11o-synedrio-meliou-14-12-2020.jpg

Το Σάββατο, 12 Δεκεμβρίου 2020, από 10.00 - 14.00 και 18.00 - 19.30 και την Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2020, 10.00 - 14.00 θα διεξαχθεί διαδικτυακά το 11ο e-συνέδριο ελληνικού μελιού και προϊόντων μέλισσας, στο οποίο μπορούν να συμμετάσχουν όλοι διαδικτυακά στο www.greekhoneyfestival.gr

Το πρόγραμμα του 11ου e-συνεδρίου περιλαμβάνει δεκατέσσερις (14) εισηγήσεις το Σάββατο πρωί (10.00), έξι (6) εισηγήσεις το Σάββατο απόγευμα (18.00) και δεκατέσσερις (14) εισηγήσεις την Κυριακή πρωί (10.00).

Η Οργανωτική Επιτροπή με πρόεδρο τον Δρ. Ν. Κατσαρό (πρώην πρόεδρο ΕΦΕΤ, δ/ντή διατροφολογίας και διαιτολογίας New York College) και μέλη τους: Ν. Εμμανουήλ (ομότιμο καθηγητή Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών), Β. Ντούρα (πρόεδρο ομοσπονδίας μελισσοκομικών συλλόγων Ελλάδας), Δρ. Φ. Χατζήνα (δ/ντρια μελισσοκομίας και ινστιτούτου επιστήμης ζωικής παραγωγής ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ) και Ε. Ψαχούλια (οικονομολόγο, υπεύθυνη συνεδρίου ελληνικού μελιού και προϊόντων μέλισσας) κατάφεραν να εντάξουν τριάντα τέσσερις (34) εισηγήσεις στα παρακάτω θέματα:

Σάββατο, 12 Δεκεμβρίου 2020.

Πρωινή συνεδρία: 10.00

  • Μέλι και χρωστική καραμελόχρωμα.
  • Το ελληνικό σήμα και η αγορά μελιού.
  • H μέλισσα στην αρχαία ελληνική γραμματεία.
  • Προϊόντα μέλισσας ενάντια στην Covid -19.
  • Σύγχρονες τεχνολογίες για την αξιοποίηση και ανάδειξη μελισσοκομικών προϊόντων.
  • Παραγωγή καινοτόμων εκχυλισμάτων πρόπολης και ενσωμάτωσή τους σε τρόφιμα.
  • Διατροφικά συμπληρώματα και καλλυντικά.
  • Ο μελισσοκόμος ως επιχειρηματίας.
  • Τουρισμός και μελισσοκομία μέσα από την εμπειρία του προγράμματος BeePathNet.
  • Μέλισσα, μέλι και άλλα προϊόντα της μέλισσας, μια αλυσίδα αξίας με σημαντικές θετικές επιπτώσεις στην υγεία, στην οικονομία και στο περιβάλλον.
  • Δρόμοι της μέλισσας: ταυτοποίηση και ανάδειξη του ελληνικού μελιού.
  • Βοτανική προέλευση του μελιού: Αυτοματοποιημένες τεχνικές γυρεοσκοπικής ανάλυσης, ενδελεχής χημική ανάλυση και πολυπαραμετρική στατιστική ως εργαλείο τεκμηρίωσης της αυθεντικότητας του ελληνικού μελιού.
  • Πιστοποίηση, βιοδιερεύνηση ελληνικών μελιών: Απομόνωση και χαρακτηρισμός βακτηρίων με αντιμικροβιακό δυναμικό.

Σάββατο, 12 Δεκεμβρίου 2020.

Απογευματινή συνεδρία: 18.00

  • Παραγωγή μελιού στην ορεινή Ελλάδα: Μετά το έλατο, τι;
  • Μελισσοκομικά προϊόντα της γεωγραφικής περιοχής των Πρεσπών.
  • Χαρτογράφηση μελιού νησιωτικής Ελλάδας - Η περίπτωση της Σύρου.
  • Η πορεία της διακίνησης του μελιού στην Ελλάδα το 2020 και οι μελλοντικές, προοπτικές στο μέλι κατά την ευρωπαϊκή στρατηγική «Από το Αγρόκτημα στο Πιάτο».
  • Ελληνική μελισσοκομία: Μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης του αγροδιατροφικού τομέα στην Ελλάδα.
  •  Οι Μέλισσες της Ελλάδας: Ερευνώντας, εκπαιδεύοντας, αξιοποιώντας.

Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2020.

Πρωινή συνεδρία: 10.05

  • Οι ελληνικές κυψέλες και η συμβολή τους στην εξέλιξη της παγκόσμιας μελισσοκομίας.
  • Η συμβολή της βιολογικής μελισσοκομίας στην αναγεννητική γεωργία και στη διατήρηση της βιωσιμότητας του πλανήτη και της κοινωνίας.
  • Πρότυπα και πιστοποίηση μελισσοκομικών προϊόντων - Αναγκαιότητα και σημασία.
  • Η μελισσοκομία στη Μάνη.
  • Βιολογία του βαρρόα και αναγκαιότητα μετρήσεων ποσοστού προσβολής, μελισσοκόμος - βαρρόα: 1 – 0.
  • Μελίσσια σε αστικό περιβάλλον - Η περίπτωση του ΙΓΕ.
  • Προϊόντα με βάση το μέλι και νέες νομοθετικές εξελίξεις στην Ε.Ε.
  • Ο ρόλος του μελιού και των προϊόντων μέλισσας στη μεσογειακή διατροφή.
  • Το παρόν και το μέλλον της μελισσοκομίας στην Κρήτη.

12.45 – 13.00

  • Μόνος ή μαζί; Ιδιώτης ή συνεργαζόμενος;
  • Η διαχείριση της διακινδύνευσης στην τυποποίηση μελιού.
  • Μοριακή ενεργοποίηση αντιοξειδωτικών βιταμινών και φυσικών αντιικών στη μελισσοκομία.
  • Η μέλισσα στον Κρητομυκηναϊκό πολιτισμό.

Την Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2020, στις 12.45 (έως 13.00) θα προσεγγιστεί στο διαδίκτυο στο www.greekhoneyfestival.gr το ερώτημα: Μόνος ή μαζί; Ιδιώτης ή συνεργαζόμενος;

Ο λαός λέει «μόνος μπορεί να πας πιο γρήγορα, αλλά μαζί σίγουρα θα πας πιο μακριά».

Μακροοικονομικά και ιστορικά μπορούμε να διακρίνουμε τους τελευταίους αιώνες: τα έτη 1400-1800 την επικράτηση της δημόσιας οικονομικής (φεουδαρχία, κράτος, πουγκί), τα έτη 1800-2050 επικράτησε η ιδιωτική οικονομική (εταιρίες, τράπεζες, αγορά) και ακολούθως φαίνεται ότι θα επικρατήσει η κοινωνική οικονομία (συνεργατισμοί, ελληνικοί συνεταιρισμοί, αλληλόχρεα κεφάλαια, ιδρύματα κ.λπ.).

Το «μόνος» ανταποκρίνεται κυρίως στην ιδιωτική οικονομική και στην επίτευξη ατομικού οικονομικού κέρδους, ενώ ο όρος «μαζί» αποτυπώνει καλύτερα μορφές της κοινωνικής οικονομίας, με κύριο εκφραστή τους συνεργατισμούς, οι οποίοι στην Ελλάδα ονομάζονται «συνεταιρισμοί». Οι συνεταιρισμοί είναι δομές για την ικανοποίηση των αναγκών μόνο των μελών τους. Όλα τα άλλα είναι συγκαλυμμένες μορφές εταιριών ή αλλιώς συνειδητή προσπάθεια νόθευσης, αλλοίωσης και απαξίωσης των συνεταιρισμών, ώστε να παύσουν να υπάρχουν.

Αν ηθική είναι οι κανόνες για την επιβίωση της κοινωνίας και αν οι κυριότεροι παράγοντες επιβίωσης είναι η διατροφή και το υγιεινό περιβάλλον, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι όταν τα νομίσματα (χρήμα) είναι ο σκοπός μιας επιχείρησης, αυτός ο σκοπός είναι θεμιτός και νόμιμος, αλλά είναι και ανήθικος καθόσον δεν συμβάλλει στην επιβίωση της κοινωνίας, παρά μόνο εμμέσως και αν…

Οι επιχειρήσεις είναι επιχειρήσεις της δημόσιας οικονομικής (όπως δήμοι, περιφέρειες, υπουργεία, οργανισμοί κ.λπ.), της ιδιωτικής οικονομικής (εταιρίες Ο.Ε., Ε.Ε., ΕΟΕ, Α.Ε., ΙΚΕ, ΑΜΚΕ κ.ά.) και επιχειρήσεις της κοινωνικής οικονομίας (συνεταιρισμοί, ηθικές τράπεζες, αλληλόχρεα κεφάλαια κ.λπ.).

Σίγουρα είναι πολύ δύσκολο, μετά από 250 χρόνια πλήρους επικράτησης της ιδιωτικής οικονομικής στην Ελλάδα, να μπορούμε να προσεγγίσουμε εύκολα τις έννοιες του συνεργατισμού. Υπάρχει όμως πάντα η ελπίδα ότι στην περιοχή που γεννήθηκε η έννοια του «ιδιώτη», η οποία στην αρχαία Ελλάδα ταυτιζόταν με τη σημερινή έννοια, όπως διατηρήθηκε στην αγγλική γλώσσα (idiot), θα υπερισχύσει ο συνεργατισμός για την επιβίωση της κοινωνίας.

Διότι στην Ελλάδα είναι απαραίτητο να υπερισχύει ο συνεργατισμός ως προμαχώνας του δυτικού πολιτισμού. Άλλωστε οι μελισσοκόμοι ως φροντιστές σμηνών μελισσών ζούνε καθημερινά τη συλλογική οργάνωση των μελισσών.

Για την καταγραφή, Δημήτριος Μιχαηλίδης, «Αγρονέα»

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn