Πανδημία: Ένας στους τρεις εργαζόμενους (35%) σκέφτεται αλλαγή καριέρας εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας. Τα δύο μεγαλύτερα κίνητρα για την επιθυμία αλλαγής καριέρας ήταν η φιλοδοξία για υψηλότερο μισθό (49%) και η διατήρηση ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (41%). Παρά τις αβεβαιότητες στη μισθωτή εργασία, οι αστοί εξακολουθούν να έχουν τις φιλοδοξίες τους. Η πανδημία έφερε στην επιφάνεια τη χαρά να περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι με την οικογένεια (35%), καθώς και να επιδιώκουμε προσωπικά ενδιαφέροντα και χόμπι. Η νέα εργασιακή πραγματικότητα φέρνει τα οφέλη της τηλεργασίας και ανέσεις στην κατοικία (S. Martsynkyan, Securing the Future of Work, Kaspersky, ΑΠΕ-ΜΠΕ, atlantea.news, 7/3/21, σ.σ. προφανώς η μελέτη αφορά μόνο αστούς, διότι στους αγρότες η επαγγελματική και η προσωπική ζωή συμπίπτουν απολύτως).
Συλλογικότητες: Αξίζει να προσπαθήσουμε να βρεθεί τρόπος να μοριοδοτείται η συμμετοχή του αιτούντος για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Νέων Αγροτών σε τοπικές συλλογικότητες της Κοινωνίας των Πολιτών (πολιτιστικός σύλλογος, περιβαλλοντικές οργανώσεις, κτηνοτροφικός ή/και γεωργικός σύλλογος κ.λπ.) ή/και σε τοπικά δίκτυα και cluster, όπως τοπικά σύμφωνα ποιότητας, τοπική εφοδιαστική αλυσίδα, τοπικός αγροτικός ή κτηνοτροφικός συνεταιρισμός, Τοπική Ομάδα Δράσης ή/και να συμμετέχει ήδη σε θερμοκοιτίδα πειραματικών αγροκτημάτων. Υπάρχει προϋπάρχουσα ισχύουσα εμπειρία, όπου οι χρηματοδοτήσεις για επενδύσεις στο LEADER πριμοδοτούνταν όταν ο υποψήφιος επενδυτής «δήλωνε» την πρόθεση να συμμετέχει σε τοπικό δίκτυο ή ακόμα και στις λεγόμενες start-up / νεοφυείς επιχειρήσεις, μια και η συμμετοχή σε θερμοκοιτίδες είναι ισχυρό προσόν.
Εναντίον κτηνοτροφίας: Η οργανωμένη συντεχνία των κρατικοδίαιτων, μέσα στην πανδημία, έχει εξαπολύσει ένα κύμα προστίμων και «ξεκαθαρίσματος» εναντίον των κτηνοτρόφων, τουλάχιστον σε μια Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνοτροφίας, όπως ακούστηκε ανάμεσα σε πολλά άλλα την Παρασκευή 12/3/21 στη δημόσια διαδικτυακή συζήτηση του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής. Η κα Μάγδα Κοντογιάννη, κτηνοτρόφος, είπε: Η απόγνωση, η απελπισία, το αδιέξοδο των επαγγελματιών κτηνοτρόφων αναδύθηκε από τη συζήτηση. Η αίσθηση μιας «οσμής» ρατσισμού εις βάρος των επιχειρηματιών κτηνοτρόφων διατηρήθηκε σε όλη τη συζήτηση, ιδιαίτερα εκεί όπου οι αστοί («τσιμεντοποιητές») «επιτίθενται» στους μακραίωνους φροντιστές του περιβάλλοντος και διώχνουν την αγροτική επιχειρηματικότητα, ειδικά αυτήν που «μυρίζει» ζωή και ζωντάνια (timesnews.gr, 15/3/21).
Αγορές διαδικτυακές: Το 2020 το 71% των καταναλωτών πραγματοποίησε διαδικτυακές αγορές. Στο 56% των καταναλωτών οι αποφάσεις επηρεάστηκαν από περιβαλλοντικές ανησυχίες και το 67% αγόρασε προϊόντα που είναι καλύτερα για το περιβάλλον, ακόμα κι αν είναι ακριβότερα. Το 81% πραγματοποίησε αγορές πιο κοντά στην κατοικία του και στήριξε τοπικές επιχειρήσεις (Ν. Ρέντερς, Επίτροπος Δικαιοσύνης, Marina Kourbela, 12/3/21, σ.σ. όποιος δεν ψηφιοποιηθεί και δεν παραδίδει / αποστέλλει μέσω ηλεκτρονικών διαδικασιών θα «πεθάνει» εμπορικά).
1821: Τον Ξεσηκωμό του 1821 δεν τον έκαναν λευκοντυμένα ευγενικά τσολιαδάκια που άκουγαν Μότσαρτ και Μπετόβεν· που χόρευαν λεπτεπίλεπτα βαλς σε σαλόνια με αφράτες πολυθρόνες και πολύχρωμες μεταξωτές ταπετσαρίες στους τοίχους. Τον κάμανε αγριάνθρωποι μουστακαλήδες, που φορούσαν λερή φουστανέλα και τρύπια τσαρούχια, αποφασισμένοι για ζωή και θάνατο. Χόρευαν τον πρωτόγονο πυρρίχιο χορό τους, τον τσάμικο, με γκρινιάρηδες ζουρνάδες και πολεμικά σκληρόηχα νταούλια που αντηχούσαν βαριά, πέρα ως πέρα στα πέτρινα χωριά τους. Αρχέγονοι ρυθμοί και μελωδίες που ήχησαν άλλοτε σε χαροκόπι και άλλοτε σαν πολεμιστήριο σάλπισμα και χορός στρατολόγησης πολεμιστών (Γραβιά, 1821) (Θ. Γιαννακόπουλος, defence-point.gr, 12/2/21).
Ελλάδα: Η μοναδική δυνατότητα ανάπτυξης της Ελλάδας, εάν δεν προβεί σε μια μεγάλη διαγραφή των χρεών της, αφού δεν μπορεί να τα μειώσει πληθωριστικά, είναι το ξεπούλημά της, δηλαδή η αλλαγή του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος σε εξευτελιστικές τιμές. Δεν είναι καθόλου εύκολο να βρεθούν λύσεις σήμερα, έχοντας οδηγηθεί χωρίς λόγο σε μια δολοφονική παγίδα από τις κυβερνήσεις μας, οι οποίες υπηρετούν πιστά την εγχώρια κρατικοδίαιτη ολιγαρχία, η οποία είναι απίστευτα άπατρις, ενδιαφερόμενη μόνο για τα συμφέροντά της. Προτιμούν να παραδώσουν τη μισή θαλάσσια κυριαρχία μας στην Τουρκία σε συνεργασία με τις δυνάμεις κατοχής παρά να στηρίξουν την ανάκτηση της οικονομικής μας ανεξαρτησίας, χωρίς την οποία δεν νοείται εθνική κυριαρχία. Αδιέξοδα και μονόδρομοι βέβαια δεν υπάρχουν για έναν αποφασισμένο λαό, κάτι που όμως δεν μπορούμε να ισχυριστούμε σήμερα για τους Έλληνες (Β. Βιλιάρδος, analyst.gr, 6/3/21, σ.σ. στις ολιγαρχίες μπορεί να εντάσσονται τόσο οι 10-20 πλουσιοοικογένειες όσο και παρασιτικές συντεχνίες, όπως η δημοσιοϋπαλληλική, η τεχνική και γεωτεχνική κ.λπ.).
Φέτα: Αν, λέω αν, αρχίσουν έλεγχοι στα τυριά της αγοράς, π.χ. αν βρουν ότι η «φέτα» είναι με προϊόντα υπερδιήθησης, αν βρουν και αγελαδινό γάλα στη «φέτα», αν το γάλα κρέμα το βρουν αφυδατωμένο που έρχεται από το εξωτερικό, αν βρουν ότι τα κίτρινα τυριά με κωδικό «Ελληνικό GR» παράγονται από τυρόμαζα από το εξωτερικό – και πόσα αλλά μπορώ ακόμα να πω, αλλά ό,τι να πω μου θυμίζει το τραγούδι «Μπήκαν στην Πόλη οι εχθροί κι εμείς φωνάζαμε ζήτω και γεια» Αλήθεια, τώρα κάποιοι ανακάλυψαν ότι έχει γάλα η Ήπειρος και κάνουν τους κουβαρντάδες; (Α. Καχριμάνης, Facebook, 14/3/21).
Βόσκηση: Σήμερα η βόσκηση των ζώων ανακαλύπτεται εκ νέου και αναγνωρίζεται ως ένα βιώσιμο και αποτελεσματικό μέσο για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων διαχείρισης της βλάστησης, όπως ο έλεγχος των εισβλητικών και ανεπιθύμητων φυτών στους βοσκότοπους, η μείωση του κινδύνου πυρκαγιάς στα δασικά οικοσυστήματα, ο έλεγχος ζιζανίων (χωρίς χρήση χημικών) στη βιολογική γεωργία. Η πρόκληση της χρήσης της βόσκησης από μια διαδεδομένη χρήση γης σε ένα ισχυρό διαχειριστικό εργαλείο τροποποίησης της βλάστησης απαιτεί μια αλλαγή αντίληψης τόσο για τους διαχειριστές γης όσο και για τους κτηνοτρόφους (Θ. Παπαχρήστου, μεταπτυχιακό, Facebook, 15/3/21, σ.σ. Επιτέλους! Έπειτα από 40 χρόνια απαράδεκτου αποκλεισμού από τους βοσκότοπους και κυνηγητού της κτηνοτροφίας από τους δασάρχες, ίσως είναι πολύ να ζητάμε από τους κτηνοτρόφους αλλαγή. Οι κτηνοτρόφοι έχουν καταστραφεί και είναι γεμάτοι οργή).
Διατροφική αυτάρκεια: Στις 30/3/21 στο Facebook, στον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Περιφέρειας Αττικής, η κτηνοτρόφος κα Μάγδα Κοντογιάννη παρουσίασε την πρότασή της για «διατροφική αυτάρκεια στις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις» και τη μεταμόρφωση των αγαθών της φύσης σε τροφή για ανθρώπους. Κάθε Τρίτη στις 20:00 οι αγρότισσες έχουν τη δική τους συνάντηση.
Δίνουν-παίρνουν: Ο πατέρας μου έλεγε ότι υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων: αυτοί που δίνουν και αυτοί που παίρνουν. Αυτοί που παίρνουν μπορεί να τρώνε καλύτερα, αλλά αυτοί που δίνουν κοιμούνται καλύτερα.
Άλογα: Η μοναδική ίσως ορεινή ταξιαρχία πεζικού του κόσμου που χρησιμοποιεί άλογα και μουλάρια στις αποστολές της είναι η γερμανική ορεινή ταξιαρχία πεζικού με βάση στα σύνορα Γερμανίας-Αυστρίας, κυρίως για τις αποστολές υποστήριξης και τροφοδοσίας προσωπικού που εκτελούν αποστολές σε ορεινές περιοχές. Τα ζώα έχουν στενή σχέση και επαφή με τους στρατιώτες, μια και διαβαίνουν σε δύσβατα μονοπάτια στις ασκήσεις, ενώ στις αποστολές κουβαλάνε φορτίο έως και 120 κιλά (emea.gr, 27/2/21, σ.σ. η Ελλάδα με το 76% του εδάφους της πάνω από 600 μ. μήπως πρέπει να οργανωθεί;).
Ψηφιακοί νομάδες: Η προσέλκυση των ψηφιακών νομάδων, δηλαδή των επαγγελματιών που διαμένουν και εργάζονται με έδρα κάποιο κράτος διαφορετικό από εκείνο του εργοδότη τους ή της πελατείας τους, αποτελεί νέα παγκόσμια τάση. «Παρακολουθούμε με μεγάλο ενδιαφέρον και προσοχή το ζήτημα των ψηφιακών νομάδων και είμαστε πλέον σε θέση να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Σύμφωνα με μελέτη του MIT Enterprise Forum, εάν η Ελλάδα προσέλκυε 100.000 ψηφιακούς νομάδες κάθε χρόνο, με μια μέση παραμονή 6 μηνών, η χώρα μας θα μπορούσε να ωφεληθεί με πάνω από 1,6 δισ. €. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σχεδόν στα έσοδα που αποφέρουν 2,5 εκατ. τουρίστες» (Χ. Θεοχάρης, πρώην υπουργός Τουρισμού, Delphi Forum, 24/2/21).
1821 β: Τον Ξεσηκωμό δεν τον έκαναν φεμινίστριες. Τον έκαναν αντρογυναίκες καπετάνισσες που τίμησαν το οικογενειακό τους όνομα, που διέθεσαν την περιουσία τους και τους γιους τους στον Αγώνα, σαν την Υψηλάντισσα και τη Μαυρογένους, ή που καβάλησαν τα καράβια των αντρών τους, σαν την Μπουμπουλίνα, και που βρόντηξαν τα άρματα των αντρών τους, σαν τη Δέσπω, ή που ντύθηκαν αντρικά μόνο και μόνο για να μπουν στον Αγώνα (τραγούδι της Αρκαδιανής). Τον έκαναν οι σκληρές νοικοκυρές του χωριού, που ζύμωναν για τα παλικάρια, που φύλαγαν στο πόστο των αντρών για να ξαποστάσουν κι εκείνοι μια στάλα, που γέμιζαν τα τουφέκια των σκοπευτών. Οι γυναίκες και τα πιτσιρίκια, που ξυπόλητοι ή με τα γαϊδουράκια τους ανέβαιναν τα βουνά σαν μαντατοφόροι κι εφοδιαστές (defence-point.gr, 12/2/21).
Δημήτρης Μιχαηλίδης, «Αγρονέα»
πηγή φώτο:
https://www.freepik.com/free-photo/concentrated-young-caucasian-businessman_6514548.htm