20180529_210909_f.jpg

Η First Dial δραστηριοποιείται στον χώρο της προώθησης πωλήσεων από το 2012. Όραμά της είναι να συνεχίσει σταθερά την πορεία της και την ανάπτυξή της με συνέπεια και διάρκεια. Σύμφωνα με τον κύριο Αλέξανδρο Κηπουρίδη, CEO της εταιρίας, παρά τις αντιξοότητες στην ελληνική αγορά καταφέρνουν και παρέχουν θέσεις εργασίας σε νέους ανθρώπους, δίνοντάς τους την ευκαιρία να μπουν στην οικογένεια της First Dial, παρέχοντάς τους ταυτόχρονα εκπαίδευση από έμπειρους εκπαιδευτές και την προοπτική εξέλιξης στον τομέα των πωλήσεων.

Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των τηλεφωνικών πωλήσεων και πώς πετυχαίνετε οι εργαζόμενοί σας να είναι αποδοτικοί παρά τις αντιξοότητες;

Στη ζωή μου έχω μάθει να βλέπω τα προβλήματα σαν προκλήσεις και το μόνο σίγουρο είναι πως για κάθε ένα από αυτά πάντα υπάρχει λύση, αρκεί να υπάρχει διάθεση και υπομονή να τη βρεις.

Ανήκουμε σε έναν κλάδο ο οποίος έχει πολλά θετικά, αλλά και αρκετές δυσκολίες. Η μεγαλύτερη λοιπόν πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι η κακή φήμη που υπάρχει γύρω από τα τηλεφωνικά κέντρα, σίγουρα καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει, όμως ούτε και όλα τα δάχτυλα του χεριού είναι ίδια. Δυστυχώς υπάρχουν ακόμα και σήμερα τηλεφωνικά κέντρα που δεν πληρώνουν με βασικό μισθό, αλλά με ποσοστά επί των πωλήσεων, το γνωρίζουμε όλοι και δεν υπάρχει λόγος να αναφερθώ περαιτέρω σε αυτά. Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα ο κόσμος να φοβάται να έρθει για δουλειά σε κάποιο τηλεφωνικό κέντρο γιατί έχει ακούσει από κάπου ότι ίσως να μην πληρωθεί, ότι η δουλειά αυτή δεν μπορεί να είναι μόνιμη ή ακόμα ότι στον κλάδο μας υπάρχει εκμετάλλευση.

Δεν μπορούμε όμως να βάζουμε όλα τα τηλεφωνικά κέντρα στον ίδιο κουβά. Υπάρχουν στον χώρο μας και σωστοί επαγγελματίες, που γνωρίζουν πολύ καλά πως, για να πάει καλά η επιχείρησή τους, πρέπει να έχουν καλούς και ευχαριστημένους συνεργάτες, στελέχη, υπαλλήλους, αλλά πάνω από όλα ανθρώπους.

Πολλά παιδιά που έρχονται για δουλειά είναι φοιτητές οι οποίοι βλέπουν τη συγκεκριμένη εργασία ως κάτι πρόσκαιρο και γι’ αυτό τον λόγο δεν καταβάλουν καμία προσπάθεια να μάθουν τη δουλειά μας και να δουν προοπτικές σε αυτή. Αντιθέτως προτιμούν να πάνε κάπου να κάνουν την πρακτική τους ακόμα και χωρίς να πληρώνονται, αρκεί να δουλέψουν στο αντικείμενο των σπουδών τους κάποια στιγμή. Τεράστιο πρόβλημα μας δημιουργούν και οι παραπλανητικές αγγελίες εργασίας στα sites, αλλά και σε εφημερίδες, που τάζουν υπέρογκα ποσά στους ενδιαφερομένους, με αποτέλεσμα όσοι από μας γράφουμε τα πραγματικά ποσά σε αγγελίες μας να έχουμε πολύ χαμηλή ανταπόκριση από το κοινό που ψάχνει για δουλειά. O καθένας θα ήθελε να παίρνει 1.000 € στο 6ωρο…

Tι κίνητρα δίνετε στην ομάδα σας και πώς την παρακινείτε;

Στη First Dial δίνουμε μεγάλη έμφαση στο να είναι οι άνθρωποί μας ευχαριστημένοι, να ξέρουν ότι θα πληρωθούν στην ώρα τους με τον μισθό τους, αλλά και τα μπόνους τους, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να τριπλασιάσουν τον βασικό μισθό του εργαζομένου.

Συχνά βάζουμε sales rally, τα οποία δίνουν διάφορα έπαθλα (τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα, tablets, εισιτήρια για θέατρο, σινεμά και πολλά ακόμα). Οι δράσεις αυτές γίνονται σε μη προγραμματισμένα χρονικά διαστήματα και τα δώρα δίνονται παράλληλα με τα μπόνους παραγωγικότητας, τα οποία τρέχουν κάθε εβδομάδα. Τα έπαθλα αυτά παρακινούν τον πωλητή και του δίνουν ένα επιπλέον κίνητρο για να αυξήσει την παραγωγικότητά του.

Προσπαθούμε, και σε μεγάλο βαθμό το έχουμε καταφέρει, να έχουμε οικογενειακό κλίμα μέσα στο γραφείο, με εντάσεις βέβαια, όπως συμβαίνει σε κάθε οικογένεια, αλλά και με πάρα πολλές καλές στιγμές. Κάθε Χριστούγεννα έχουμε παράδοση να κάνουμε κάποια γιορτή και για το καλό οργανώνουμε ανταλλαγές δώρων. Όλα αυτά και πολλά άλλα μπορεί να ακούγονται ασήμαντα, όμως για μας είναι σημαντικά και μας βοηθούν στο να υπάρχει καλό κλίμα στην ομάδα. 

20180529 211656

Ποιες είναι οι δύο πιο σημαντικές δεξιότητες που ψάχνετε πάντα στους υποψηφίους;

Ευχέρεια λόγου και όρεξη για δουλειά είναι οι σημαντικότερες δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει κάποιος για να μπορεί να ενσωματωθεί στην ομάδα μας, τα υπόλοιπα είναι θέμα προσαρμογής και εκπαίδευσης. Όσο και να ακούγεται περίεργο, το να βρεις ανθρώπους με αυτά τα προσόντα είναι δύσκολο.

Δυστυχώς διαπιστώνω πως τα τελευταία χρόνια μεγαλώνει το ποσοστό των νεών ανθρώπων που δεν έχουν καμία διάθεση να δουλέψουν και να προσφέρουν οποιασδήποτε μορφής έργο. Ακούω πως με την κρίση έχουν μειωθεί οι θέσεις εργασίας, γι’ αυτό και υπάρχει τόσο μεγάλο ποσοστό ανεργίας στους νέους, αλλά και σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με αυτή την άποψη, όποιος θέλει να εργαστεί μπορεί να βρει δουλειά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και όχι απαραίτητα στον δικό μας κλάδο. Δουλειές υπάρχουν, η διάθεση για δουλειά έχει μειωθεί σημαντικά. 

Πόση σημασία δίνετε στην εκπαίδευση του προσωπικού και με ποιους τρόπους το επιτυγχάνετε;

Το αντικείμενό μας είναι τέτοιο, που η εκπαίδευση πλέον είναι μέρος της καθημερινότητας. Από την πρώτη στιγμή που μπει κάποιος στην ομάδα μας αρχίζει η εκπαίδευσή του, η οποία συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια της συνεργασίας μας. Σε όλα τα γραφεία μας έχουμε team leaders και υπευθύνους, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για να παρέχεται σωστή και διαρκής εκπαίδευση στο προσωπικό.

Το να γνωρίζει κάποιος πολύ καλά το αντικείμενο είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να έρθει σε τηλεφωνική επαφή με τον υποψήφιο πελάτη, γι’ αυτό τον λόγο δίνουμε πολύ μεγάλο βάρος στο να γίνει σωστή εκπαίδευση του προσωπικού πριν αναλάβει κάποιο νέο έργο. Οι εκπαιδεύσεις γίνονται τόσο ομαδικά, όπου γίνεται σεμινάριο σε ολόκληρη την ομάδα, αλλά και ατομικά σε όσα άτομα εντοπίζονται αδυναμίες και χρειάζονται βοήθεια, διότι μόνο έτσι θα γίνουν καλύτεροι και θα προσαρμοστούν πολύ πιο εύκολα.

Κάθε φορά που ξεκινάμε με νέα άτομα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να τους φύγει το οποιοδήποτε άγχος. Μόλις ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο της εκπαίδευσής τους και μέχρι να προσαρμοστούν, έχουν δίπλα τους τον team leader τους, ο οποίος συνεχίζει να τους βοηθά και να τους εκπαιδεύει παράλληλα on the job.

Όπως ανέφερα και παραπάνω δεν σταματά ποτέ η εκπαίδευση εδώ, νέα προγράμματα, προσφορές, διαδικασίες, προϊόντα, ο κύκλος αυτός δεν κλείνει ποτέ.

Πώς διαμορφώνονται οι σχέσεις μεταξύ των συναδέλφων; Υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους ή επικρατεί το αίσθημα της ομαδικότητας για την επίτευξη κοινών στόχων;

Όπως ανέφερα και νωρίτερα, υπάρχει οικογενειακό κλίμα, ταυτόχρονα όμως υπάρχει και μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των πωλητών, διότι βάζουμε οικονομικά κίνητρα, που τρέχουν σε εβδομαδιαία βάση, και επωφελείται από αυτά μόνο ο πρώτος κάθε εβδομάδα.

Ως εταιρία τρέχουμε και κάποια ομαδικά έργα, όπου είναι απαραίτητο να υπάρχει ομαδικότητα, γιατί από το αποτέλεσμα κρινόμαστε όλοι ως σύνολο και όχι ο καθένας ξεχωριστά.

Σημαντικό ρόλο επίσης στη δημιουργία και στη διατήρηση ομαδικού πνεύματος παίζουν οι κατά καιρούς εκδηλώσεις της εταιρίας, όπως τις εορτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα, στις οποίες οι εργαζόμενοι γνωρίζονται καλύτερα, έρχονται πιο κοντά, δημιουργώντας σχέσεις που βοηθούν στην επικράτηση οικογενειακού κλίματος, ώστε τα νέα άτομα να μπαίνουν πιο εύκολα στο κλίμα και να γίνονται άμεσα ένα με την υπόλοιπη ομάδα.

Υπάρχει δυνατότητα εξέλιξης για τους εργαζομένους στην εταιρία σας; Ποιο πλάνο καριέρας ακολουθείτε για τις προαγωγές ή για τις εσωτερικές μετακινήσεις στελεχών;

Η προοπτική της εξέλιξης υπάρχει και δεν είναι δύσκολο κάποιος από την παραγωγή να βρεθεί σε μία πιο υπεύθυνη θέση. Κατά καιρούς ανοίγουμε θέσεις για team leaders, όπου φυσικά θα προτιμήσουμε να προαγάγουμε κάποιο από τα δικά μας παιδιά που έχει δείξει δείγματα ότι μπορεί να τα καταφέρει, με εκπαιδευτικές και ηγετικές ικανότητες, που χρειάζονται οπωσδήποτε για να μπορεί να ωθήσει την ομάδα μπροστά.

Επίσης συνηθίζουμε να δίνουμε την ευκαιρία και σε παιδιά που δεν τα καταφέρνουν πολύ καλά στην πώληση, τους προωθούμε συνήθως σε κάποια θέση στο back office, αρκεί φυσικά να διαθέτουν συνέπεια, καλή γνώση υπολογιστή και των προγραμμάτων του Office.

Για ποιους λόγους ένας υποψήφιος θα θελήσει να εργαστεί στη First Dial;

Δεν έχω μάθει στη ζωή μου να τάζω πράγματα και να παραμυθιάζω ανθρώπους. Η πραγματικότητα είναι μία και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως δεν επιλέγουμε μόνο εμείς τους ανθρώπους που έχουμε κοντά μας, αλλά μας επιλέγουν κι εκείνοι.

Μερικοί λοιπόν από τους λογούς που κάποιος υποψήφιος θα θελήσει να μας επιλέξει και να εργαστεί μαζί μας είναι: 

  • Η ανάγκη για μία σίγουρη και σταθερή δουλειά στην οποία συνεχώς θα εξελίσσεται.
  • Η σιγουριά πως κάθε μηνά θα πληρωθεί στην ώρα του παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν στην αγορά.
  • Η ευελιξία που μπορούμε να του παρέχουμε με ωράρια διαμορφωμένα σε κάθε ανάγκη.
  • Η ασφάλεια που θα νιώθει την ώρα που θα εργάζεται σε έναν υγιή οργανισμό.
  • Το οικογενειακό κλίμα που έχουμε δημιουργήσει με τους ανθρώπους μας.
  • Η δυνατότητα εξέλιξης και η προοπτική ανόδου σε διοικητικό πόστο.

Εδώ δημιουργούμε σχέσεις εμπιστοσύνης και είναι αρχή μας να επενδύουμε στους ανθρώπους που έχουμε κοντά μας.

Επιμέλεια: Δώρα Γρηγορίου,
Σύμβουλος εξυπηρέτησης πελατών – Skywalker.gr

khpouridisphotoΟ Αλέξανδρος Κηπουρίδης γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1984 στο Κρασνοντάρ της Ρωσίας από πρόσφυγες γονείς. Σε ηλικία 9 ετών η οικογένειά του επέστρεψε στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκε μόνιμα στον Ασπρόπυργο Αττικής. Ο ίδιος ακολουθήσε τον τομέα της πληροφορικής, πρώτα σε τεχνικό λύκειο και στη συνέχεια σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. Λόγω των οικονομικών δυσκολιών βγήκε στην αγορά εργασίας στα δεκαεπτά του χρόνια και εργάστηκε ως call center agent σε τηλεφωνικό κέντρο στην Αθήνα. Σύντομα έγινε team leader, supervisor και σε ηλικία 27 ετών τον Μάρτιο του 2012 πήρε την απόφαση να ιδρύσει την πρώτη του εταιρία με τον διακριτικό τίτλο First Dial Telecommunications, η οποία έχει ως αντικείμενο την τηλεφωνική πώληση και την προώθηση υπηρεσιών. Ύστερα από έναν χρόνο και σε συνεργασία με τον παιδικό φίλο του Αλέξανδρο Ευσταθιάδη προέβησαν στην έναρξη μίας ακόμα εταιρίας με την επωνυμία New Voice, η οποία δραστηριοποιείται στον ίδιο κλάδο.

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn