×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 743

telikh_technology_arxikh.jpg

Την προηγούμενη Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε η ημερίδα Technology vs Human: The Business Case. Διοργανωτές ήταν το Hellenic Design Center, το ΚΕΠΑ, οι  Industry Disruptors Game Changers και το Cumulus και μέσα από μια σειρά ομιλιών αναλύθηκαν έννοιες και απόψεις για τη σχέση της τεχνολογίας με τον άνθρωπο και την τάση για εξέλιξη της εποχής που βιώνουμε.

1os omil. teliko me lezanta

Ο άνθρωπος υπερισχύει της τεχνολογίας (human vs technology), υποστήριξε ο κ. Παναγιώτης Μόρφης  στην εναρκτήρια ομιλία της ημερίδας. Ο κ. Μόρφης, ο οποίος εργάζεται σε εταιρία που συνεργάζεται με μεγάλους οργανισμούς στην Ελλάδα, εξέτασε την ιδιότητα του design thinking, που είναι μια διαδικασία ανάλυσης μέσω έρευνας των αναγκών του καταναλωτή και έπειτα, μέσω της τεχνολογίας, η εφαρμογή της για την καλύτερη στόχευση του προϊόντος ή της υπηρεσίας ενός οργανισμού.

Πρέπει πάντα να γίνεται επιτόπια έρευνα,να είσαι εκεί», όπως δήλωσε ο κ. Μόρφης, για να συλλέξεις τα στοιχεία ώστε να αναπαραχθεί μια καινοτόμος ιδέα, και τόνισε:«Η τεχνολογία δεν πρέπει να είναι οδηγός, πρέπει να εξυπηρετεί τον άνθρωπο για την παραγωγή καινοτόμων ιδεών προς όφελος της κοινωνίας».

2os omil. teliko me lezanta

Ο δεύτερος ομιλητής της ημερίδας, ο κ. Αθανάσιος Μανάβης, βιομηχανικός σχεδιαστής και συνεργάτης στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας μας παρέπεμψε στη διαπίστωση ότι η τεχνολογία πρέπει να συνυπάρχει με τον άνθρωπο (technology with human).  «Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία παράλληλα με τον σχεδιασμό, την έμπνευση, την ανάπτυξη της ιδέας και την καταγραφή της πρώτα στο χαρτί, μπορείς να παράγεις καινοτόμα προϊόντα», δήλωσε και προσέγγισε την έννοια της καινοτομίας μέσα από τον υπολογιστικό σχεδιασμό  (computational design) για τη δημιουργία προϊόντων και τη βελτιστοποίηση του αισθητικού τους αποτελέσματος. Η μέθοδος του υπολογιστικού σχεδιασμού τώρα αρχίζει και χρησιμοποιείται παγκοσμίως  γι’ αυτό τον σκοπό, η πρότερη και βασική χρήση του είναι εργαλείο σχεδιασμού κτηρίων, που χρησιμοποιούν ευρέως οι αρχιτέκτονες.

lezanta diorth 3oy

Ο κ. Βασίλης Παπαλεξόπουλος, senior designer σε εταιρία που εδρεύει στην Αγγλία και ασχολείται με την παραγωγή αλληλεπιδράσεων μεταξύ  προϊόντων και καταναλωτών, εξέφρασε τη θεωρία ότι η τεχνολογία είναι ο άνθρωπος (technology is human). «Ο άνθρωπος έφτιαχνε τα εργαλεία του στο παρελθόν, αλλά σήμερα πρέπει να ξέρει προγραμματισμό για να τα φτιάχνει», ανέφερε, προσθέτοντας ότι με τον αυτοματοποιημένο και τον υπολογιστικό σχεδιασμό μπορείς να οδηγηθείς σε καινοτόμες λύσεις πιο γρήγορα και πιο έξυπνα.

4os omil.telikh me lez

Ο τέταρτος ομιλητής, ο κ. Νικόλαος Θεοδωράκης, καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ιδρυτής εταιρίας που ασχολείται με το multi-level service design σε αθλητικές εκδηλώσεις, τόνισε ότι ο άνθρωπος πρέπει πάντα να βρίσκεται στο κέντρο και μετά να ακολουθεί η χρήση της τεχνολογίας.

Η εταιρία του σχεδίασε την οργάνωση του 14ου Διεθνούς Μαραθωνίου «Μέγας Αλέξανδρος», που θα πραγματοποιηθεί αυτή την Κυριακή στη Θεσσαλονίκη, εφαρμόζοντας το μοντέλο μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας για τους χρήστες και μαραθωνοδρόμους.

«Ο άνθρωπος πρέπει να μπει στο κέντρο της ερευνητικής διαδικασίας για να διαμορφώσεις μια ολοκληρωμένη εμπειρία για την εκδήλωση, δεν είναι μόνο η ώρα που ξεκινά ο αγώνας, ο πελάτης γράφεται 3 μήνες πριν και, αφού τελειώσει ο αγώνας, δεν πρέπει να τελειώσει και η εμπειρία», ανέφερε,γι’ αυτό και δημιουργήθηκε ένα ολόκληρο σύστημα εξυπηρέτησης μέσω της ανάλυσης 6 συγκεκριμένων προτύπων ανθρώπων-πελατών του αγώνα  μέσα από τη μελέτη των αναγκών, των κινήτρων και των στόχων αυτών. Η έρευνα έγινε σε αρχικό στάδιο από ανθρώπους, η ανάλυση όμως των στοιχείων έγινε μέσω της χρήσης της τεχνολογίας.

5os omil.telikh fvto me lez

Ο επόμενος ομιλητής, ο κ. Γεώργιος Θρασκιάς, ιδιοκτήτης εταιρίας, εξήγησε ότι σε λίγα χρόνια θα αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα που βιώνουμε όχι μόνο μέσω των αισθήσεων και των ερεθισμάτων που δεχόμαστε, αλλά και μέσω της τεχνολογίας.

Η χρήση συγκεκριμένων λογισμικών θα μπορεί να μας προσφέρει λύσεις και διαφορετικές εμπειρίες στην καθημερινότητά μας. Η μελλοντική τεχνολογία,συνέχισε, θα προέρχεται από μια μείξη της εικονικής πραγματικότητας με την επαυξημένη πραγματικότητα. Ο όρος «επαυξημένη πραγματικότητα» δημιουργήθηκε το 1992 από τον Τομ Κάουντελ και χρησιμοποιείται ευρέως, κυρίως σε εφαρμογές παιχνιδιών αναζήτησης μιας εικονικής φιγούρας σε πραγματικό, φυσικό χώρο μέσω της παρατήρησης από το κινητό του χρήστη.

Το μέλλον, δήλωσε ο κ. Θρασκιάς, θα έχει άμεση σχέση με την τεχνολογία, καθώς θα υπάρχουν εξελιγμένες ηλεκτρονικές συσκευές, έξυπνα σπίτια και αυτοκίνητα, όμως η τεχνολογία προηγείται πάντα της ηθικής, κάτι που γεννά το δίλημμα σχετικά με την τεχνολογία του μέλλοντος: το μαχαίρι κόβει το ψωμί, όμως μπορεί επίσης να σκοτώσει έναν άνθρωπο…

6os omil.telikh me lezanta

Ο τελευταίος ομιλητής της ημερίδας,ο δρ Παναγιώτης Ζαχαρίας, ιδιοκτήτης UX (user experience) εταιρίας, προσέγγισε την έννοια techonogy vs human αναλύοντας το χάσμα μεταξύ της τεχνολογίας και του ανθρώπου ακόμα και από την εποχή της αγροτικής και βιομηχανικής επανάστασης. Εστίασε την ομιλία του στο ανθρωποκεντρικό μέρος του design (human centrered design), δείχνοντας ότι η ανθρωποκεντρική σχεδίαση ενός προϊόντος μέσω διάφορων μεθόδων και τεχνικών ανάλυσης των δραστηριοτήτων, των απαιτήσεων και των ενεργειών του χρήστη μπορεί να δώσει την κατάλληλη λύση για την επιτυχία του. Η έννοια του UX (user experience) βασίζεται στην εφαρμογή αυτής της θεωρίας, δίνοντας πάντα έμφαση, όπως τόνισε ο δρ Ζαχαρίας, στην έρευνα των συναισθημάτων των χρηστών.

Παράδειγμα για τον θετικό αντίκτυπο του UX παρουσίασε ο δρ Ζαχαρίας μέσω 8 ατόμων από το ακροατήριο, στα οποία έδωσε μια σοκολάτα. Οι σοκολάτες που δόθηκαν ήταν σε διαφορετικές γεύσεις και φτιαγμένες με διαφορετικά υλικά. Κατόπιν ερώτησής του εάν είναι η αγαπημένη σοκολάτα τους, μόνο 2 συμφώνησαν, και έτσι τους είπε να ανταλλάξουν τις σοκολάτες μεταξύ τους και να διαλέξουν την αγαπημένη τους. Το αποτέλεσμα ήταν 6 άτομα να έχουν τελικά λάβει την αγαπημένη τους σοκολάτα.

Μέσα από αυτό το πείραμα ο δρ Ζαχαρίας κατέληξε ότι μέσω της UX έρευνας, δηλαδή της συζήτησης και κατόπιν της επιλογής του κάθε ατόμου, υπήρξε καλύτερο αποτέλεσμα στην τοποθέτηση προϊόντος, επομένως μέσω αυτής της απλοποιημένης αλλά στοχευμένης μορφής UX το επιχειρηματικό εγχείρημα στέφεται με επιτυχία.

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με συζήτηση μεταξύ ομιλητών και κοινού.

Nάνσυ Χαλκοπούλου

Υπεύθυνη Τεκμηρίωσης, Skywalker.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn