varometro2.jpg

Μέσα από αυτή τη στήλη θα παρακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς έτσι όπως καταγράφονται μέσα από τις σελίδες του Skywalker.gr, της πρώτης και πληρέστερης ελληνικής πλατφόρμας αναζήτησης εργασίας.

Στην πρώτη μας λοιπόν επικοινωνία θα αναφερθούμε στον κλάδο του τουρισμού.

Με τους περισσότερους κλάδους να παρουσιάζουν αρνητικό πρόσημο, με τη χώρα μας να πλήττεται από την οικονομική κρίση και τις διαχρονικά ελλιπείς υποδομές (επαρχιακοί δρόμοι, περιφερειακά λιμάνια και αεροδρόμια), υπάρχει η «βαριά οικονομία» του τουρισμού, που παρουσιάζει υψηλά ποσοστά ανάπτυξης και μάλιστα με πολύ θετικές προβλέψεις για ακόμα μεγαλύτερα στο εγγύς μέλλον. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού, τη χώρα μας επισκέφτηκαν πάνω από 24 εκατομμύρια τουρίστες, ενώ τα αεροδρόμια της χώρας εξυπηρέτησαν πάνω από 54 εκατομμύρια επιβάτες, επίσης τα λιμάνια της χώρας μας εξυπηρέτησαν πάνω από 8 εκατομμύρια επιβάτες.

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι θέσεις εργασίας στον ευρύτερο κλάδο του τουρισμού έχουν και αυτές ανοδικές τάσεις. Το Skywalker.gr διαχρονικά δημοσίευε αγγελίες από τον κλάδο του τουρισμού, όμως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι όλο και πιο νωρίς οι επαγγελματίες του κλάδου αναζητούν το προσωπικό τους για την ερχόμενη σεζόν. Χαρακτηριστικό είναι ότι για το καλοκαίρι του 2018 τα περισσότερα καταλύματα σε όλη την επικράτεια έχουν ήδη αναρτήσει τις θέσεις εργασίας που θέλουν να καλύψουν. Στο ένθετο «Εργασία» θα βρείτε θέσεις για ξενοδοχειακούς υπαλλήλους σε όλα τα επίπεδα, από καμαριέρες, υπαλλήλους κρατήσεων ή υποδοχής, λογιστές, operations managers μέχρι διευθυντές ξενοδοχείων.

Προϋποθέσεις είναι το πτυχίο αντίστοιχης σχολής (Α.Τ.Ε.Ι. τουριστικών επαγγελμάτων), η άριστη γνώση αγγλικών και τουλάχιστον μίας δεύτερης ξένης γλώσσας (εδώ παίζει σημαντικό ρόλο πού βρίσκεται η ξενοδοχειακή μονάδα). Οι δύο πιο περιζήτητες είναι τα γερμανικά και τα ρωσικά. Σημαντικό ρόλο παίζει η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, καθώς και η γνώση προγραμμάτων κρατήσεων, όπως π.χ. το Fidelio, ή χρήσης συστημάτων ERP ή CRM. Ένα ακόμα στοιχείο που κοιτούν οι υπεύθυνοι προσωπικού είναι η εντοπιότητα και η προσεγμένη εξωτερική εμφάνιση.

Οι θέσεις εργασίας στον τομέα του επισιτισμού αφορούν ως επί το πλείστον σε μάγειρες, σερβιτόρους και κουζίνα. Εδώ τα πράγματα είναι σχετικά πιο εύκολα, αφού τα κριτήρια επιλογής είναι λιγότερα, αλλά πιο εξιδεικευμένα.

Οι υποψήφιοι για την κουζίνα και το service θα πρέπει να είναι πτυχιούχοι από δημόσιο ή ιδιωτικό Ι.Ε.Κ. με κατεύθυνση τα τουριστικά επαγγέλματα, να γνωρίζουν αγγλικά και να έχουν ευχέρεια επικοινωνίας.

Οι μάγειρες πρέπει να έχουν γνώσεις από ζεστή, κρύα και διεθνή κουζίνα. Φυσικά τις δημιουργίες τους θα πρέπει να μπορούν να τις παρουσιάσουν είτε ηλεκτρονικά είτε μέσα από το portfolio τους.

Η εξωτερική περιποιημένη και προσεγμένη εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο στη διεκδίκηση της θέσης εργασίας.

Οι λοιπές θέσεις εργασίας για την κουζίνα δεν χρειάζονται κάποια ιδιαίτερα προσόντα. Ίσως η προϋπηρεσία, η εντοπιότητα και ο ζήλος είναι τα στοιχεία που εξετάζουν συνήθως οι εταιρίες.

Έχοντας μπει ήδη στην τελική ευθεία για την έναρξη και της φετινής καλοκαιρινής περιόδου, θα ήθελα να σας αναφέρω μερικά στατιστικά στοιχεία που δείχνουν το πόσο σημαντικός κλάδος είναι ο κλάδος του τουρισμού. Από την αρχή του μήνα έχουν αναρτηθεί περισσότερες από 1.260 αγγελίες για ξενοδοχοϋπαλλήλους και 1.150 αγγελίες για τον τομέα της εστίασης.

Σωτήρης Χατζηιωαννίδης
Εμπορικός Διευθυντής
Skywalker.gr

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn