×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 737
apasxolisimotita13.jpg

«Όταν ο γιος μου ήταν περίπου δύο χρόνων, θυμάμαι πως μας είχε εκπλήξει καθώς, ενώ πηγαίναμε βόλτα, παρατήρησε ψηλά κάποια μεγάλα κόκκινα γράμματα και αναφώνησε με χαρά: "G...y's!"». Τότε, ως νέοι –και χαζοχαρούμενοι– γονείς απορήσαμε για το πώς ο πιτσιρικάς αναγνώρισε τη φίρμα του καταστήματος, χωρίς βέβαια να ξέρει να διαβάζει αγγλικά (ή και... ελληνικά!). Θυμηθήκαμε λοιπόν πως τον είχαμε πάει κάποια στιγμή εκεί για φαγητό και, κάτι το δωράκι στο παιδικό γεύμα, κάτι οι πρώτες τηγανιτές πατάτες, το παιδί είχε συνδέσει την –ευχάριστη– εμπειρία του με το σήμα κατατεθέν της επιχείρησης, που ήταν αναγνωρίσιμο πια...

Αυτή η μικρή ιστορία είναι ενδεικτική για το τι σημαίνει επιτυχημένο branding· η επιτυχία να γίνεις –ως σήμα, επιχείρηση ή πρόσωπο– αναγνωρίσιμος και τελικά καθιερωμένος, αποκτώντας ξεχωριστή θέση στις καρδιές και τη συνείδηση των ανθρώπων. Πώς θα το καταφέρουμε αυτό όταν μιλάμε για τον εαυτό μας; Τι προϋποθέτει το σωστό personal branding;

Τρία θεμελιώδη ερωτήματα

Συχνά, όταν γίνεται λόγος για personal branding, επικεντρωνόμαστε στη διαφήμιση του εαυτού μας και όχι άδικα. Ωστόσο, υπάρχει (ή πρέπει να υπάρχει) ένα στέρεο υπόβαθρο πριν μιλήσουμε για την προβολή μας προς τα έξω. Έτσι, προτείνεται μια μορφή αυτο-διερεύνησης, πριν «βγούμε στις αγορές»...

Ποιος είμαι;

Αν υπήρχε μια λέξη με την οποία συνδέεται η έννοια του personal branding, είναι η «αυθεντικότητα». Στην πράξη, όμως, η αυθεντικότητα είναι πιο σπάνια απ' όσο νομίζουμε. Γι' αυτό, εξάλλου, είναι και τόσο πολύτιμη. Για να την κατακτήσουμε, απαιτούνται συγκεκριμένα βήματα, όπως:

  • Να καθορίσουμε ποιες είναι οι αξίες μας και να τις αξιολογήσουμε με βάση τη σημασία τους για μας. Προκειμένου να τις εντοπίσουμε, θα πρέπει να παρατηρήσουμε σε ποια πλαίσια και με ποιες συμπεριφορές νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας. Αυτές θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τόσο τις προσωπικές όσο και τις επαγγελματικές μας επιλογές, για τις οποίες κυρίως γίνεται λόγος εδώ.
  • Να αναγνωρίσουμε το πάθος μας. Αυτό θα βοηθήσει ώστε να επιζητήσουμε την εργασία που θα μας κάνει ευτυχισμένους και επιτυχημένους. Γιατί, μόνο όταν το άτομο απολαμβάνει το αντικείμενο της εργασίας του, έχει διάθεση να επενδύσει χρόνο, να διαχειριστεί αντιξοότητες, να επιμείνει μέχρι να τα καταφέρει... Δηλαδή, να γίνει ξεχωριστός σ' αυτό που κάνει.
  • Να εντοπίσουμε τον τύπο και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μας. Αυτή η διαδικασία απαιτεί να θέλουμε να κοιτάξουμε βαθιά και ειλικρινά μέσα μας, ώστε να μάθουμε καλύτερα τον εαυτό μας. Πέρα από την ενδοσκόπηση όμως, βοηθά και η γνώμη των «σημαντικών άλλων» –όπως λέμε– στη ζωή μας, δηλαδή των μελών της οικογένειάς μας ή των φίλων μας. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να ξέρουμε τα όρια και τα ελαττώματά μας, όπως φυσικά και τις δυνατότητες και τα χαρίσματά μας, προκειμένου να τα αξιοποιήσουμε, να τα τελειοποιήσουμε, και τελικά να αναδειχτούμε χάρη σ' αυτά.

Πού θέλω να πάω;

Εδώ θα μιλήσουμε για το όραμα. Πώς φαντάζομαι τον εαυτό μου ως επιτυχημένο; Πού εργάζομαι, ποιο είναι το ακριβές αντικείμενό μου, σε τι έχω γίνει ειδικός-μοναδικός; Εργάζομαι μόνος ή με άλλους; Πόσα κερδίζω; Πόσες ώρες εργάζομαι; Ποιος είναι ο σκοπός της εργασίας μου; Με ποιο τρόπο συμβάλλω στην κοινωνική ευρυθμία; Γιατί με αποζητούν οι άλλοι; Πώς φαντάζομαι τον εαυτό μου σε 10, 20, 30 χρόνια από τώρα; Τι με κάνει επιτυχημένο/η και ευτυχισμένο/η; Με άλλα λόγια, διαμόρφωσε τον στόχο σου.

Πώς θα φτάσω εκεί;

Η απάντηση σ' αυτό το ερώτημα εμπεριέχεται τόσο στην προηγούμενη «δουλειά» με τον εαυτό μας όσο και σε εργαλεία-συμβουλές με πιο χρηστικό χαρακτήρα, που ωστόσο στην εφαρμογή τους απαιτούν χρόνο, ενέργεια και υπομονή από μέρους μας. Η διαδικασία του personal branding είναι απαιτητική και τελικά η καθιέρωση της «φίρμας» μας θα έρθει ως επιστέγασμα μιας συνεχούς προσπάθειας στο πλαίσιο μιας αυθεντικής διαδρομής. Για να χτίσεις, λοιπόν, σταδιακά αλλά σταθερά τη δημόσια εικόνα σου, πρέπει να πληροίς δύο βασικές προϋποθέσεις:

  • Να είσαι συνεπής και αξιόπιστος/η. Όπερ σημαίνει: Να κάνεις τους γύρω σου να πιστεύουν ακράδαντα ότι μπορούν να βασιστούν πάνω σου. Να νιώθουν πως ό,τι βλέπουν παίρνουν. Να επιβεβαιώνεις ξανά και ξανά, μέρα με τη μέρα, πως είσαι συνεπής στις αρχές και τις αξίες τις οποίες πρεσβεύεις. Να είσαι πάντα στην ώρα σου, να απαντάς εγκαίρως στα e-mails σου και στα τηλεφωνήματα. Να είσαι αυτός/ή που είσαι, παντού και με όλους. Γιατί, βέβαια, δεν φτάνει να φαίνεσαι αξιόπιστος/η, πρέπει και να είσαι.
  • Να είσαι δημιουργικός/ή και ξεχωριστός/ή. Δημιούργησε ένα portfolio με τις καλύτερες στιγμές στην καριέρα σου, πρώτα απ' όλους για σένα.
  • Αφηγήσου εκείνη την ιστορία για την επαγγελματική σου πορεία που κανείς δεν μπορεί να πιστέψει παρόλο που είναι πέρα για πέρα αληθινή. Ανάδειξε εκείνη την περίπτωση όπου έλυσες το πρόβλημα των συναδέλφων με «αναίμακτο» τρόπο στο γραφείο και οδήγησες την ομάδα στην επιτυχία. Γράψε εκείνο το σύντομο mail μετά τη συνέντευξη, ευχαριστώντας ευγενικά τον αξιολογητή για τον χρόνο του. Ανέβασε στο instagram μια δική σου καλλιτεχνική φωτογραφία που σ' εκφράζει.

Πρακτικές συμβουλές

  • Βγάλε μια επαγγελματική φωτογραφία και φρόντισε να τη χρησιμοποιείς στις περισσότερες (αν όχι και σε όλες – η συνέπεια που λέγαμε!) τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
  • Δημιούργησε ένα blog ή/και ιστοσελίδα. Εντελώς δωρεάν ή και με επαγγελματική βοήθεια, καθιέρωσε τη διαδικτυακή σου παρουσία, δημοσιεύοντας, ιδανικά, τα δικά σου άρθρα, αλλά και αναρτώντας χρήσιμες πληροφορίες και ανακοινώσεις τόσο για τη δική σου επαγγελματική δραστηριότητα όσο και άλλες σχετικές εκδηλώσεις. Προσπάθησε να είσαι ενεργός/ή με συνέπεια (δεν θα κουραστώ να το λέω) και σταθερότητα.
  • Χρησιμοποίησε τη δική σου ηλεκτρονική υπογραφή. Ιδανικά, θα περιλαμβάνει τα στοιχεία επικοινωνίας σου, όπως και πληροφορίες για τη διαδικτυακή σου παρουσία. Έτσι, υπογράφοντας τα e-mails σου, ο παραλήπτης έχει με μια ματιά όλα τα δεδομένα που επιθυμείς να γνωρίζουν οι άλλοι. Κι αυτό συμβάλλει άμεσα στο networking.
  • Φτιάξε βίντεο με ό,τι ξεχωριστό κάνεις και ανέβασέ το στο youtube. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι αυτά έχουν τη μεγαλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI)!
  • Διαμόρφωσε μια ξεχωριστή επαγγελματική κάρτα με όλα τα απαραίτητα στοιχεία (εννοείται πως έχεις επαγγελματική διεύθυνση e-mail!) και έχε την πάντα μαζί σου. Ποτέ δεν ξέρεις ποιον θα συναντήσεις εκεί που δεν το περιμένεις.
  • Τέλος, φρόντισε τον εαυτό σου ώστε να δείχνει πάντα στα καλύτερά του. Τρώγε σωστά, γυμνάσου με μέτρο, ντύσου απλά αλλά κομψά, στα χρώματα που σε εκφράζουν, και περιποιήσου το δέρμα και τα μαλλιά σου. Ένα άρωμα που σε αντιπροσωπεύει μπορεί να συμπληρώσει άριστα την εικόνα σου!

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn