kthnotrofoi-agrotikh-katartish-7-12-2020.jpg

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη (6932 094231), κτηνοτρόφος, γραμματέας του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Περιφέρειας Αττικής «Άγιος Γεώργιος» δημοσιοποίησε προτάσεις και σκέψεις, ως συμβολή στη διαβούλευση για το προτεινόμενο νομοσχέδιο «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης», του Υπουργείου Παιδείας.

Με αφορμή τη διαβούλευση που εξήγγειλε η Κυβέρνηση στις 23/11/2020 και η οποία λήγει στις 3 Δεκεμβρίου 2020, μερικές από τις προτάσεις του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής είναι:

  • Πρέπει να προβλεφθεί η θεσμική συμμετοχή εκπροσώπου των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών στις διάφορες επιτροπές, κέντρα και δομές και κυρίως στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της υλοποίησης σε κάθε περιφερειακή ενότητα.
  • Η καταλληλότερη μορφή αγροτικής επαγγελματικής εκπαίδευσης γίνεται με τη μέθοδο της μαθητείας, όπου οι εκπαιδευόμενοι ζουν και εκπαιδεύονται σε μονάδες και πηγαίνουν 2 μέρες την εβδομάδα εναλλάξ από μία μονάδα για τα θεωρητικά μαθήματα σε κάποιο σχολείο-κέντρο.
  • Σήμερα λειτουργούν 6-7 σχολεία για αγροτική επαγγελματική εκπαίδευση. Πρέπει να γίνουν σε πρώτη φάση τουλάχιστον 15-17 και ακολούθως ένα σχολείο-κέντρο σε κάθε περιφερειακή ενότητα, δηλαδή 52 αγροτικά σχολεία.
  • Να δημιουργηθούν τουλάχιστον 13 πειραματικοί αγροί (χωράφια, θερμοκήπια, στάβλοι, οικοτεχνικές δομές) ως «θερμοκοιτίδες αγροτικής επιχειρηματικότητας» και προώθησης της αγροτικής καινοτομίας.
  • Στην αγροτική επαγγελματική κατάρτιση και διά βίου μάθηση πρέπει να χρησιμοποιούνται και επαγγελματίες αγρότες ως εκπαιδευτές.
  • Τα αγροτικά επαγγέλματα απαιτούν γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες. Επειδή ο αγρότης δρα μέσα στην αγροτική κοινότητα και μέσα στο βιώσιμο ισορροπημένο -μέχρι σήμερα- περιβάλλον πρέπει απαραιτήτως στα αγροτικά σχολεία οι νέοι αγρότες να αποκτούν κοινωνικές δεξιότητες (κοινωνικοποίηση, συμβίωση, θέατρο, συλλογικότητες, συνεργατισμός κ.λπ.).
  • Η αγροτική επαγγελματική εκπαίδευση είναι κυρίως εκπαίδευση στην επιχειρηματικότητα και οργάνωση για δράση με πολλές αβεβαιότητες και τα συνήθη γνωστά σχολεία δεν προσφέρουν τέτοιες δεξιότητες.
  • Οι αγρότες πρέπει να καθίστανται ικανοί να συμμετέχουν σε όλα τα στάδια της αλυσίδας αξίας των αγροτικών προϊόντων, όχι μόνο ως εργάτες γης, αλλά αντιλαμβανόμενοι πλήρως πώς θα φτάσει το προϊόν τους στον καταναλωτή πρέπει να μπορούν να προσφέρουν ό,τι θέλει ο καταναλωτής.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής οργανώνει δημόσια διαδικτυακή συζήτηση στη σελίδα Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα στο Facebook την Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2020, στις 12.00, με αντικείμενο την αγροτική επαγγελματική εκπαίδευση, την αγροτική κατάρτιση και τη διά βίου μάθηση αγροτών.

Για την καταγραφή, Δημήτριος Μιχαηλίδης, «Αγρονέα»

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn