grandcereal3.jpg

Προωθήτριες/προωθητές: Μία θέση εργασίας που δημιουργήθηκε από τον μεγάλο ανταγωνισμό και την πληθώρα προϊόντων στην αγορά. Είτε για να ενισχύσουν ή να αυξήσουν τη θέση που κατείχαν στην αγορά είτε ήταν νέο προϊόν και έπρεπε να μπει δυναμικά στην αγορά. Τα προϊόντα συνήθως απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή και για τον λόγο αυτό οι περισσότερες θέσεις εργασίας είναι σε καταστήματα λιανικής πώλησης ή πολυκαταστήματα. Το επάγγελμα έκανε τα πρώτα του δειλά βήματα στα μέσα της δεκαετίας του 1980, ενώ τη μεγάλη αύξηση την είδαμε στην επόμενη δεκαετία, όπου στη διαδικασία προώθησης μπήκαν και προϊόντα που δεν ήταν πρώτης ανάγκης. Στις μέρες μας το επάγγελμα έχει αλλάξει λίγο μορφή, αλλά όχι ουσία, που είναι η πώληση συγκεκριμένου προϊόντος έναντι του ανταγωνισμού.

Οι θέσεις εργασίας που είναι ανοιχτές και προσφέρονται στους υποψηφίους μέσα από το skywalker.gr τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή ξεπερνούν τις 80, από τις οποίες οι 48 είναι στην περιφέρεια Αττικής, οι 16 στην κεντρική Μακεδονία, 6 στην Πελοπόννησο,  4 στη δυτική Ελλάδα, 3 στη Θεσσαλία και οι απομείνασες είναι στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το προηγούμενο εξάμηνο οι θέσεις που αναρτήθηκαν και καλύφθηκαν ήταν πάνω από 420.

Στο επάγγελμα του/της προωθητή/τριας σημαντικότερο ρόλο έχουν οι προσωπικές δεξιότητες παρά τα τυπικά προσόντα, τα οποία περιορίζονται στο απολυτήριο λυκείου ή στον μεταλυκειακό τίτλο σπουδών, η γνώση τόσο αγγλικών, όσο και ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν είναι απαραίτητη, αλλά, αν κάποιος τις έχει, θεωρείται επιπλέον προσόν. Πρέπει να είναι επικοινωνιακός, ευχάριστος, ευπαρουσίαστος, δηλαδή με προσεγμένη εμφάνιση, να έχει προσανατολισμό στην πώληση και στις διαπροσωπικές σχέσεις, να είναι ευέλικτος και διαθέσιμος. Η κατοχή διπλώματος αυτοκινήτου είναι σε μερικές περιπτώσεις απαραίτητη, ειδικά αν πρόκειται για θέση επόπτη ή ελεγκτή. Η ηλικία δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, μια και το φάσμα των προϊόντων που καλείται να προωθήσει ο κάτοχος της θέσης αφορά σε όλες τις ηλικιακές ομάδες που έχουν αγοραστική δύναμη.

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει κανείς στο συγκεκριμένο επάγγελμα είναι η ορθοστασία (ένα οκτάωρο μαζί με το διάλειμμα (συνήθως 2 από 15 λεπτά το καθένα), ότι αυτό μπορεί να είναι μακριά από τον τόπο διαμονής, αλλά συνήθως μέσα στον ίδιο νομό, σε διαφορετική περίπτωση καταβάλλεται αντίτιμο για εργασία εκτός έδρας, καθώς και διατροφή ή και διαμονή αν αυτό απαιτείται. Οι αντιρρήσεις και ο αρνητισμός είναι και αυτά πράγματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εργαζόμενοι στον κλάδο αυτό, κάτι που γίνεται ακόμα πιο έντονο αν το προϊόν είναι καινούργιο ή έχει πάρει αρνητικές κριτικές.

Οι αποδοχές είναι μικρές και γι’ αυτό συναντάμε μικρές κυρίως ηλικίες (αμέσως μετά το λύκειο ή φοιτητές), που το κάνουν όχι τόσο για να επιβιώσουν (όχι ότι δεν υπάρχουν και άτομα που είναι το κύριο εισόδημά τους), όσο για να έχουν ένα χαρτζιλίκι ή να αποκτήσουν προϋπηρεσία κάνοντας τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα.

Στα πρώτα χρόνια του επαγγέλματος η προώθηση αφορούσε κυρίως σε τρόφιμα και απορρυπαντικά, στη συνέχεια μπήκαν τα ποτά και λίγο αργότερα μαζί με την κατάργηση της διαφήμισης των καπνικών ειδών μπήκαν και αυτά στη λίστα των προωθητικών ενεργειών με σκοπό την αύξηση των πωλήσεών τους. Όπως και στα περισσότερα επαγγέλματα, έτσι και σε αυτό δεν θα μπορούσε να λείψει η επίδραση της τεχνολογίας, που έφτασε σε τέτοιο επίπεδο, που μεγάλες εταιρίες τεχνολογίας έχουν δικούς τους πωλητές (προωθητές/τριες) μέσα σε πολυκαταστήματα.

Σωτήρης Χατζηιωαννίδης,
Εμπορικός Διευθυντής – Skywalker.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn