάνα Αλακιώτου-Ανθοπούλου (Επιμελητήριο, Aegean Cuisine), ο κ. Ξενοφών Κάππας (Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη), η κα Κάρμεν Κωσταντακοπούλου (Costa Navarino) και η δρ Γιολάντα Τότσιου για τη σύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής και της γαστρονομίας με τον τουρισμό και τον πολιτισμό.
- Η δρ Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη (τ. Κέντρο Λαογραφίας) για την παράδοση και τη διαχρονικότητα των προϊόντων αγροδιατροφής στον κύκλο του χρόνου.
- Η δρ Γιολάντα Τότσιου για προδιαγραφές υψηλής ποιότητας και σύνδεσης με την παράδοση, για προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας / premium quality διεθνώς, καθώς και ειδικά θέματα για ελληνικά προϊόντα ποιότητας.
- Η κα Μαίρη Σπέντζου (IRCA, ΕΛΓΟ «Δήμητρα») για τα Εθνικά Σχήματα Πιστοποίησης.
- Ο δρ Γεράσιμος Τζαμαρέλος για τις επιχειρηματικές όψεις των προϊόντων boutique – management, logistics & marketing και branding.
- Η τέχνη και η γεύση προσθέτουν τις τελικές πινελιές στην προσέγγιση των προϊόντων boutique.
- Ο κ. Αντώνης Οικονόμου (Innovathens) για την επίδραση της τέχνης στα προϊόντα αγροδιατροφής.
- Η κα Θάλεια Τσιχλάκη (Olive και FnL Guide) για την «Τέχνη του ουρανίσκου».
Η Ελλάδα είναι τρίτη παγκοσμίως σε βιοποικιλότητα χώρα, με 6.300 φυτά, από τα οποία τα 1.470 αυτοφυή ενδημικά (ενδεικτικά, η διπλανή Βουλγαρία έχει 125, η Αλβανία έχει 26 και η Γερμανία 15 συνολικά ενδημικά αυτοφυή)!
Η Ελλάδα είναι ο δεύτερος ζωντανός πολιτισμός, με πρώτη την Κίνα. Οι Έλληνες με τα ίδια γράμματα, με τις ίδιες λέξεις με τις ίδιες προτάσεις εννοούν περίπου τα ίδια νοήματα για 3.500 χρόνια συνεχώς. Υπήρξαν και άλλοι πολιτισμοί, αλλά τώρα πλέον είναι νεκροί (Ασσύριοι, Ίνκας, Αιγύπτιοι κ.λπ.).
Η Ελλάδα είναι ένας βράχος ριγμένος στην θάλασσα, με το 76% του εδάφους της πάνω από 600 μ. υψόμετρο και ταυτόχρονα 15.500 χιλιόμετρα ακτογραμμής, που δίνει εξαιρετικά μικροκλίματα και ιδιαιτερότητες.
Στη νέα εποχή της meta Covid-19 ομογενοποιημένης προβληματικής παγκοσμιοποίησης η τοπικοποίηση-τοπικότητα-locality είναι απαίτηση επιβίωσης αλλά και αειφορίας (βιωσιμότητας). Η δε ικανότητα συνδυασμού της παραγωγής από αυτοφυή ή αυτόχθονα, της τοπικής παραγωγής, της τοπικής επεξεργασίας με βάση τον τοπικό πολιτισμό (γαστρονομία, συνταγές), της Τοπικής Εφοδιαστικής Αλυσίδας και της τοπικής κατανάλωσης είναι επίσης μια απαίτηση.
Σε αυτή την απαίτηση απαντά επαρκώς το υβριδικό σεμινάριο Smart 4 fooD στο Innovathens, το οποίο αφορά τα προϊόντα boutique και τις σύγχρονες τάσεις που μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των «θησαυρών» της ελληνικής γης. Από την Τρίτη 3 Μαΐου 2022 έως τις 9 Ιουν. 2022 στις 17.00-21.00 στο Innovathens (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης,«ΑγροΝέα», «AgroBus»